Mies ja nainen eivät voi olla ystäviä keskenään, PISTE.
Tämä on päivän selvää vaikka sitä moni yrittää kiistää... näissä tapauksissa on aina kyse siitä että jompi kumpi (yleensä mies) haluaa enemmän. Mietitään nyt järjellä, mitä yhteisiä keskustelun aiheita miehellä ja naisella on joita ei saman sukupuolen kanssa ole? Siis niitä on päinvastoin vähemmän..
Poikkeus on tietysti homo miehet jotka ovat pääsääntöisesti ystäviä nimenomaan naisten kanssa... Mutta heteromies ja nainen ystäviä keskenään.. Korkeintaan siinä tapauksessa että nainen on ämpärin ruma.
Toivon asiallista keskustelua.
Kommentit (79)
Olen nykyään samaa mieltä kuin ap.
Ennen olin toista mieltä - kunnes mieheni vaihtoi minut parhaimpaan ystäväänsä 20 aviovuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on moni mies mullekin kertonut! He eivät voi olla tuntematta naisiin seksuaalista vetoa, jos ovat paljon tekemisissä. Eli mullekaan on kenenkään muuta turha väittää!
Eipähän sitten väitetä. Ei todellisuus silti muutu, vaikka ei väitetä.
No kumoat sitten noin 50-60 miehen omat sanomiset ;)
Niin kumoan. Mitä sitten?
Olen nainen, lähemmäs 5-kymppinen, mun parhaat ystäväni ovat miehiä. Yksinkertaisesti siitä syystä, että mulla on miesten kanssa enemmän puhuttavaa.
Mua kiinnostaa musiikki, tieteet, politiikka, matkailu, kirjallisuus, vieraat kielet. En lue naistenlehtiä, julkkiksista en ole kiinnostunut. Mun arvoissani on voimakkaasti tasa-arvo. Olen töissä it-alalla. Mulla on yleensä huomattavasti enemmän yhteistä miesten kanssa.
Minä en ymmärrä, miksei mies ja nainen voisi olla vain ystäviä.
Mulle ystävyys miesten kanssa on suorempaa ja reilumpaa ja ystävyys suhteet ovat kestäneet ikuisuuksia. Itse olen omalla tahollani naimisissa, suurin osa miehistäkin on ja olen viehättävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiallista keskustelua tässä nyt enää tarvitaan, kun olet jo päättänyt, etteivät vastakkaisen sukupuolen edustajat voi olla ystäviä?
Tämä. Ap julistaa kumoamattoman faktan, miten siitä voi muuta seurata kuin vänkäystä. Tästä huolimatta, kyllä voi olla ystäviä!
Voi olla tietty mahollista, mutta useimmiten mies ja nainen ei pysty olemaan vain ystäviä. Tässä tarkotan nimenomaan ystäviä enkä kavereita. Olen itse kokenut tämän vaikka pari kertaa on minulla ollut monta vuotta ystävänä mies josta sit sain selville että hän on ollut ihastunut minuun pitkään. Olen myös nähny niin monta tapausta missä jompi kumpi tai kummatkin on ollut ihastuneita toisiinsa. Mahdollista on, mutta harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja PISTE. Monet ihmiset elää ja ajattelee muullakin kuin alapäällä.
Väittäisin, että naisen ja miehen mahdollisuus olla vain ystäviä korreloi voimakkaasti sosiaaliluokan kanssa. Sillä mitä sivistyneempiä ihmiset ovat, sitä vähemmän elämää hallitsee alkukantaiset vaistot.(kuten ajattelu alapäällä)
"Mistä ihmeestä te joilla on mukamas vastakkaista sukupuolta oleva paras kaveri, niin mistä olette niitä löytäneet? Kuulostaa u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-l-t-a." - Tekisi mieleni kysyä myös tosin päin.
Mihin on mentävä jos haluaa olla paikassa, jossa tapaa vain ja ainoastaan oman sukupuolensa edustajia? On varmasti olemassa naiseten saunat ja miesten klubit eli joitain paikkoja toki on. Mutta kyllä suurin osa paikoista, missä itse tapaan käydä on paikkoija, jossa en voi olla näkemättä -luullakseni- molempia sukupuolia... Voinee, ehkä näet kysyä, että onko sukupuoli ni-in yksinkertainen asia, kuin se, millaiset sukupuoli- elimet on
Ja te, jotka pelkäätte ja /tai ajattelette, että jos kumppanilla on "vetävän näköinen" vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, niin kumppaninne varmasti vielä joku päivä pettää tämän ystävänsä kanssa. Mutta pelkäättekö tai ajatteletteko samoin jos tuo ystävä on samaa sukupuolta oleva? Eli pelkäättekö silloin, että kumppaninnne onkin homo tai bi-seksuaali? Ja jos ette, niin miksi niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja PISTE. Monet ihmiset elää ja ajattelee muullakin kuin alapäällä.
Väittäisin, että naisen ja miehen mahdollisuus olla vain ystäviä korreloi voimakkaasti sosiaaliluokan kanssa. Sillä mitä sivistyneempiä ihmiset ovat, sitä vähemmän elämää hallitsee alkukantaiset vaistot.(kuten ajattelu alapäällä)
Hahhahheeehhhheeh.
Tää oli huonoimpia pitkään aikaan.
Ööh, mutta jos Nainen ja Mies ovat ystäviä, olleet vaikkapa 20 vuotta ja Mies ihastuu naiseen, mutta ei sano ikinä asiasta sanaakaan kellekään, niin minne se ystävyys katoaa? Tuolla perusteella kukaan ei voi olla kenenkään ystävä, kun kuka tahansa voi ihastua kehenkä tahansa, noin niinkuin periaatteessa. Mitäpä jos minun paras ystäväni (nainen - nainen) on ollut minuun joskus ihastunut?!
Vierailija kirjoitti:
Ööh, mutta jos Nainen ja Mies ovat ystäviä, olleet vaikkapa 20 vuotta ja Mies ihastuu naiseen, mutta ei sano ikinä asiasta sanaakaan kellekään, niin minne se ystävyys katoaa? Tuolla perusteella kukaan ei voi olla kenenkään ystävä, kun kuka tahansa voi ihastua kehenkä tahansa, noin niinkuin periaatteessa. Mitäpä jos minun paras ystäväni (nainen - nainen) on ollut minuun joskus ihastunut?!
eli myönnät itsekin että mies aina lopulta ihastuu naiseen... ei välttämättä heti.. mutta jos nainen on miehen mielestä viehättävä ja mies nauttii hänen kanssaan vietetystä ajasta niin kyse ei ole enää vain ystävyydestä
totuus sattuu, sori vaan.
Heh... Kyllä (hetero)mies ja nainen voivat olla "vain" ystäviä keskenään. Itselläni on joitakin naispuolisia ystäviä, mutta paras ystäväni on kyllä vaimoni. Sitäköhän tässä haettiin, että mikään avioliiton ulkopuolinen (hetero)ihmissuhde ei voi/saisi olla tärkeämpi kuin aviosuhde?
Ja mitä tulee mies-naisystävyyssuhteiden "vaarallisuuteen". Aika moni suhde päättyy eroon. Jos toisella on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, voi näistä joku olla seuraava seurustelukumppani, ilman, että niiden olemassaololla olisi mitään tekemistä eron kanssa. Paitsi, tietysti nainen voi esimerkiksi ystävänsä kautta nähdä, että mies voi ylipäätään kohdella naisia (ja ihmisiä) paremmin kuin oma puoliso parhaillaan tekee. Tämähän voi olla ihan silmiäavaava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm...
1. Olen heteromies.
2. Paras ystäväni on nainen.
3. Meillä on yhteisiä keskustelunaiheita.
4. Hän ei ole ruma vaan erittäin viehättävä.
5. En missään olosuhteissa haluaisi seurustella hänen kanssaan, koska A.) en ole kiinnostunut hänestä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä ja B.) seurustelusuhde päättyisi todennäköisesti eroon, mutta ystävyytemme sen sijaan kestää.Kertoisitko ap ystävällisesti, mikä näistä ei pidä paikkaansa ja miksi?
Jos et kerran ole kiinnostunut naisesta seksuaalisessa mielessä, mikset hankkinut miespuolista ystävää?
Miten ystävä hankitaan. Minulla on tosiystäviä, joita ei ole hankittu. Ystävksi tullaan sattumanvaraisesti, kun kemiat ystävyystaholla kohtaavat. Olen ihan heteronainen ja minulla on paljon miesystäviä, jotka oma mieheni hyväksyy täysin.
Minulla on naispuolinen ystävä mutta oikeasti haluan häneltä vaan pillua. :D Vain nainen voi olla niin tyhmä että kuvittelee miehen kaveeravan huvikseen naisen kanssa.
M23
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naispuolinen ystävä mutta oikeasti haluan häneltä vaan pillua. :D Vain nainen voi olla niin tyhmä että kuvittelee miehen kaveeravan huvikseen naisen kanssa.
M23
Niinpä. Minäkin tyhmänä kerran elämässäni kuvittelin, että mies halusi olla kaverini, mutta kummasti olinkin tyhmä lutka, joten mies pillua saatuaan heitti kaveruutemme menemään ja ei nykyisin olla missään väleissä enää :)
Kun otetaan huomioon kulttuurirelativismi, naisten ja miesten fundamentaalit erot ajattelussa sekä muut seikat, sanoisin että naisen ja miehen ystävyyden mahdollisuus on noin prosentin luokkaa.
Öö...eiköhän yhteiset keskustelunaiheet riipu omista ja toisen kiinnostuksenkohteista eikä sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun otetaan huomioon kulttuurirelativismi, naisten ja miesten fundamentaalit erot ajattelussa sekä muut seikat, sanoisin että naisen ja miehen ystävyyden mahdollisuus on noin prosentin luokkaa.
Haluatko avata tuota laskukaavaa ja -toimitusta vähän tarkemmin?
Aloittajalle selkeästi kelpaa sänkyyn 70v nainen, sokea tai pyörätuolissa oleva nainen. Ku ei vaan voi olla kaveri.
Lisäksi sänkyyn kelpaa omat lähisukulaiset, selkeästi. Ku ei vaan voi olla kaveri.
Uskoisin kuitenkin, että homot ja lesbot voivat olla kavereita samaa sukupuolta olevien kanssa, miksei muka heterot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko avata tuota laskukaavaa ja -toimitusta vähän tarkemmin?
Haluan.
No kumoat sitten noin 50-60 miehen omat sanomiset ;)