Pohjetta kiristää - veritulppako?
Heräsin tässä päiväunilta ja huomasin että oikeaa pohjetta vähän kiristää tuolta pohkeen sisältä ylhäältä, vähän ulkosyrjään päin. Mistä tiedän onko tämä vaaratonta, joku lihaskramppi tai suonenveto vai oire esim. alkavasta veritulpasta?
Kommentit (4)
Lueskelinkin netistä mutta en löytänyt kaikkeen kysymääni vastausta. Ajattelin jos jollakin olisi omakohtaista kokemusta esim. siitä tuntemuksesta. Mutta onneksi tähänkin ketjuun löytyi joku jolta saada apua...
Soita päivystykseen ja kysy sieltä neuvoa. Osaavat kysellä tarkemmin oireista ja heillä on näistä asioista paljon kokemusta.
Tuo "soita päivystykseen" on sitten kaikkiin huolestuttaviin oireisiin soveltuva yleisohje. Toimii paremmin kuin se että alottaisi palstalta.
Eikö täältä löydy tietäviä? Milloin ja millä oireilla lääkäriin? Tämä jomotus tai kiristys on jatkunut nyt kohta tunnin, ei helpota muttei pahenekaan. Jos kyseessä on veritulppa, kuinka nopeasti se voi kehittyä vaaralliseksi?