Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka auttaisi minua pitkän matikan tehtävissä?

Vierailija

Kyse on ekan luokan tehtävistä, ja EI kyseessä EI ole läksytehtäviä, vaan ihan muita tehtäviä, joiden avulla harjoitellaan kokeeseen. Mistään ei vaan tiedä, onko laskenut oikein, kun tiedossa ei ole oikeita vastauksiakaan. Kerron lisää vaikka s-postissa, josd päästään siihen asti.

Ja KYLLÄ, olen äiti, joka on huolissaan lapsensa matikasta ja haluaa auttaa.

Kiitos, jos on joku osaava ja ihan ihminen, joka voisi auttaa.

Ja EI, opettajalla EI ole koulussa AIKAA auttaa, eikä tukiopetusta saa...

Kommentit (10)

Vierailija

Tekeekö nuoria aina läksyt?

Paras tyyli oppia taitaa olla se, että lukee ja mieluiten kirjoittaa teorian, opettelee esimerkit ja sen jälkeen tekee tehtävät. Koetta edeltävänä iltana voi tulla vähän kiire.

Vierailija

Auttaisin mielellään, mutta en selviäisi varmaan edes ala-asteen matikasta. Toivottavasti läytyy joku. up up

Vierailija

Kiitos vastauksista!

Kyllä nuori tekee läksyt joka kerta, mutta esimerkkitehtäviä ei niin kovin varmaan tutki. Ei millään viitsisi olla koko ajan vahtimassa ääressä, että harjoittele...

Matikka on ollut aina helppoa, ollut siis koko peruskoulun 10, mutta nyt alkaa tihkasemaan, kun pitäisi itsekin opiskella. Ekasta lukion pitkän matikan kurssista tuli 9 helposti, mutta nyt on hankalampaa... en tiä, onko asiat vai asenne.

Itse olen lukenut lyhyen matikan, kun luin aikoinaan kieliä. Meillä ei ollut mahdollisuutta aikanaan ottaa 5 kieltä (suomi, ruotsi, englanti, saksa ja ranska)  ja pitkää matikkaa, joten valitsin kielet ja lyhyen matikan.ap

Vierailija

Heillä on lukiossa käytössä "Pitkä matematiikka"-kirja, mutta ei ne pelkät vastaukset pitkälle auta. Voikohan jostain ostaa ratkaisukirjaa tms. tai ihan eri sarjan opettajan kirjaa, jotta ei nyt kukaan pääse aukomaan päätään, että sieltä kopioitaisiin tehtävien ratkaisut...

Nuori siis ihan oikeasti haluaisi osata ja oppia, mutta ...

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heillä on lukiossa käytössä "Pitkä matematiikka"-kirja, mutta ei ne pelkät vastaukset pitkälle auta. Voikohan jostain ostaa ratkaisukirjaa tms. tai ihan eri sarjan opettajan kirjaa, jotta ei nyt kukaan pääse aukomaan päätään, että sieltä kopioitaisiin tehtävien ratkaisut...

Nuori siis ihan oikeasti haluaisi osata ja oppia, mutta ...

ap

Jos jokin aihe tuntuu vaikealta, niin netistäkin voi löytyä apua (siis opetusmateriaalien osalta). Lukiomatematiikkaan etenkin. 

Vierailija

Palkkaa joku vuotta tai kahta vanhempi oppilas, joka on hyvä matematiikassa, antamaan tukiopetusta. Minä olisin ainakin lukioaikana tehnyt sellaista hommaa mielelläni, mutta nyt kolmen lapsen työssäkäyvänä äitinä aika ei enää riitä. Joku alan opiskelija olisi tietysti paras vaihtoehto, jos heitä on paikkakunnalla.

Vierailija

Tuo jonkun opiskelijan palkkaaminen avuksi voisi olla ihan ok idea. Varmaan suurin piirtein samanikäinen osaisi parhaiten auttaa. Pitääpä miettiä, olisiko ketään sellaista näköpiirissä.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat