Mitä sarjaa teillä on haarukat, veitset ja lusikat? Esim. Savonia yms...

Vierailija

Itse en vain osaa käyttää muita kuin noita "iänkaikkisia" Savonioita ja aion ostaa alennuksesta uuden 24kpl pakkauksen. Moni uudempi design tuntuu käteen jotenkin liian suurelta ja kömpelöltä.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Savonia. Ovat iankaikkisia, mutta niin hyviä, ja niitä saa aina tarvittaessa lisää. Käteen parhaiten sopivia, hyvin tasapainotettuja ja ajatonta modernia muotoilua.

Leikkuu- ja fileerausveitset ovat Porschen. Sekä muotoilultaan että toimivuudeltaan parhaat minun käteeni.

Vierailija

Meillä on Carelia myös. Tuli oikeastaan vähän vahingossa, kun sain mummilta opiskelijana ison pakkauksen noita aterimia ja muita (kastikekauha, kakkulapio, salaatiottimet. Oli voittanut jostain kilpailusta eikä tarvinnut niitä.

En alkuun kauheasti pitänyt sarjasta, mutta tykästyin vähitellen ja täydennettiin sitten häälahjoilla. Nyt olleet käytössä jo 15 vuotta :)

Vierailija

Ulkomailta ostettuja aterimia. En tykkää siitä, että Suomesta saa kolmea sarjaa, jotka on kaikilla, eikä ne edes ole mitään kauheen kivan näköisiä. Halusin tyylikkäät ja tukevat aterimet, jotka menee arkeen ja juhlaan.

Vierailija

Citterio taitaa olla merkiltään. Minun isoon käteeni Savoniat tuntuu pikkutikuilta, niin kuin hammastikuilla söisi. Ehkä ihmisetoli pieni-ja sirokätisiä silloin 50 vuotta sitten kun nuo muotoiltiin. Oman aikansa tuote niin kuin esim. senaikainen keittiömitoitus. Oletteko koskaan yrittäneet pestä käsiä 50-luvun keittiössä? Ensin pitää taivuttaa polvet ja kumartaa...

AlfaBeta

Savonia täälläkin, kuten myös molempien vanhemmilla. En oikein voisi kuvitella muutakaan, kun olen moisia 1970-luvulta alkaen käyttänyt.

Tuosta aterimien osalta poikkeuksena Victorinoxin pihviveitset.

Kokki-, liha-, leipä- ja muut vastaavat työkalut taas Wüsthofin Classic Ikon-sarjaa, joka puhdaslinjaisuudessaan on tavallaan samanhenkinen kuin Savonia.

Tuon sarjan älyttömimmän kuuloinen veitsi oli muuten miehen puolittain vitsinä hankkima "makkaraveitsi" - pitää olla saksalainen, että tekee erillisen taotun veitsen nimenomaan makkaroille. Mutta. Yllättäen tuo on älyttömän hyvä yleisveitsi. Terä on jotain 15 cm, sentin tai puolitoista korkea, jäykkä, suora ja sahalaitainen. Eli vähän kuin tomaattiveitsi, mutta jäykemmällä, suoremmalla ja pidemmällä terällä. Tosi näppärä. Englanniksi tuo näyttikin olevan käännetty "utility knife"-termillä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat