Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kielioppi virheistä nipojattajat on huonoja kirjoittajia

Vierailija
19.11.2015 |

Kielioppinatseilta puuttuu luovuus ja substanssi. He ovat jumiutuneet sääntöihin ja lauseiden tekniseen puoleen. Heille kieli on kuollut, mekaaninen väline, eikä elävä ja hengittävä voima, kuten runoilijoille ja muille luoville kirjoittajille.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luovan yhdyssanavirheen olet tosiaan otsikkoon taiteillut :)

Vierailija
2/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, ah, niin omaperäinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
4/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikoluku tappaa luovuuden."

Vierailija
5/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikoluku tappaa luovuuden."

Mutta myös kääntäen: Luovuus tappaa oikoluvun!

Vierailija
6/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon siis kirjoitit runoilijana ja itse tekstin kielioppinatsina?

Vierailija
7/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheistä johtuva monimerkityksisyys, vaikea luettavuus tai epäselvyyshän ovat selviä luovuuden merkkejä!

Vierailija
8/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe o. Olen aina tuntenut, että kissan pitäisi olla oikeasti kessa, ja minulla on vapaus ja oikeus kutsua sitä kessaksi! Kun kerta haluan! Älkää ahdistako minua oikeakielisyyden pauloihin!

Vierailija
9/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi virhettä jo otsikossa :D

Vierailija
10/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiateksti on oma lukunsa!

Sen pitää olla yleiskielen mukaista ja kieliopillisesti virheetöntä. Siitä nipotan, koska se kuuluu työhöni. 

Tyylillä voi rikkoa sääntöjä niin paljon kuin sielu sietää muissa tekstilajeissa. 

Vierailija
11/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näe o. Olen aina tuntenut, että kissan pitäisi olla oikeasti kessa, ja minulla on vapaus ja oikeus kutsua sitä kessaksi! Kun kerta haluan! Älkää ahdistako minua oikeakielisyyden pauloihin!

Ärsyttää tosiaan nämä: "kyllä näin voi sanoa" -tyypit. 

Toki voi sanoa vaikka kissaa koiraksi halutessaan. Ei tule vankeutta eikä sakkojakaan. Yhteisen ymmärrettävyyden vuoksi on kuitenkin hyvä olla tietyt kielen säännöt. 

Vierailija
12/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin kaunokirjallisuus ja runous noudattaa useimmiten kielioppisääntöjä. Niistä poiketaan vain tarkoin harkiten ja tietoisesti.

Oletko AP koskaan lukenut kirjaa? Jos olisit, niin olisit varmasti huomannut että sekä hyvät että huonot kirjat on pääsääntöisesti kirjoitettu kielioppisääntöjen mukaan.

Vierailija
13/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yhdys sanavirhe.

T: Äikän ope

Vierailija
14/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiateksti on oma lukunsa!

Sen pitää olla yleiskielen mukaista ja kieliopillisesti virheetöntä. Siitä nipotan, koska se kuuluu työhöni. 

Tyylillä voi rikkoa sääntöjä niin paljon kuin sielu sietää muissa tekstilajeissa. 

Voit kirjoittaa runon huonolla suomella ja puuskahtaa sitten päälle, että "tämä on runoutta  ja te ette nyt ymmärrä runouttani!"

Mutta vakavasti ottaen: sääntöjä rikotaan yleensä tarkoituksellisesti ja tietoisesti, kielioppivirheiden tekijät taas eivät ole yleensä itse tietoisia siitä, että tekisivät mitään virheitä. Voi olla vähän ongelmallinen lähtökohta.:)

Vierailija
15/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, relatkaa mammat. Keskustelupalstalla kirjoitetaan nopeasti ja fiilispohjalta. Ongelma ei ole kielioppivirheet vaan niistä pakkomielteinen nipottaminen. Ärsyttää nämä pätijät jotka eivät yleensä osaa tuoda keskusteluun mitään muuta kuin toisen kirjoitusvirheistä nipottamisen.

Vierailija
16/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, relatkaa mammat. Keskustelupalstalla kirjoitetaan nopeasti ja fiilispohjalta. Ongelma ei ole kielioppivirheet vaan niistä pakkomielteinen nipottaminen. Ärsyttää nämä pätijät jotka eivät yleensä osaa tuoda keskusteluun mitään muuta kuin toisen kirjoitusvirheistä nipottamisen.

Ongelma on nimenomaan ne kielioppivirheet.

Muutama satunnainen kirjoitusvirhe ei haittaa -niitä sattuu kaikille eikä niitä pysty täällä edes korjaamaan. Isojen kirjaimien käyttämättömyys, karmeat yhdyssanavirheet ja ylenmääräinen huutomerkkien käyttö kertoo taasen ainoastaan typerästä ihmisestä.

Vierailija
17/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ihan poikkeuksellisesti aloituksen, vaikka olen sitä mieltä, että en lue yhtäkään aloitusta, jossa on yhdyssanavirhe, sillä merkitys muuttuu oleellisesti ja en viitsi vaivautua tyhmiin juttuihin kovin perusteellisesti.

Täällä on ilmeisesti sama ap aina aloitksia tekemässä, koska tänäänkin olen törmännyt tosi monessa aloituksessa ko. virheisiin ja  ulkoasusta jo näkee, että sama tyyppi on ne kirjoittanut.

Vierailija
18/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minsaa kirjottaa mitten halluun ekä siihen puutu kukkaa nippoja !!!!1111

Miettikää kahdesti jos jokainen kirjoittaa yllä olevalla tavalla. Kirjoitusvirheet on ok, jos ne on harvassa. Yhdyssanavirheet ovat jo erittäin inhottavia. "Luovuus tappaa oikoluvun ja oikoluku luovuuden." Kannattaisi oikeasti ottaa se kaunokirjallisuus lähempään tarkasteluun. Rikkoa saa, mutta harkitusti.

Vierailija
19/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yhdys sanavirhe.

T: Äikän ope

Eikä ole, vaan yhdys sana vihre.

Terveisin Luova kirjottaja eikä mikään Nipojattaja

Vierailija
20/23 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin otsikostasi 3 kielioppivirhettä.

Ei jatkoon!