Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen koulussa ja oppilaat tulevat aina väsyneenä kouluun

Vierailija
14.02.2026 |

Työskentelen peruskoulussa opettajana Koulu alkaa arkisin  kello 8:00 oppilailla.

Joka kerta sama homma oppilat tulevat väsyneenä aamulla kouluun ja valittavat heti tultuaan väsymystä koulussa.

Ihmettelen suuresti tätä valvovatko oppilaat ruutujen äärellä yömyöhään ? ja yöunet jäävät vähälle.

Eivätkö nykyajan vanhemmat uskalla rajoittaa lastensa ruutujensa käyttöä.

Miten nämä lapset tulevat pärjäämään työelämässä jos kokoajan ollaan liian vähillä yöunilla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien peruskoulupudokkaat ovat päässeet kouluun töihin?

Vierailija
2/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurinpito on lasun paikka. Vanhemmilla ei juurikaan ole mahdollisuuksia puuttua lastensa käytökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin keskaria ja persettä väsyneille lapsille ja sanoisin et imekää siitä määäpäs nukuin 10 tuntia eikä väsytä 😄

Vierailija
4/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on. Olin minäkin aina kouluaikoina aamuisin väsynyt eikä sillon edes ollut mitään kännyköitä vielä olemassa. Menin kyllä aikaisin nukkumaan, mutta ei se tarkoita että välttämättä nukahtaisi heti. 

Vierailija
5/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, muka opettaja.

Yksikään opettaja ei kirjoita noin huonosti "kokoajan".

Eikä muutenkaan tule tällaiselle palstalle valittamaan oppilaistaan.  Muissa asioissa voi toki kirjoittaa tänne.

Vierailija
6/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyhmä,  ettei edes osaa kellonaikaa oikein kirjoittaa. Suomen kielessä ei käytetä kaksoispistettä.

Säälittävin yritys esiintyä jonain toisena vähään aikaan.

Vierailija
7/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on luontaisesti yökukkuja. Vaikka menisi miten aikaisin nukkumaan, on väsynyt jos herää ennen puoli kymmentä. Eikä aina saa edes unta silloin, kun hänet patistetaan nukkumaan. Ruuduilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
8/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, muka opettaja.

Yksikään opettaja ei kirjoita noin huonosti "kokoajan".

Eikä muutenkaan tule tällaiselle palstalle valittamaan oppilaistaan.  Muissa asioissa voi toki kirjoittaa tänne.

Koulunkäyntiavustajalta vielä ymmärtäisi tuollaisen mutta ei kyllä opettajalta.

Vierailija
9/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olin väsynyt jo 90-luvulla. En tosin aina mennyt kouluun väsyneenä vaan jäin kotiin nukkumaan.

Vierailija
10/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettajalla" kymmenkunta kielivirhettä lyhyessä aloitusviestissä.

Vierailija
11/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Työskentelen töissä ja työtekijät tulebat aina väsyneinä töihin. Taas on kasvatustieteen ammattilaisella valot päällä. Ihmisillä on muutakin elämää kuin työ ja koulu.

Vierailija
12/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi opettajan tietävän, että teineillä on biologisesti unirytmi myöhentynyt. Aina on ollut. Ei ole kyse huonosta kasvatuksesta eikä yöllä pelaamisesta. BIOLOGIA. Uudelleen koulutukseen, mars, opettaja! 

Vierailija
13/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yläkoulun opettaja ja myös minä tulen väsyneenä töihin. Olen iltavirkku, jolle klo 06 herätykset vaan ei sovi. Eivät ole koskaan sopineet eivätkä tule sopimaan. Se on ihan sama mitä joku sanoo, että mene aikaisin nukkumaan. Voin mennä, mutta uni tulee vasta klo 12/01 maissa. Teineillä on sama.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi yläkoulu ei voisi alkaa klo 09. Kaikki sais tunnin enemmän unta aamulla.

Vierailija
14/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olet opettaja, niin paljon kirjoitusvirheitä. Nauttiiko lapset kunnon aamupalan ennen kouluun menoa, voi olla että väsymys osittain johtuu siitä. 

Vierailija
15/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Lukiossa on tämä asia myös aika huonolla tolalla. Iso osa vanhemmista näkee lapsensa jo niin vanhana, etteivät kauheasti puutu heidän nukkumiseensa. Aamulla klo 8.30 puolet luokasta paikalla ja heistäkin suurin osa pahasti univelkaisia.  

Vierailija
16/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen ja lukion alkamiselle aikaisintaan klo 9 ei taida olla muuta estettä kuin se, että opettajat haluavat päästä aikaisemmin töihin.. 

Vierailija
17/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 koulussa olen ollut töissä ja ensimmäiset tunnit alkaneet jokaisessa 8.15 tai 8.30.

No voihan jossain ehkä olla 8.00 mutta kuulosti heti epäilyttävältä?

Vierailija
18/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Lukiossa on tämä asia myös aika huonolla tolalla. Iso osa vanhemmista näkee lapsensa jo niin vanhana, etteivät kauheasti puutu heidän nukkumiseensa. Aamulla klo 8.30 puolet luokasta paikalla ja heistäkin suurin osa pahasti univelkaisia.  

Vaikea on puuttua, kun on itse lähtenyt töihin jo ennen klo 6.

Vierailija
19/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen ihminen ole aamuisin väsynyt? Minusta olisi hämmentävää jos kaikki olisivat ylipirteitä klo 8 aamulla ja tulisi mieleen, että montako tölkkiä energiajuomaa on vedetty aamupalaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi