Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni mies haluaa naisen, jolla itseä matalampi koulutus?

Vierailija
21.11.2015 |

-

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ole valmis menemään töihin,jotta pystyisit elättämään omat lapsesi.

Siihen riittää rahat muutenkin. Enkä halua, että nainen käyttää lapsia tekosyynä omille ahneille työssäkäyntivaatimuksille.

Vierailija
82/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on päinvastaisia kokemuksia. Teknilliset yliopistomiehet pyrkivät hyvin mieluusti saamaan tyttöystävän yliopistotasolta ja mielellään teknilliseltä alalta, koska tällöin on niin paljon kumppanin kanssa yhteistä (arvomaailma, älykkyys, opiskelijaelämä, opiskeluun ja työhön vaadittavat resurssit, halu uraan, palkka yhteistä elämää ajatellen). Amk-naisopiskelijoista puhutaan "säätöinä" ja vähän naureskellaankin pyrkiryttä saada yliopistomies (lähinnä sairaanhoitajat). Miesvaltaisella linjalla jokainen nainen (ulkonäöstä riippumatta) on erittäin haluttua tavaraa, ja käsittääkseni jokainen vuosikurssiltani löysi ongelmitta kumppanin yliopistopiireitä opiskeluaikana ellei kumppania ollut jo ennen opiskelua. Esimerkiksi monet ujot nörttimiehet ovat viimein päässeet eroon "tippuneista" tyhjänpanttikihertäjistä ja haluavat/uskaltavat puhua saman oppilaitoksen naisille, jotka osaavat arvostaa aivoja. Modern family toi asian pinnalle hauskasti yhdessä jaksossa. Kerran yliopistomessuilla nousi kauhea haloo, kun eräälle firmalle oli palkattu kauniita asiasta mitään tietämiä naisia, jotka sitten naureskelivat ja osoittivat mieltään nörteille koodaripojille, jotka olivat kiinnostuneet firmasta ja mahdollisesti siinä työskentelystä. .

En sano, että aina näin on, mutta omalla alalla ja kaveripiirissä erittäin vahvasti. Yhdelläkään yliopiston kaverimiehistäni ei ole muuta kuin yliopistokumppania.

No en kyllä allekirjoita tätä. Olen täysin eri mieltä kanssasi. Itse olen valmistunut yliopistosta ns. miesvaltaiselta linjalta ja moni entinen opiskelukaverini on nykyään naimisissa sairaanhoitajan tai vastaavan koulutuksen omaavan naisen kanssa. Ja että oikein haluttua tavaraa, salli mun nauraa... Mutta provohan sun teksti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Sitten valitetaan netissä, kun vaimo on niin pienituloinen ja vaatii jakamaan kulut tietyn prosenttiosuuden mukaan. Miesten pitää ottaa enemmän vastuuta parinvalinnassa naisen tulotason mukaan. Moni naisjohtaja on naimaton, joten tilanne on täysin miesten omaa vikaa.

Siis puhutaanko tässä naisen tuloista vai naisen koulutuksesta? Ne ovat kaksi eri asiaa.

Yleisesti ottaen palkkataso kohoaa koulutustason myötä. Tuskin oletat lähihoitajan olevan parempituloisen kuin lääkärin.

Vierailija
84/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ole valmis menemään töihin,jotta pystyisit elättämään omat lapsesi.

Siihen riittää rahat muutenkin. Enkä halua, että nainen käyttää lapsia tekosyynä omille ahneille työssäkäyntivaatimuksille.

Miten lapseen riittää rahat ilman töitä? Siis lapsen ruokiin ja halpoihin rytkyihin toki riittää tuet, mutta ei lapsen harrastuksiin tai vakuutuksiin.

Vierailija
85/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapseen riittää rahat ilman töitä? Siis lapsen ruokiin ja halpoihin rytkyihin toki riittää tuet, mutta ei lapsen harrastuksiin tai vakuutuksiin.

Vakuutus ei estä tapaturmia. Ei rahallinen kompensaatio tapaturmaa miksikään muuta.

Vierailija
86/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä allekirjoita tätä. Olen täysin eri mieltä kanssasi. Itse olen valmistunut yliopistosta ns. miesvaltaiselta linjalta ja moni entinen opiskelukaverini on nykyään naimisissa sairaanhoitajan tai vastaavan koulutuksen omaavan naisen kanssa. Ja että oikein haluttua tavaraa, salli mun nauraa... Mutta provohan sun teksti on.

Yritinkin ilmaista, ettei sanomani ole ainut totuus. Näin vain sattuu olemaan omassa ystäväpiirissä (kaikki kumppaneineen ovat yliopistotaustaisia). Myöskin lähes kaikki vuosikurssini naispuoliset opiskelijat löysivät kumppanin oman yliopiston sisältä. Tämä ei mielestäni ole outoa, koska korkeakouluteutut naiset haluavat useimmiten korkeakoulutetun miehen.

Toisaalta voisin aika turvllisesti väittää, että enempi opiskelijoista löytää tulevaisuuden puolison joko ennen yliopistoa tai samasta yliopistosta opiskelun aikana (puhuttaessa isoista yliopistoista ja mukaan lukien vaihto-opiskelun) kuin muista oppilaitoksista. Uskoisin, että vielä 10 vuotta sitten asia saattoi olla varsin toinen. Uskoisin esim. mieslääkäri+sairaanhoitajanainen parien vähentyneen sitten vuosikymmenten.

Vierailija
87/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali mies haluaa saman koulutustason omaavan naisen mutta kaikki eivät sellaista saa. Esimerkiksi mun mies sanoi joskus seurustelun alkuaikoina että hän pelkäsi ettei onnistuisi löytämään samantasoista naista jonka kanssa ajatukset ja jutut menevät yksiin. yleensä alemman koulutustsason naisilla kasvatusmetodit ja ajatukset elämästä yleensä poikkeavat suuresti. Hän oli aiemmin ollut useammassa pidemmässä suhteessa alemman koulutustason omaavan naisen kanssa. Totuus on ettei meidän ystäväporukassa (monta pariskuntaa) alemman koulutustason omaavien vaimojen ole helppo olla. 

Vierailija
88/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian koulutettu nainen on turhan voimakas persoona. Ihannenainen on tarpeeksi viisas ja fiksu arvoiltaan, mutta mielellään ei yliopistosta valmistunut, AMK:kin siinä ja siinä.

Vierailija
89/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi etenkin yliopistokoulutetut naiset ovat pääosin kloonimaisia "vihreitä naisia", joissa kiinnostavat ja erilaiset persoonat ovat harvassa.

Vierailija
90/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli provoa on väittää, ettei esim. koodarimiehet välttämättä halua alemmin koulutettua naista joka ei ymmärrä tai jopa halveksuu heidän koulutustaan ja osaamistaan. Versus, että monet saman yliopiston opiskelijat pitää koodausta yhtenä vaikeimpana linjana ja ihailee sen osaajia.

Vierailija
91/95 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että AMK:sta valmistuneena naisena toivon ensisijaisesti löytäväni vähän itseäni parempipalkkaisen miehen. Olen siis suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon, mutta olen pienipalkkaisella alalla. Eli siihen ei paljon vaadita, että mies tienaa minua enemmän... Ammattikoulustakin voi helposti valmistua miesvaltaisille aloille, joilla lähtöpalkka on sama kuin minulla tulee olemaan ehkä 20 vuoden päästä. Eläköön naisvaltaiset alat!

Miehen matalampi koulutus tai työttömyyskään ei todellakaan ole minulle ylivoimainen este, jos miehen luonne on kultainen ja jos hän osaa esim. kirjoittaa sujuvasti ja yhdyssanat yhteen. Vähälläkin tulee toimeen, ja jos toista rakastaa aidosti ja yhdessä on hyvä olla, ei pienet tulot ole katastrofi. Näin uskon matalapalkka-aloilla olevan naisen valinneen miehenkin ajattelen. Ei se raha ole rakkaudessa tärkeintä.

:)

Niin...? Ammattikorkeakoulututkinto on käytännönläheinen KORKEAkoulututkinto. Etkö tiennyt, että ammattikorkeakoulut ovat osa suomalaista korkeakoulujärjestelmää? :)

Hassusti se sana "ammatti" vain jää sanomatta, vaikka se täsmentää opiskelun laadun erittäin näppärästi. Taitaa olla sama ilmiö, joka saa amiskat puhumaan graduista ja professoreista...ihan vahingossa vain.

Vierailija
92/95 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli provoa on väittää, ettei esim. koodarimiehet välttämättä halua alemmin koulutettua naista joka ei ymmärrä tai jopa halveksuu heidän koulutustaan ja osaamistaan. Versus, että monet saman yliopiston opiskelijat pitää koodausta yhtenä vaikeimpana linjana ja ihailee sen osaajia.

Hohhoijaa, nyt menit jo täysin ohi aiheen. Edelleenkään en koe niin, että ns. miesvaltaiselta alalta valmistuneet naiset ovat todella kuumaa valuttaa. Usko pois, kokemusta on. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään halveksivan toisen yliopistotutkintoa, ennemminkin se herättää kunnioitusta. Asenteesi naisiin on vääristynyt.

Vierailija
93/95 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä nainen vetoaa suojeluvaistoon ja on petipuuhissa helpompi "huijata" kaikkeen jännään. :)

Vierailija
94/95 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastailin tähän ketjuun jo aiemmin mutta kiireiden takia jäi lyhyeksi kommentti.

Miehet luonnostaan haluavat naisen joka osaa menestyä. Korkeakouluttautunut mies uskoo että korkeakoulutus on sellainen asia jonka jokainen älykäs nainen haluaa ja käy läpi. 

Tällä palstalla näissä koulutusjutuissa näkee heti vastauksista ja kommenteista millaisen arvomaailman omaava ihminen siellä on takana. Korkeakouluttautunut ihminen ei todellakaan väheksy koulutuksen arvoa itsensä eikä muiden kohdalla. 

Puhutaanko samalla naisista. Monet naiset aikuistuessaan valitsevat itselleen ihanan ja söpön duunaripojan jolla on hieno auto ja rahaa kun nauttii palkkaa. Nainen käy vielä koulua kun on päättänyt kouluttautua niin pitkälle kuin pystyy. Joskus siihen väliin syntyy myös lapsia. Tuloksena melko varmasti rikkoutunut perhe kun pariskunnan arvomaailma ei enää kohtaa naisen valmistuttua ja tutustuttua uudenlaisiin ihmisiin opiskelun loppupuolella ja työelämässä. Ihan uusi maailma yhtäkkiä edessä eikä sitä mietsä oikein kehtaa niissä piireissä esitellä kun on vaan "Jamppa". Vaikka kuinka olisi pitänyt perheestään huolta taloudellisesti ja muutenkin.

Miehille ero ei ole niin tärkeä mutta se insinööri/ lääkäri/ asianajaja ryhtyy melko varmasti suhteeseen naisen kanssa jolla on sama vakanssi. Kaiken lisäksi nämä vielä usein tapailevat avoimesti vaimon tajuamatta tilannetta ollenkaan. Sille korkeastikouluttautuneelle naiselle usein riittää pelkkä suhde ilman vakiintumisia. Ottaa vaan rusinat päältä niinsanotusti, ehkä tekee lapsen ja ryhtyy näennäisesti yksinhuoltajaksi . Lapselle on varattu hyvät geenit kummankin puolin eikä tarvitse passata lapsen isää siinä samalla:) 

Olen näitä edellä mainittuja esimerkkejä tavannut keski-ikkäisen elämäni aikana useita:)

Vierailija
95/95 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miestäni huomattavasti korkeampi koulutus. Sen huomaa arjessa, esimerkiksi joskus mies kyselee aika tyhmiä. Kiinnostuksen kohteemme ovat erilaiset ja miestä ei kiinnosta minua kiinnostavat asiat. Tämä ei minua haittaa, en kiusaa miestä hölmöistä kysymyksistä, hän on muuten todella näppärä ja arjen hommat sujuvat hienosti.

Minä saan taas kuulla usein olevani pätijä jos kerron jonkin nippelitiedon asiasta joka minua kiinnostaa. Jos luen tiedeuutisia, etenkin englanniksi, saan kuulla olevani "pirun viisas". Yliopistokoulutustani mies ivaa silloin tällöin.

Tästä oppineena, jos tämä parisuhteeni ei kestä en enää ikinä ota itseäni vähemmän koulutettua miestä. Syy on se, että en halua kuulla kommentointia siitä että olen valinnut kouluttautua ja olen kiinnostunut tieteestä ja "monimutkaisista" asioista.

Jostain syystä nykyisen mieheni itsetunto ei kestä korkeammin koulutettuja, minua tai muitakaan. En tiedä johtuuko se siitä, että jotkut matalasti koulutetut katuvat, etteivät aikanaan ole itse opiskelleet enempää ja kokevat, etteivät enää voikaan opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi