Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä erosit kirkosta?

Vierailija
21.11.2015 |

Itse vasta 18-vuotiaana. Olisin halunnut jo aiemmin, mutta äitini ei antanut. Hän oli sitä mieltä, että täysi-ikäisenä en enää halua erota ja on ihanaa päästä kirkossa naimisiin tms. Eipä ole kaduttanut päätökseni koskaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v.

Vierailija
22/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 20 vuotta sitten jotain kolmekymppisenä. Naispappeus oli juuri hyväksytty ev. lut. kirkossa mutta olin saanut edeltäneestä naisvihamielisestä debatista niin pahat arvet, että ne eivät ikinä parannu. Kristinusko edustaa minulle edellenkin naisvihaa niin kuin melkein kaikki muutkin jumala-uskonnot. En muuten ole uskontovastainen vaikka en itse kirjaimellisesti jumaliin usko.

Luomiskertomus, jossa Jumala luo miehen omaksi kuvakseen on hyvä projektio sille tosiseikalle että oikeasti uskonnoissa miehet ovat luoneet jumalan omaksi kuvakseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt lapsikastetta. Sitä että ylipäätään ketään liitetään seurakuntaan lapsena. Ällöttävintä tietenkin tapakiristittyjen (ei uskovien) ristiäisten vietto, johon oikein panostetaan. Vaikka itse kuin päin raamattua olen lukenut, niin tuota lapsikaste-asiaa en sieltä löydä nykynormien mukaisena. Ihmisen täytyy liittyä seurakuntaan vasta, kun on itse valmis valitsemaan sen tien. Itse olen uskossa, mutta en olisi ikinä voinut antaa kastaa lastani vauvana. Hänen uskonsa on hänen asiansa. Meillä on uskosta paljon puhuttu (ei tyrkytetty!), mutta hän ei koe sitä omakseen ja asia ok. Ei halunnut riparille, eli ei kastetta, kirkkoon liittymistä, mutta eipä tarvinnut miettiä myöskään kirkosta eroa.

Vierailija
24/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36- vuotiaana. Kirkollisveron maksu riitti, rahoilla muutakin käyttöä.

Vierailija
25/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma. 18-19 v.

Vierailija
26/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut. kirkkoon kuuluminen ei ketään pelasta. Henkilökohtainen usko Jeesukseen pelastaa. Ev.lut. kirkon johdossa on jo niin monia uskomattomia, jotka häpeävät evankeliumia ja Jeesusta ihmisten edessä, että he johtavat kirkon jäsenyyteen toivonsa panevan kadotukseen.

Vierailija
27/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-v. Olisin eronnut jo aiemmin jos olisin saanut.

Vierailija
28/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo onneksi tarvinnut koskaan erota, kun en ole koskaan kirkkoon kuulunut. Mies erosi kun täytti 18v.

Vierailija
29/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ev.lut. kirkkoon kuuluminen ei ketään pelasta. Henkilökohtainen usko Jeesukseen pelastaa. Ev.lut. kirkon johdossa on jo niin monia uskomattomia, jotka häpeävät evankeliumia ja Jeesusta ihmisten edessä, että he johtavat kirkon jäsenyyteen toivonsa panevan kadotukseen.

OT-varoitus: Mitä niille ihmisille on käynyt jotka ovat eläneet ennen Jeesuksen syntymää?

Vierailija
30/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 19-20 -vuotiaana. Suvussa on paljon pappeja ja seurakunnan toimintaa on tullut nähtyä läheltä, joten oli helppo todeta, ettei se ollut minua varten.

Vierailija
31/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v

Vierailija
32/33 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotiaana, heti kun vaimo oli saanut haluamansa kirkkohäät.

Koskaan en ole uskonut mihinkään jumalaan, joten ero oli muuten selkeä juttu nuoresta pitäen ja olisin eronnut jo aiemmin, mutta kun tiesin tyttöystävän, tai oikeastaan tyttöystävien, toiveen niin eroaminen jäi noinkin myöhään.

Vierailija
33/33 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v