Miksei postilaatikot voisi olla rappukäytävässä kuten muuallakin maailmassa?
Miksi kerrostaloissa pitää posti jakaa jokaiseen huoneistoon erikseen? Eikö voisi laittaa postilaatikot rappukäytävään, niin säästyisi jakajan aikaa ja vaivaa. Onhan rivareissakin postilaatikot kadun varressa. Mun elämääni se ei mitenkään hetkauttaisi, jos posti tulisi laatikkoon.
Kommentit (73)
Kyllä on mukavaa amusella ottaa napasillaan lehti omasta eteisestä. Ei tarvitse pukea turhaan, kun liikkeellelähtö on usein puoliltapäivin. Vanhoissa taloissa porrashuone on usein niin kapea, että n. 40-senttinen lokerikko kaventaisi sen käyttökelpoisuutta, varsinkin muuttojen yhteydessä. Pelastusviranomaiset kieltävät kaikenlaisen paloherkän ja kulkua rajoittavan materiaalin säilyttämisen rappukäytävissä.
Siellä ei tulisi käytyä joka päivä joten henkilöä olisi vaikeampi tavoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee aika paljon vähemmän liikennettä rappuun, kun lehdenjakaja kävelee rapun läpi kerran, verrattuna siihen että jokainen käy itse hakemassa lehden alakerrasta.
Toisaalta suurin osa asukkaista poistuu talosta joka tapauksessa vähintään kerran päivässä töihin kouluun koiraa kusettamaan, postin voi ottaa mukaansa tullessaan. Ja postinjakelun tämänhetkisellä tasolla mikä vain helpotus jakourakkaan toisi hyvää mieltä kaikille.
Ei se jakourakkaa helpota, jakelualue kasvaa sen edestä.
Kyllä minä ainakin ajan autolla mielelläni vähän pidemmän lenkin jos rapuissa ravaamisesta pääsisi eroon. Puisevaa, kustannustehotonta touhua josta ei pidä yksikään jakaja, eikä siitä seuraa kuin valitusta.
Minusta on hyvä, että kaikkea ei ole tehostettu. Siinähän tulisi taas lisää työttömiä jos kerrostaloihin tulisi keskitetyt postilaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee aika paljon vähemmän liikennettä rappuun, kun lehdenjakaja kävelee rapun läpi kerran, verrattuna siihen että jokainen käy itse hakemassa lehden alakerrasta.
Toisaalta suurin osa asukkaista poistuu talosta joka tapauksessa vähintään kerran päivässä töihin kouluun koiraa kusettamaan, postin voi ottaa mukaansa tullessaan. Ja postinjakelun tämänhetkisellä tasolla mikä vain helpotus jakourakkaan toisi hyvää mieltä kaikille.
Ei se jakourakkaa helpota, jakelualue kasvaa sen edestä.
Kyllä minä ainakin ajan autolla mielelläni vähän pidemmän lenkin jos rapuissa ravaamisesta pääsisi eroon. Puisevaa, kustannustehotonta touhua josta ei pidä yksikään jakaja, eikä siitä seuraa kuin valitusta.
Haluatko itse työttömäksi, vai haluatko että sun työkaverit irtisanotaan?
Koska vanhus tai sairas ei pääse pitkälle. Mutta luukku on ärsyttävä kolinoineen ja viranomaisvattuiluposteineen.
Vierailija kirjoitti:
Nii, vois antaa potkut monille postinkantajille. Kätevää. Näin suomi uuteen nousuun!
Tuota postinkantajien ammattikunnan tarvetta voisi arvioida mm. sen pohjalta, että a) kaikki paketit tulevat nykyään jonkin alemarketin laatikoihin b) edelleen varsin moni postilähetys jää tulematta perille (itselleni kävi taas sama tällä viikolla - tämä on ihan uskomatonta)
Tai jos jokainen hakisi omat postinsa vaikka jostain jakelukeskuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiratkaan eivät haukahtele kun huoneistojen ovissa ei tarvii olla postiluukkuja.
Tiesitkö, että jooa omakotitaloissa koirat haukkuvat. Ei siihen postiluukkua tarvita, että koira haukkuu.
Ihan sama missä ne laatikot ovat kun suurin osa postista on haettava lähimarketin aulasta ja kotipostilaatikkoon tulee perille ehkä 30% kirjelähetyksistä. Loput tuleekin elektronisena esim. Suomi.fi -palveluun.
Siksi kun emme ole siellä " muualla maailmassa " vaan Suomessa , jossa on taloissa ollut postiluukut sitä varten jo pari sataa vuotta. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä. Ei tarvitsisi yöllä herätä Hesarin kolahdukseen.
Olet varmasti oikeilla jäljillä!
Todellinen syy on sanomalehti. Ennen tosi monelle tuli sanomalehti kotiin tilattuna ja niiden jakelu tapahtui aamulla tosi aikaisin. Aamiaista syödessä oli päivän uusi lehti luettavana. Eikä ihmiset tietenkään mielellään halua pyjama päällä käydä rappukäytävästä hakemassa sitä lehteä vaan se on paljon kivempi saada omaan asuntoon saakka tuotuna.
LUKOLLISET laatikot tietysti.