Sain selville että anoppi antanut 2,5-vuotiaallemme luunappeja

Vierailija

Olimme odottamassa anoppia heidän olohuoneessaan, ulos syömään lähdössä. Katselin akvaariota ja juttelin tytölle että eikös ole hieno allas (on oikeastikin iso upea allas) ja kysyin että mikäs sinun suosikki-kalasi noista on. Tyttö sanoi "tuo litteä missä on viivoja) menin lähemmäs akvaariota ja tökkäsin sormella lasiin siihen kohtaan missä kala oli ja kysyin "ai tuo lehtikalako"

Tyttö säikähti, kipitti heti vetämään käteni akvaarion läheltä pois ja sanoi "Siihen ei saa koskea tai mummi antaa "poksun"

Kysyin että minkä ihmeen poksun ja näytti minulle "no näin" ja teki käteeni luunapin.
Juttelinpa sitten anopin kanssa ja myönsi että piti paikkansa, akvaariota ei likaisin sormin rähmitä ja on tuolloin antanut luunapin (muutaman kerran, sitten tyttö oppi ettei akvaarioon kosketa)

Juu, ei lapsi siihen kuole mutta ottaa silti päähän että satuttaa lasta varsinkaan kun minkään näköistä lupaa ole kysytty, että olisiko tuollainen meistä vanhemmista ok.

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

En jaksaisi ottaa kierroksia. Mummo teki väärin mutta oman ikänsä kasvatusnormien mukaan. Mummon talossa on mummon säännöt ja kieltoja on noudatettava. Voisin yrittää keskustella mummon kanssa että luunapitkin on ruumiillista kuritusta ja nykyään laittomia eikä sellaisia enää saa käyttää. 

Mutta olen itse riuhtaissut lapseni kädestä kun oli juoksemassa suoraan autotielle parkkipaikalta ja ruumillista kuritusta sekin oli.

Vierailija

Eiköhän lapset saaneet ennen aikaan vähän isompiakin "poksuja" kuten vyöstä perseelle ynnä muuta kivaa ja hengissä selvinneet. Oppipahan ettei akveeriota lähmitä.

Vierailija

Niin se on mullekkin luunappeja annettu ja niistä oon oppinu. On se kun kaikkeen pitää kysyä lupa, järki käteen. Tuskin mitään murtumaa tai vammaa sentään aiheutti.

Vierailija

Onhan noita. Meilläkin kävi ilmi että yksi että miehen sisko oli antanut taaperolle luunappeja. Hän ei kertakaikkiaan nähnyt siinä mitään outoa, minun mielestä aivan käsittämätöntä a.) käyttää väkivaltaa ylipäätään lapseen kasvatuskeinona b.) käyttää sitä vieläpä tietämättä vanhempien kantaa ja c.) käyttää sitä taaperoikäiseen. En tiedä mitä meni pilalle aikanaan, mutta älyn lahjoja jaettaessa ei selvästi ole ollut jonossa. Kovasti ilmeisesti kummastellut, miksi on saanut hoitaa lapsia vasta leikki-iässä ja silloinkin hyvin vähän ja käytännössä aina mummolassa. Etäisyyttä vaan hetkeksi, ja teette selväksi että luunapit eivät kuulu teidän lapsen kasvatukseen, ja jos mielii vielä lapsenlastaan hoitaa niin ensinnäkin pyytää lapselta anteeksi ja toisekseen muuttaa niitä kasvatuskeinoja.

Iskä vaan

"Poksut" ja "moksut" ovat nykyisin yksiselitteisesti laittomia. Ei tässä ole mitään epäselvää. Jos mummo ei tätä tiedä, niin sille tulee kertoa, että se rikkoo lakia ja syyllistyy lievään pahoinpitelyyn. Luulen hänen kuitenkin tietäneen koska on pitänyt kuritusharrastuksensa visusti ihan omana tietonaan.

-

Apropos. Ei auton alle juoksevan lapsen riuhtaiseminen pois ajoradalta ole kuritusta ellei sitten elvytyksen antaminen sydänkohtauksen uhrille ole pahoinpitely.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin se on mullekkin luunappeja annettu ja niistä oon oppinu. On se kun kaikkeen pitää kysyä lupa, järki käteen. Tuskin mitään murtumaa tai vammaa sentään aiheutti.

Pieni vinkki tulevaisuutta varten: Jos omat älynlahjat ei riitä pärjäämään 2,5-vuotiaan kanssa ilman luunappeja, niin älä hoida toisen lapsia. Luunappi ja tukkapölly lasketaan muuten Suomen rikoslaissa lapseen kohdistettuna pahoinpitelyksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pieni vinkki tulevaisuutta varten: Jos omat älynlahjat ei riitä pärjäämään 2,5-vuotiaan kanssa ilman luunappeja, niin älä hoida toisen lapsia. Luunappi ja tukkapölly lasketaan muuten Suomen rikoslaissa lapseen kohdistettuna pahoinpitelyksi.

Aivan, ja näkeehän sen kuinka kurittomia lapset nykyään on

Vierailija

Anopille pisteet. Kurittomia kakaroita näkee nykyään huutamassa ja riehumassa kaupoissa. Pitävät sitä jonain etuoikeutenaan häiriköidä muita. Sellaiset lapset, kuin vanhemmatkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja näkeehän sen kuinka kurittomia lapset nykyään on

Mä en ymmärrä miten noi olettaa, että kukaan isovanhempi esim. jaksaa hoitaa niiden lapsia.

Mitenkään ei saa lapsia komentaa, eikä vanhemmat kasvata niitä lapsia, miten niiden kanssa vanhempi ihminen sitten pärjää?

Meillä ei olisi ikinä lapsena vanhemmat puuttuneet isovanhempien kasvatukseen meitä kohtaan, kun oltiin mummolassa, itse vietin välillä mummolassa viikkoja kesällä, miten mun isovanhempien olisi pitänyt pärjätä, jos eivät olisi saaneet komentaa mitenkään? Tämä 80-luvulla.

Ja 80-luvun lapset oltiin sentään erittäin rauhallisia ja hyvin kasvatettuja verrattuna nykyisiin lapsiin, jotka tekee mitä haluaa, koska "ei niille voi mitään".

Vierailija

8, haha tosiaan :D

Mutta nyt on siis anoppi huolella ripitetty, tuntui uskovan kun oma poikansa otti asian kiukkuiseen sävyyn esiin etten ollut siinä sitten ainoa "niuhottaja"

Yritti ensin piipittää "no mutta kun minun aikanani..." mutta mies pisti kunnolla luun kurkkuun, että ennen oli ennen ja nyt on nyt, ja tyttöön ei enää kosketa tai ei tule enää hoitoon.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat