Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tumma lapsi, mies syyttää pettämisestä :/

Vierailija
18.11.2015 |

Ja tehdäänkö jo nyt ihan alussa kaikille selväksi, että EN OLE PETTÄNYT!!

Jokatapauksessa asiaan.
Eli synnytin hieman yli puoli vuotta sitten. Tämä lapsi on minun ja mieheni ensimmäinen. Kun poika syntyi, hän oli ihan vaalea (tosin mustat hiukset, mutta itsellänikin on). Silloin mies ei luonnollisestikaan epäillyt mitään.
Kuitenkin pojan kasvaessa hän alkoi pikkuhiljaa tummua. Nyt hän onkin todella tumma, ei tietenkään ihan mikään mustaihoinen mutta reilusti keskivertosuomalaista tummempi. Tukkakin on kihara, hieman "afromainen".

Nämä piirteet huomattuaan mieheni (vaaleaihoinen, harmaanvihreät silmät, pisamia) alkoi pikkuhiljaa vihjailla minua, että olisin pettänyt häntä! Lopulta sanoi asiasta ihan suoraan. Suutuin, sillä en voisi edes kuvitella pettäväni! Ja mies ei myöskään tunnu huomaavan, että pojallamme on esimerkiksi täysin samanväriset silmät sekä samanmuotoinen nenä kuin hänellä itsellään!! Ainoa, minkä tuntuu näkevän, on tuo ihonväri.

Minä itse olen siis suhteellisen vaaleaihoinen, mutta muuten tumma (lähes mustat silmät sekä musta, korkkiruuvikihara tukka). Isoäitini toinen vanhempi oli kuitenkin negriitti, ja sukuni tuolta puolelta tulee ulkomailta. Toinen vanhemmistanikin on siis hieman keskivertoa tummempi, muttei kuitenkaan läheskään niin tumma kuin poikani.

Olen ehdottanut miehelleni isyystestiä, mutta jostain syystä ei halua. Mitä voisin tehdä?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet tiukasti selväksi, että jos ei mies suostu isyystestiin, niin pitää turpansa kiinni, eikä loukkaa sinua enää.

Vaikka kuinka pitäisi turpansa kiinni niin minä kyllä vaatisin testiä ihan lapsen itsensä vuoksi. On ikävää lapsen kannalta jos epäilys jossain mielessä itää.

Vierailija
42/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, etten jaksa kuunnella tuollaista paskaa. Että tehdään ne isyystestit heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen juntti tarvitsee pienen oppitunnin.

Muistuta että lapsi ei ole isänsä kopio vaan hänellä on sekä isän että äidin puolelta geeniperimää (myös niiden jotka eivät näy teissä). Kerro hänelle että jokainen ihminen saa suuren korin geenejä sekä äidiltään että isältään. Siinä korissa on äidin esi-isien geenit ja isän esi-isien geenit. Jokainen lapsi saa siten ison valikoiman mahdollisia piirteitä, jotka saattavat näkyä eri tavalla iän myötä. Esim. lapsi voi periä isänsä puolelta tyylin kaljuuntua, mutta eihän se vauvana näy vaan sitten ikääntyessä tulee esiin.

Onko sulla kuvia isovanhemmistasi ja vanhemmistasi? Kokoa pieni kuvakokoelma ja näytä miehellesi, kerro että näitä hienoja erityisiä geenejä sinussa on ja ne ovat siirtyneet sinusta lapseen.

Ota myös kuva lapsesta ja miehestäsi niin että voi näyttää heidän yhteiset piirteensä. Jos saat miehen suvulta kuvia hänen esi-isistään voithan lisätä nekin sukupuhuun.

Jos tuo ei riitä, sitten pakotat isyystestiin.

Tämä on myös loistava ehdotus, kiitos vinkistä :)

Ap

Vierailija
44/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisko on tosi tumma myös. Meitä on neljä siskosta ja yksi meistä aivan blondi, kaksi ruskeatukkaista ja yksi sisko on mustatukkainen ja tosi tummaihoinen. Semmosta se on :)

Vierailija
45/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota miestä kädestä ja vieklinikalle toteamaan dna testillä isyys.

Loppuu koko elämän muutoin kestävä arvuutteluleikki.

Vierailija
46/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän vastasit itse jo omaan kysymykseesi... Isoäitini toinen vanhempi on negriitti. Sieltähän se tummuus on peräisin.

Vierailija
47/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies naljaili isyydellä ja ei testeihin halunnut mennä.

Lapsi on kyllä hänen mutta ei muistuta lähisukulaisista ketään hänen puolestaan. Mutta kas kummaa kun kaivoin sukututkimusta varten vanhoja valokuvia niin meidän nykyisin 16v on ihan miehen isoäidin isoäidin näköinen kun hän oli 15-17v...

Vierailija
48/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan samanlainen tilanne paitsi lapsi on jo vanhempi. Ja syyttely siis jatkuu. Pitäisi vaan mennä isyystesteihin. Olen koko ajan ollut suostuvainen niihin, mutta mies ei ole saanut aikaiseksi. En tiedä pelkääkö hän tulosta vai mikä on. Itse en jaksaisi kuunnella naljailua.

Vierailija
49/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestiin nyt samantein! Eihän ihonvärin tai muidenkaan piirteiden periytyminen ole mitenkään loogista.

Esimeriksi minullakin on veli jolla on korkkiruuvikiharat, mutta molemmilla vanhemmilla täysin suorat hiukset. Silti veli on ihan suorastaan kopio isästämme muutoin kasvojen luustoltaan, hiustenväriltään jne. Molemmissa suvuissa on yksittäisiä henkilöitä joilla kiharat ja useammassa sukupolvessa. Silti se kiharahiuksinen voi taas saada 5 lasta joilla kaikilla suorat hiukset.

Vierailija
50/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joko a) provo tai sitten b) ap:lla ja tämän miehellä on muutenkin jotenkin epäterve suhde, jos ei kerran testiinkään suostu. Meillä esikoinen on vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen, kuopus taas kuin eskimo. :D Me vanhemmat olemme siis sinisilmäisiä ja vaaleita/ristiverisiä. Kuopuksen syntymän jälkeen mies ei koskaan vihjaillut mun pettäneen, mutta oli jotenkin "outo" vauvan kanssa ja mä sitten ehdotin selvityksen tekemistä, koska näin että miestä selkeästi vaivasi lapsen ulkonäkö. Vasta testien jälkeen mies kertoi, että hän ei suoraan uskonut mun käyneen vieraissa, mutta koki silti jonkinlaista epävarmuutta.

Vierailija
51/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus myös vaatia isyystestiä. Luottamuksen säilyttämiseksi olisi hyvä varmaan tehdä.

Niin minustakin, mutta mieheni todennäköisesti suuttuisi kun on nimenomaan sanonut, ettei halua :/

Enkä haluaisi jättääkään, sillä kuitenkin rakastan miestäni ja yksinhuoltaja-arki olisi todennäköisesti vielä rankempaa.

Ap

Meilläkin sama juttu, mukamas toinen lapsi on"äpärä!", jokainen ja minä tiedän ,että on miehen suvun näköinen. Haluaa vain olla minulle v----n,  hänen käytöksen takia  pettynyt.

Vierailija
52/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joko a) provo tai sitten b) ap:lla ja tämän miehellä on muutenkin jotenkin epäterve suhde, jos ei kerran testiinkään suostu. Meillä esikoinen on vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen, kuopus taas kuin eskimo. :D Me vanhemmat olemme siis sinisilmäisiä ja vaaleita/ristiverisiä. Kuopuksen syntymän jälkeen mies ei koskaan vihjaillut mun pettäneen, mutta oli jotenkin "outo" vauvan kanssa ja mä sitten ehdotin selvityksen tekemistä, koska näin että miestä selkeästi vaivasi lapsen ulkonäkö. Vasta testien jälkeen mies kertoi, että hän ei suoraan uskonut mun käyneen vieraissa, mutta koki silti jonkinlaista epävarmuutta.

