Miksei postilaatikot voisi olla rappukäytävässä kuten muuallakin maailmassa?

Vierailija

Miksi kerrostaloissa pitää posti jakaa jokaiseen huoneistoon erikseen? Eikö voisi laittaa postilaatikot rappukäytävään, niin säästyisi jakajan aikaa ja vaivaa. Onhan rivareissakin postilaatikot kadun varressa. Mun elämääni se ei mitenkään hetkauttaisi, jos posti tulisi laatikkoon.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Kannattaisi sillä tulevat sukupolvet ei jaksa juosta useita rappuja päivässä. samalla talojen vanhuksetkin vetristyisivät ja saataisiin romansseja :)

Vierailija

Onkohan paloturvallisuuden vastaista?
Vaikka laatikot olisi metallia, tulipalon syttessä ei oo kiva, et jonkun laiskan viikon postit roihahtaa tuleen :D varsinkin jos postilaatikot on alimmassa kerroksessa ulko-oven lähettyvillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nii, vois antaa potkut monille postinkantajille. Kätevää. Näin suomi uuteen nousuun!

Vain niin. Itsekö se posti hyppää sitten rappuun jostain?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ainakin ulkomailla nähnyt postilaatikkoja rappukäytävässä. Vähän niinkuin kaapillinen tallelokeroita.

Tai siis en rappukäytävässä vaan alakerran eteisessä/aulassa/miksi sitä sanotaan.

Vierailija

Siis eikö ole? Itse asun omakotitalossa, mutta mielestäni olen nähnyt kerrostaloja joissa postilaatikot ovat ala-aulassa ja myös sellaisia, joissa ne ovat ulkona.

Vanhoissa taloissa käytävät ovat niin kapeita, että ei niistä voi haukata 20-30cm siivua postilaatikoille, koska se on vaikeuttaa käytävässä kulkemista ja on jopa turvallisuusriski.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, vois antaa potkut monille postinkantajille. Kätevää. Näin suomi uuteen nousuun!

Kyllähän yksi jakaja vie nopeammin isommalle alueelle, jollei tartte hyppiä rappusia eestaas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllähän yksi jakaja vie nopeammin isommalle alueelle, jollei tartte hyppiä rappusia eestaas.

Vielä nopeampaa olisi sellaiset isot laatikot joihin kipataan koko talon postit. Näin on maaseudullakin järjestetty jakelu. Voi olla monen talon postit samassa laatikossa valtatien laidassa.

Vierailija

Olisi kyllä hyvä idea! Tiedä mitä norsuja postinkantajat täällä päin ovat kun joka yö sitä herää järkyttävään töminään.

Vierailija

Tulee aika paljon vähemmän liikennettä rappuun, kun lehdenjakaja kävelee rapun läpi kerran, verrattuna siihen että jokainen käy itse hakemassa lehden alakerrasta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat