Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tumma lapsi, mies syyttää pettämisestä :/

Vierailija
18.11.2015 |

Ja tehdäänkö jo nyt ihan alussa kaikille selväksi, että EN OLE PETTÄNYT!!

Jokatapauksessa asiaan.
Eli synnytin hieman yli puoli vuotta sitten. Tämä lapsi on minun ja mieheni ensimmäinen. Kun poika syntyi, hän oli ihan vaalea (tosin mustat hiukset, mutta itsellänikin on). Silloin mies ei luonnollisestikaan epäillyt mitään.
Kuitenkin pojan kasvaessa hän alkoi pikkuhiljaa tummua. Nyt hän onkin todella tumma, ei tietenkään ihan mikään mustaihoinen mutta reilusti keskivertosuomalaista tummempi. Tukkakin on kihara, hieman "afromainen".

Nämä piirteet huomattuaan mieheni (vaaleaihoinen, harmaanvihreät silmät, pisamia) alkoi pikkuhiljaa vihjailla minua, että olisin pettänyt häntä! Lopulta sanoi asiasta ihan suoraan. Suutuin, sillä en voisi edes kuvitella pettäväni! Ja mies ei myöskään tunnu huomaavan, että pojallamme on esimerkiksi täysin samanväriset silmät sekä samanmuotoinen nenä kuin hänellä itsellään!! Ainoa, minkä tuntuu näkevän, on tuo ihonväri.

Minä itse olen siis suhteellisen vaaleaihoinen, mutta muuten tumma (lähes mustat silmät sekä musta, korkkiruuvikihara tukka). Isoäitini toinen vanhempi oli kuitenkin negriitti, ja sukuni tuolta puolelta tulee ulkomailta. Toinen vanhemmistanikin on siis hieman keskivertoa tummempi, muttei kuitenkaan läheskään niin tumma kuin poikani.

Olen ehdottanut miehelleni isyystestiä, mutta jostain syystä ei halua. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isoisäni siskon näköinen enemmän kuin hänen omat lapsensa.

Että näköjään aika lailla voi piirteet pomppia suvussa.

Vierailija
62/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun mies on pettänyt sua ja nyt "haluaa" että säki oisit pettänyt sitä että omatunnontuskat helpottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on rasistinen? Toivoi vaaleaa lasta, jos asiat näin, niin parempi ilman miestä.

Vierailija
64/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun mies on pettänyt sua ja nyt "haluaa" että säki oisit pettänyt sitä että omatunnontuskat helpottaa?

Ihan sama ajatus minullakin!  

Tai sitten mies ei oikeasti halunnutkaan lasta.

Vierailija
65/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. lapsi voi periä isänsä puolelta tyylin kaljuuntua, mutta eihän se vauvana näy vaan sitten ikääntyessä tulee esiin.

Itseasiassa kun kyseessä on poikalapsi on geeni miehiseen kaljuuntumiseen periytynyt aina äidiltä, sillä kaljuuntumisen geeni sijaitsee X-kromosomissa. Miespuoleinen jälkeläisen saa isältään aina Y-kromosomin.

Vierailija
66/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää tulosta, ettei lapsi olekaan hänen. Menee koko elämä kerralla uusiksi, siis pelkää sitä.

Tekisin testin mieheltä kysymättä ja antaisin tulokset hänelle käteen ja sanoisin, että ei varmaan tarvitse enää ikinä kuulla vittuilua aiheesta.

Vierailija
67/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenitesti ei tuollaiselle jääräpäälle riitä, vaikka siihen suostuisikin. Koska testin tulos ei ole koskaan 100-prosenttinen, niin siihen jää vielä kiristysruuvi. Testin lisäksi myös perinnöllisyystutkijan puheille. Hän voi selittää, miten eri ominaisuudet periytyvät ja että väliin voi jäädä hyvinkin pari sukupolvea ja ominaisuus pulpahtaa yllättäen taas esiin. Jos ei viesti mene miehelle vieläkään perille, niin se on sitten kengänkuva persaukseen. Ei ole mitään järkeä, että äijä kalvaa sinua koko loppuiän ja syyttää pettämisestä, jos siitä ei kerran ole kysymys.

Vierailija
68/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tyyppi se tämmönen on kun epäilee mutta ei testiä halua :D näin miehenä ei tule muuta selitystä mieleen kuin että haluaa sinusta eron mutta ei tohdi sulle suoraan sanoa, yrittää tällä tavalla saada teidän välit menemään. M30

Vierailija
69/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo mies. Meillä taas lapsi on vaalea, äitinsä kopio eikä ulkomaalainen isä ole koskaan epäillyt pettämistä. Olisin varovainen, miehesi kuulostaa sairaalollisen mustasukkaiselta.

Vierailija
70/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan nyt mars ja sieltä kyllä osataan neuvoa miten edetä, käsittääkseni spermasta ainakin saa näytteen, eli kortsu talteen? Mutta tee nyt hyvä ihminen jotain asialle, vaikuttaahan toi  nyt vauvaankin jos isällä vippaa noin pahasti. Mustasukkaisuus ei muuten parane edes ajan kanssa, ihan yhtä paha kun alkoholismi, että sinuna miettisin tuota yh-vaihtoehtoa ihan järkevänä vaihtoehtona.

Tuntuu järkyttävältä tollaset pettämispuheet. Itsellä kans puolivuotias muksu ja isänsä on ihan onnesta soikeena vauvan kanssa, kyllä mulla hälykellot sois jos toi rupeis jotain isyyshommia puhuun vaikka muksu ei oikeen oo kummankaan meistä näkönen vaan enempi ittensä näkönen. Hae apua nyt!

T, 6kk:n mutsi

Vierailija
71/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mies on steriili?

Vierailija
72/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei halua isyystestiä?

Mutta eihän tuo värien periytyminen ole niin yksinkertaista.

Ei ole perustellut miksei halua.

Ap

Ehkäpä hän pelkää että epäilyt paljastuisivat todeksi eikä kestäisi sitä. Nyt voi kuitenkin yrittää vakuutella itselleen, ettei mitään ole tapahtunut. Testien jälkeen totuus on lopullinen.

Vierailija
73/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen miehen on vain pakko mennä niihin testeihin. Ei tuosta tule muuten yhtään mitään.

Vierailija
74/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies onkin pettänyt ja sinä et ole lapsen äiti.

Ei miehen pettäminen kyllä voi siihen johtaa, kyllä synnyttäjä on aina lapsensa äiti vaikka mies olisikin käynyt vieraissa

No shit, Sherlock?

Vierailija
75/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai se sukuselvitys auttaa miestäkin tajuamaan, että voi olla tummempi lapsi. Lukekaa noita perinnöllisyystutkimuksesta. Tietoa löytyy.

Vierailija
76/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt ominaisuuksien periytymistä. Äitini äidillä, äidilläni ja tämän kahdella siskolla oli samanlainen, vähän yli 170 cm pitkä, ronski, epänaisellinen, isorintainen ja ylipainoinen ruumiinrakenne. Itsekin perin tällaisen ruumiinrakenteen. Sen sijaan siskoni on paljon pienikokoisempi, sirompi ja naisellisempi ruumiinrakenteeltaan. Tämän on yllättävää, koska suvussa ei ole ketään toista ruumiinrakenteeltaan tuollaista naista. Asiaa on vuosien saatossa pohdittu ja lopulta isäni kertoi, että hänen kauan ennen minun ja sisareni syntymääni kuolleella äidillään oli tuollainen ruumiinrakenne. DNA-testejä ei ole tehty, mutta muiden ominaisuuksien, olemme molemmat perineet isämme ulkonäköä, on selvää, että isänämme pitämämme henkilö on kyllä meidän biologinen isämme. Isänikin on ihmetellyt tätä ruumiinrakenneasiaa ja on mm. sanonut, että minut tunnisti kyllä heti äitini lapseksi, mutta siskoani ei niinkään.  Perinnöllisyys on ihmeellistä.

Vierailija
77/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi harmittaa se, että muiden silmissä lapsi näyttää au-lapselta (vaikka hän olisi oikeasti isä)

Vierailija
78/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestäsi harmittaa se, että muiden silmissä lapsi näyttää au-lapselta (vaikka hän olisi oikeasti isä)

Ja tämä on lapsen tai äidin vika miten?

Vierailija
79/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro mulle nyt heti miehesi ja poikasi ja sinun verirymät, niin kerron onko hän isä vai ei. Testejä ei tarvita, on aina kuitenkin mahdollista että lapsi on vaihtunut synnytysosastolla. Eikä muuten olisi edes harvinaista, moni meistä kasvaa vieraassa perheessä.

Vierailija
80/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äidin vika mitenkään, mutta miestä silti harmittaa ja hän kohdistaa harmituksensa äitiin.