No jos noista vaihtoehdoista pitää valita, niin kyllä se sitten ilmeisesti on se b. En vaan kuitenkaan ymmärrä, miksi mies haluaisi yhtäkkiä vain alka kiusaamaan minua näin (ennen kun on ollut siis ihana ihminen enkä olisi uskonut hänestä tällaista).

Mutta nyt ap painuu nukkumaan, hyvää yötä kaikille, luen loput vastaukset aamulla :)

Ap

Vierailija
53/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo periytymisjutut on jänniä. Sullahan on 100% sun geeneistä ja sun lapsella 50% sun geenestä. Niihin 50 prosenttiin on nyt sattumalta valikoitunut ne sun genomin tummemmat geenit, joten lapsi on tumma. 

Toinen erityisjännä asia on se, että sun lapsi ei ole kaikille isovanhemmilleen yhtä paljon sukua. Juurikin sen takia, että siihen 50% prosenttiin minkä se on sulta saanut, on voinut sattumalta valikoitua enemmän isoäidin geenejä kuin isoisän. Kuten tässä nyt sitten on ilmeisesti käynyt. 

Vierailija
54/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläs on toinen nainen ja se purkaa sitä suhun tolla tavalla.

Vierailija
55/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva stoori ap:llä, ihanko itse ķeksit?

Vierailija
56/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies menee kyseiseen (mielestäni täysin tarpeettomaan) testiin tai hän lopettaa sinun alkeellisen ja todella loukkaavan syyttelysi.

Minä epäilisin, että mies on pettänyt minua odotusaikana, jos hän puhuu tuollaisia. Syytös on usein paras puolustus.

Käyttäkää aina kondomia.

Vierailija
57/138 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, äitisi, sisaresi ja vaimosi toimivat noin.

Valtaosa naisista ei tee mitään tuollaista.

58/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole provo: DNA - testiin tai isyystestiin. Sano miehellesi kertovasi ystävillesi ja tutuillesi miehesi kieltäytyneen testeistä, mikäli hän niistä kieltäytyy sen jälkeen kun ensin on sinua uskottomuudesta syyttänyt. Anna hänelle linkki tähän keskusteluun ;=) 

Suhteellanne ei näytä olevan kohvin valoisaa tulevaisuutta testituloksista tai testeissä käymisestä riippumatta. Ehdota aktiivisesti miehellesi pariterapiassa käymistä tai muuta parisuhdeneuvontaa. Ehkä voitte korjata mitä korjattavissa on.

Ryhdy kuitenkin jo tässä vaiheessa rakentamaan itsellesi suunnitelma B:tä eli toimenpiteet mitä teet mikäli suhteenne kariutuu ja omaisuus menee jakoon ynnä asuntojen etsiminen alkaa. 

Vierailija
59/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies onkin pettänyt ja sinä et ole lapsen äiti.

Ei miehen pettäminen kyllä voi siihen johtaa, kyllä synnyttäjä on aina lapsensa äiti vaikka mies olisikin käynyt vieraissa

Vierailija
60/138 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole halukas jättämään miestäsi, mutta varaudu siihen, että mies jättää sinut. Miehelle lapsen ihonväri on vain tekosyys, ja vaikka olisi ihan vehnänvaalea, hän löytäisi aivan varmasti jonkun muun vastaavan aiheen.

Luulisi normaalijärkisen kansalaisen ymmärtävän, että ihmisen ulkonäkö voi periytyä useammankin sukupolven takaa. Omassakin perheessä löytyy lapsi, joka on kuin ilmetty isomummonsa, joka ei tosin ollut musta.