Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sarjaa teillä on haarukat, veitset ja lusikat? Esim. Savonia yms...

Vierailija
20.11.2015 |

Itse en vain osaa käyttää muita kuin noita "iänkaikkisia" Savonioita ja aion ostaa alennuksesta uuden 24kpl pakkauksen. Moni uudempi design tuntuu käteen jotenkin liian suurelta ja kömpelöltä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniat on varastossa. Jotkut Ikeasta ostetut nyt käytössä.

Vierailija
2/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan Artik. On kapeat ja sirot, mutta tukevan tuntuiset kädessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festival sarjaa meillä on. Melestäni nätimpi sarja kuin Savonia, mutta koko sama. Tykkään kovasti.

Vierailija
4/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festival sarjaa meillä on. Melestäni nätimpi sarja kuin Savonia, mutta koko sama. Tykkään kovasti.

 

Sama!

Vierailija
5/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Careliaa. Mä tykkään siitä eniten. Klassikko.

Vierailija
6/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonia. Ovat iankaikkisia, mutta niin hyviä, ja niitä saa aina tarvittaessa lisää. Käteen parhaiten sopivia, hyvin tasapainotettuja ja ajatonta modernia muotoilua.

Leikkuu- ja fileerausveitset ovat Porschen. Sekä muotoilultaan että toimivuudeltaan parhaat minun käteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaa? Mulla on epämääräinen kasa eri lähteistä hankittuja ja lahjaksi saatuja välineitä.

Vierailija
8/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Carelia myös. Tuli oikeastaan vähän vahingossa, kun sain mummilta opiskelijana ison pakkauksen noita aterimia ja muita (kastikekauha, kakkulapio, salaatiottimet. Oli voittanut jostain kilpailusta eikä tarvinnut niitä.

En alkuun kauheasti pitänyt sarjasta, mutta tykästyin vähitellen ja täydennettiin sitten häälahjoilla. Nyt olleet käytössä jo 15 vuotta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackman (hackminna).

Vierailija
10/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskars functional form sarjaa on meidän kaikki aterimet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniaa löytyy täältäkin.

Vierailija
12/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta ostettuja aterimia. En tykkää siitä, että Suomesta saa kolmea sarjaa, jotka on kaikilla, eikä ne edes ole mitään kauheen kivan näköisiä. Halusin tyylikkäät ja tukevat aterimet, jotka menee arkeen ja juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citterio taitaa olla merkiltään. Minun isoon käteeni Savoniat tuntuu pikkutikuilta, niin kuin hammastikuilla söisi. Ehkä ihmisetoli pieni-ja sirokätisiä silloin 50 vuotta sitten kun nuo muotoiltiin. Oman aikansa tuote niin kuin esim. senaikainen keittiömitoitus. Oletteko koskaan yrittäneet pestä käsiä 50-luvun keittiössä? Ensin pitää taivuttaa polvet ja kumartaa...

Vierailija
14/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hackman (hackminna).

Nämä olisivat niin hyvät, mutta harmittaa, kun muoviosasta häviää kiiltävä pinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonia täälläkin, kuten myös molempien vanhemmilla. En oikein voisi kuvitella muutakaan, kun olen moisia 1970-luvulta alkaen käyttänyt.

Tuosta aterimien osalta poikkeuksena Victorinoxin pihviveitset.

Kokki-, liha-, leipä- ja muut vastaavat työkalut taas Wüsthofin Classic Ikon-sarjaa, joka puhdaslinjaisuudessaan on tavallaan samanhenkinen kuin Savonia.

Tuon sarjan älyttömimmän kuuloinen veitsi oli muuten miehen puolittain vitsinä hankkima "makkaraveitsi" - pitää olla saksalainen, että tekee erillisen taotun veitsen nimenomaan makkaroille. Mutta. Yllättäen tuo on älyttömän hyvä yleisveitsi. Terä on jotain 15 cm, sentin tai puolitoista korkea, jäykkä, suora ja sahalaitainen. Eli vähän kuin tomaattiveitsi, mutta jäykemmällä, suoremmalla ja pidemmällä terällä. Tosi näppärä. Englanniksi tuo näyttikin olevan käännetty "utility knife"-termillä.

Vierailija
16/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaisia ruokakuvia varten hankittuja aterimia, vähän saatua hopeaa ja joku saksalainen sarja, jonka nimi alkaa A-kirjaimella, mutten muista sen nimeä.

Vierailija
17/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaa IKEA :D

Vierailija
18/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackmannin Elegiaa, olivat kovin suosittuja silloin aikoinaan 90-luvun alussa. Siitä saakka ollut nämä samat käytössä eli ovat kestäneet.

Vierailija
19/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackmanin täysteräksinen sarja. Hyvä ja esteettisen näköinen.

Vierailija
20/44 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut Savoniaa aika täydellisen sarjan kuudelle, siis ruokaveitset ja haarukat, ruokalusikat kahta kokoa, jälkiruokalusikat, kakkuhaarukat ja hedelmäveitset sekä tarjoiluvälineitä. Perinnöksi sain muutama vuosi sitten Scandian satsin kuudelle, siis veitset, haarukat, ruoka- ja kahvilusikat. Käytettyjähän ne ovat ja vanhoja 70-luvulta, mutta hakkaavat mennen tullen uudemmat halpisvälineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi