Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut joskus niin köyhä, että olet ajatellut kuinka paljon saat ostettua kaloreita mahdollisimman halvalla?

Vierailija
12.03.2026 |

Esimerkiksi, jos ostat poistomyynnistä eurolla 200g suklaalevyn, niin siitä saa kaloreita aika paljon suhteellisen halvalla,

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ollut niin köyhä, että olin sitten syömättä. Enkä edelleenkään ostaisi mitään suklaalevyä nälkääni.

Vierailija
2/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä saa olla muttei tyhmä kuten aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä nyt ei paljon ajattelemista ole. Litran pullo halvinta rypsiöljyä sisältää 9000 kcal.

Vierailija
4/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta olen ruokani ostanut mutta en kertaakaan kaloreita enkä niitä proteiineja vaan ruokaa tai herkkuja.

Vierailija
5/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin ajatuksiltani köyhä. Olen kyllä laskenut, että kannattaako ostaa purkki tonnikalaa vai alejauhelihaa vai papuja. Tai ostanko 2kg porkkanoita vai samaan hntaan kilon sekavihanneksia pakasteesta.

Vierailija
6/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pelkkiä kaloreita osteta, vaan hyviä ravintoarvoja.  Suklaalevyn sijaan esim.  raejuustoa, josta saa proteiinia, mutta vähän tyydyttyneitä rasvoja.  Tämä on monen pienituloisen rutiinia, kun hinnat on nousseet.

Vierailija
7/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noin ajatuksiltani köyhä. Olen kyllä laskenut, että kannattaako ostaa purkki tonnikalaa vai alejauhelihaa vai papuja. Tai ostanko 2kg porkkanoita vai samaan hntaan kilon sekavihanneksia pakasteesta.

Sekin vähän riippuu. Ei ihminen pelkillä porkkanoilla ja pakastevihanneksilla pärjää.

Vierailija
8/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä ja ajattelen siltikin noin eli miten saan mahdollisimman paljon kaloreita yhdellä syöntikerralla, etteijatkuvasti tartteis olla syömässä. En edes harkitse ateriaa jossa on alle miljoona kaloria =1000kcal.

Juuri oli joku vertailu Mäkkärin ja Hesen jätti burgereista ja niissä jo lähennellään tuota. Niiden päälle kun ottaa isot ranskikset, sokeri kokkolan ja 9 nugettia tupla dipeillä niin melkeen on jo päivän kalorit kasassa.

Vierailija
9/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä. Kaloreita olen kyllä joskus laskenut, mutta en suhteessa hintaan vaan painoon, vaelluseväitä suunnitellessa.  

Vierailija
10/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaispaikathan eivät nykyisin ole enää halpojakaan. Yhden aterian hinta yli kympinkin jolla saa kaupasta 2 päivän muonat vaikka ostaisi välillä halvimpia puolivalmisteitakin. Eikä kukaan karkkia nälkäänsä osta, pitävät nälkää melkein yhtä huonosti kuin hamppariateriat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän