Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni mies haluaa naisen, jolla itseä matalampi koulutus?

Vierailija
21.11.2015 |

-

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nussittu nainen on tyytyväinen oli koulutus mikä tahansa ja rahaa löytyy jommalta kummalta.

Vierailija
22/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole omassa tuttavapiirissäni törmännyt tuollaisiin miehiin.

En minäkään tuttavapiirissäni. Opiskeluvuosinani kuitenkin törmäsin baareissa, urheilupiireissä ja muissa ympyröissä melko usein ikäisiini miehiin, jotka pyrkivät vähättelemään opintojani. Muutama satunnainen treffikumppani oli silminnähden kahden vaiheilla, kun toisaalta piti rehvastella kavereille sillä, että oli "ottanut akateemisen akan", mutta toisaalta sitten se akan akateemisuus olikin iso mörkö.

Eräs poikaystäväni suhtautui opiskeluuni ihan neutraalisti siihen saakka, kun valmistuminen alkoi olla lähellä. Hän alkoi veisata yhtä virttä: sitä, että valmistuttuani en enää olisi "tavallinen" vaan jättäisin hänet. Onneksi ns. kasvoimme erillemme eikä tarvinnut jäädä kinastelemaan.

Moni kaverini löysi puolisonsa opiskelun kautta, ja hyvä niin. Kannattaa ottaa puoliso, jolla on suurin piirtein samanlainen tausta, niin ei ole keinotekoisia valta-asemia suhdetta hiertämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tutkijoiden kantaa asiaan, että miten päin se nyt menikään:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoil…

Vierailija
24/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on yleensä toisinpäin, naisille koulutus on tärkeää ei miehille.

Miten tääkin vastas esitettyyn kysymykseen?

Vierailija
25/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tutkijoiden kantaa asiaan, että miten päin se nyt menikään:

Vain viimeisin tutkimus, joka todistaa sen, että raha ja työ on todellakin tärkein kriteeri kun nainen valitsee miestä. Se valitettavasti tarkoittaa samalla sitä, että suurin naisista on maksullisia ja siten tuollaisilta naisilta ei voi ikinä odottaa puhdasta, 100% tunnetta.

Vierailija
26/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä melkein kaikilla naisilla on matalammin koulutettu mies. Jopa lääkärillä. Ihan ok miehet suhtautuvat, kaikki vaikuttavat onnellisilta. Oman miehen kanssa emme edes ajattele koko asiaa, kun muuten synkkaa niin hyvin yhteen.

Vierailija
27/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valitettavasti on - ei kukaan edes lukion suorittanut huoli mua.

No tuli sanottua tylysti, rakastan vaimoani kyllä yli kaiken. Mutta olisihan fiksu ja korkeasti koulutettu nainen ollut unelmani.

Vierailija
28/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan poikaystävän kanssa käyty sama ala amiksessa. Poikaystävä pienipalkkaisessa työssä ja mä aloitin insinööriopinnot.

Vierailija
29/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta olisihan fiksu ja korkeasti koulutettu nainen ollut unelmani.

Mene nyt muualle pilaamasta miesten mainetta.

Vierailija
30/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä kertoi, että oli ennen seurustellut lääkärin kanssa, ja sanoi että joutui nyt sitten tyytymään vain valtiotieteilijään. :( On siis nyt kyllä ex-tyttöystävä..

Vierailija
31/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin käsitys, että mies haluaisi itseään vähemmän koulutetun naisen? Onko deittipalstoilla miehillä kumppanin toivotuiisa ominaisuuksissa matala koulutus? Eiköhän kyse ole ennemminkin siitä, että naisille kumppanin koulutustaso on miehiä tärkeämpää, joten on luonnollista, että monella akateemisella miehellä on vähemmän kouluja käynyt kumppani.

Vierailija
32/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat yrittävät kääntää tämänkin asian miesten syyksi. Hohhoijaa. Kantakaa nyt vastuu edes omista vaatimuksistanne.

"Parisuhteiden asiantuntija, tutkimusprofessori Osmo KontulaVäestöliitosta sanoo, että jopa puolet keski-ikäisistä duunareista, vähemmän koulutetuista miehistä on vailla partneria. Syynä on se, että koulutetuille naisille ei kelpaa kouluttamaton mies."

Vierailija
33/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina jotain kautta miehen vika ja nainen on aina uhri.

Vierailija
34/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu nainen ja minulle miehen koulutuksella ei ole koskaan ollut väliä.

Vierailija
35/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tällaiseen ilmiöön, paremminkin asia on toisinpäin. Tuttavapiirissäni on akateemisia miehiä ja he haluavat yhtä koulutetun naisen kuin itsekin ovat. Suurimmalle osalle ei koulutus kuitenkaan ole se ykkösjuttu, "ammatillisia sekapareja" löytyy paljon.

Vierailija
36/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi vertailla ihan suoraan, yleensä mies ja nainen painivat eri sarjoissa.  Väittäkää vastaan.

Vierailija
37/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö en tunne ketään tuollaista miestä, jolle naisen matalampi koulutus olisi joku kriteeri.

Vierailija
38/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu nainen ja minulle miehen koulutuksella ei ole koskaan ollut väliä.

Saako mies olla työtön vai haetko miehestä kuitenkin taloudellista hyötyä, kuten 99% naisista hakee?

Vierailija
39/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet poikkeava tai valehtelet.

Vierailija
40/95 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on peräisin käsitys, että mies haluaisi itseään vähemmän koulutetun naisen? Onko deittipalstoilla miehillä kumppanin toivotuiisa ominaisuuksissa matala koulutus? Eiköhän kyse ole ennemminkin siitä, että naisille kumppanin koulutustaso on miehiä tärkeämpää, joten on luonnollista, että monella akateemisella miehellä on vähemmän kouluja käynyt kumppani.

Taitaa olla median ja jonkun naispuolisen Laasasen luoma harha. Deittipalstalla todella moni koulutettu mies etsii koulutettua naista. Sitä en sitten tiedä, että kelpaako loppupeleissä myös vähemmän koulutettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi