Paljonko käytätte rahaa omien lasten lahjoihin?
Meillä käytetään varmaan noin 100€ yhteensä kahdelle pojalle, toinen 6 ja toinen 2.
Saavat yhteisenä Toy Story-pleikkapelin, vanhempi saa myös yhden edukkaan pc-pelin, jonkun experimental lab-setin, pyjaman. Nuoremmalle hot wheels- autoradan pätkä ja pyjama.
Molemmat isovanhemmat, isomummo, kummit 3 kpl/lapsi, tädit ja sedät muistavat lapsia. Eli pakettimäärä on taas huikea. Lapset eivät myöskään toivo mitään isoa ja erikoista, tai no, psp4 mutta ei todellakaan hankita.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä summia!!!
Tiedättekö,että raha ei tuo onnea...
Meillä menee 4 lapsen joululahjoihin varmaan yht. 100€.
Viettäkää niiden lastenne kanssa mieluummin aikaa. Se on niille tärkeintä. Meillä ainakin näin joulun alla askarrellaan,maalataan,piirretään,leivotaan pipareita....
Eikä olla mitenkään erityisen köyhiä.
Asiat tärkeysjärjestykseen.Lahjat ja pipareiden leipominen eivät ole mitenkään toisiaan poissulkevia asioita.
Ei, mut valitettavasti se joskus on niin et vanhemmat yrittää hyvittää lapsille rahalla ja tavaralla sen yhteisen ajan jota ei ole ollut....
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä summia!!!
Viettäkää niiden lastenne kanssa mieluummin aikaa. Se on niille tärkeintä. Meillä ainakin näin joulun alla askarrellaan,maalataan,piirretään,leivotaan pipareita....
Asiat tärkeysjärjestykseen.
En halua omille lapsilleni helposti särkyvää krääsää ja kunnon lelut maksaa. Ostin mm. Legoja ja Brio builder -paketin. Tuollaiset yksittäiset kestävät lelut nostavat budjettia, mutta käytännössä siitä ei synny mitään leluvuorta. Uskon että monet köyhemmät lapset saa määrällisesti enemmän tavaraa kuin omani.
Vajaa 200€/lapsi.
Olen ostanut mitä toivovat. Jokaisella 2-3 toivetta. Legoja,puhelin, lahjakortti vaatekauppaan jne..
3 lasta: 5v,8v ja 9v.
60 e 2-vuotiaalle. Lisäksi on parikuukautinen vauva, hän saa sitten ensivuonna.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä summia!!!
Asiat tärkeysjärjestykseen.
heh, naurattaaa kun automaattisesti ajatellaan että lahjat korvaa rakkautta.,olen 4- vuotiaan tytön kotiäiti ja isäkin viettää paljon aikaa tyttömme kanssa.,mutta koska meillä sattuu olemaan rahaa haluamme hemmotella tyttöä..lahjoihin menee 300-400€ plus sukulaisten lahjat,ja meilläkin leivotaan , askarrellaan ym lähes joka päivä..että niin.
2-vuotiaalle ostin tarjouksesta kaksi muumipehmolelua 40€, ovh 90€. Vauvalle 2kk saatan ostaa jotain, en tiedä vielä.
11-vuotiaalle tytölle: uusi puhelin (90 eur), kuoria ja suojakalvoja aliexpressistä (22 eur), JBL Go Bluetooth kaiutin (29 Eur) lisäksi vielä hankin jotain vaatetta, suklaata yms. ehkä 70 eur. Tytölle on melko tänä vuonna melko kallis joulukalenteri (n. 70 eur). Kokosin itse pikkutavaraa ja muutamia kosmetiikkatuotteita kalenteriksi.
4-vuotiaalle pojalle: peltinen polkuauto kirpparilta 28 eur, palapeli 15 eur, avaruusaiheinen yökkäri 18 eur, lisäksi vielä suklaata 5 eur.
Yhteensä näistä tulee pyöreästi 350 euroa.
Osa lahjoista on aina tarpeellista vaatetta tms. tavaraa. Tänä vuonna tytölle uusi puhelin. nykyisestä ollut näytön lasi halki melko perusteellisesti jo toukokuulta saakka.
Kummeilta ja mummeilta tulee lahjoja molemmille. Toiveet ovat kuitenkin molemmilla maltillisia, noin 12-25 euroa per toive.
7- vuotias on toivonut Legon paloaseman, Turtlesista sen silppurin, Turtles varuteet, ja hupparin. Nuo saa, kallein on tuo paloasema varmaan lähemmäs satasen. Tyttö on jouluna 9 kuukautta ja saa nuken, Olof lumiukon, ja jonkin kivan vauvalelun. Menisikö pari sataa yhteensä. Eipä juuri tule muualta lahjoja.
En tiedä vielä, pystynkö ostamaan joululahjoja. Joo, olisi varmaan ollut aikaa säästää mutta olen ollut käytännössä koko vuoden ilman tuloja ja raha on riittänyt nippanappa ruokaan. Täytyy katsoa. Ehkä saan paketit ostettua jokaiselle, mutta ei mitään suuren suurta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä, pystynkö ostamaan joululahjoja. Joo, olisi varmaan ollut aikaa säästää mutta olen ollut käytännössä koko vuoden ilman tuloja ja raha on riittänyt nippanappa ruokaan. Täytyy katsoa. Ehkä saan paketit ostettua jokaiselle, mutta ei mitään suuren suurta kuitenkaan.
Aineettomat lahjat ovat myös mukavia. Kuten lupaus metsäretkestä (älkää menkö ihan lähimpään pöpelikköön vaan jonnekin pidemmälle, eväät mukaan ja ihmettelemään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 v pojalle lähes 200 euron legopaketti, paljon muuta ei sitten ostetakaan. Ehkä uusi lippis vanhan kuluneen tilalle ja toinen nerf-ase että voi kaverin kanssa sotia.
12 v tytölle en meinaa keksiä vastaavia juttuja millään. Älyluurin sai viime jouluna, kummitäti varasi sleisch-heppojen oston, muilla leluilla ei enää juuri leiki. Hyviä ideoita otetaan vastaan!
Minkälainen tyttösi on? Olisko hänestä esim. oma kampauspöytä kiva? Noille hevosille joku hyllykkö tai vastaava johon voisi rakennella tallia ja aitauksia? Onko himoinnut jotain tiettyä vaatetta tai vaikka reppua? Jos harrastaa jotain niin joku vähän spesiaalimpi varuste/harrastuväline/vaate? Itse olin n.12v kun sain äidiltäni lahjaksi lahjakortin lindexille ja mentiin ostamaan ekat rintsikat ja muita vaatteita, tämän jälkeen mentiin syömään. Se oli tosi kivaa.
Kiitos loistoideasta! Kampauspöytä kuulostaa hyvältä. Katselin jo Jyskin Aulum-työpöytää, peilinhän voi ostaa erikseen ja meikkitelineet sun muut tilpehöörit. Nyt vaan kyttäämään jos tuo tulisi tarjoukseen vielä ennen joulua:)
200e/lapsi, lisäksi omille sisaruksilleni ja vanhemmilleni, sekä appivanhemmille ja kummilapsille n. 50e/hlö eli n. 1200e ja minun ja mieheni lahjat päälle. Ei mielestäni ole mitenkään hirveän iso summa ja lahjat pääosin sellaisia mitä muutenkin saattaisin ostaa kuten kirjoja, juomia, kosmetiikkaa, lahjakortteja jne.
Nyt on mennyt n. 500€ kahden lapsen lahjoihin ja vielä varmaan muutaman lahjan ostan heille. Toiveena on ollut muutamia isompia legojuttuja, mutta olen onneksi pystynyt hyödyntämään hyviä alennuksia. Kokemuksesta jo tiedän, että legoihin kannattaa sijoittaa, tuottavat huomattavasti pidempään iloa kuin jokin hittilelu, joka ei sitten kuitenkaan toimi kuten mainoksessa tai hajoaa viimeistään tapaninpäivänä. Lahjoja lapset eivät saa muualta kuin meiltä vanhemmilta.
Vaihtelee ihan tilanteen mukaan. Yleensä pyrin ostamaan sitä mitä toivovat. Joskus voi mennä paljonkin, joskus taas vähän.
N. 100 € per lapsi. 6 v. poika on helppo tapaus, kun tykkää legoista ja kaikista pienten poikien jutuista. Joku Star wars oli nyt ykköstoiveena. Lelukuvastosta ympyröitynä lähes joka juttu, mutta käytiin kyllä läpi, että joulupukin tuotantokustannukset on aika samat kuin lelukaupoilla, vaikka käyttääkin tonttutyövoimaa. =D
9 v. tyttö ei oikein ole enää paljon leikkinyt pariin vuoteen ja saa aina synttärilahjaksi niin paljon askartelujuttuja, että niitä riittää seuraavaksi vuodeksi. Toiveena on ihania juttuja Tigerista, koska niitähän ei vielä ole kuin kaikki laatikot pullollaan. Haluaa kuulemma vielä jonkun lelun lahjaksi, mutta ei tiedä mitä. Toivottavasti löydän jonkun kivan jutun. Muistan edelleen ekan joulun, jolloin en saanut yhtään lelua, ja oli se aika haikeaa.
Lisäksi isovanhemmilta, tädeiltä ja sediltä ja kummeilta tulee lahjoja. Tykkäävät molemmat oikeastaan kaikista lahjoista: villasukista, kirjoista, peleistä jne.
Ja sille nillittäjälle tiedoksi, että lahjojen lisäksi meille leivotaan, askarrellaan, haetaan kuusi metsästä, käydään joulukadun avajaisissa ja tehdään muita joulupuuhasteluja. 9 v. mielestä parasta joulussa on se kun ollaan yhdessä!, ...ja lahjat ja hyvä ruoka. Kysyin tätä nimittäin juuri viikko sitten.
Tyttö 2-vuotta, lahjoihin mennyt noin 200 euroa. Saa nuken+tarvikkeita, nuken hoitopöydän sekä leikkiruokia ja muutaman kirjan. Lisäksi tädiltä, isovanhemmilta ja mummilta sekä papalta askartelujuttuja (muovailuvahaa, väriliituja, kyniä yms). Kummit antaa lahjan jos haluavat. Määrällisesti on paljon pikkupaketteja :s Olisi ehkä kannattanut paketoida leikkiruuat yhteen lootaan.
Varmaan jotain 200-300 per lapsi. Tosin pienimpään ei mene kuin noin 50-100, kun on vasta 1-vuotias. Meillä ei muulloin ostella paljon leluja yms, mutta jouluna saavat kunnon läjän. :)
Käytän itse per lapsi 50-100euroa. Lapset vielä pieniä niin pienet lahjat kelpaavat heille mainiosti. Tarjoushaukkana olen pyrkinyt ostamaan alennustuotteita ja metsästämään edullisia tuotteita. Silmiini sattui sivusto http://emirmall.com josta näkee ulkomaalaisia verkkokauppoja, sieltäki olen bongannut hyvään hintaa hyviä tuotteita!
Meillä lapset tahtovat joululahjat rahana, ikää 12 ja 15 v. Ajateltiin antaa 100 euroa/nenä. Toinen säästää kameraan, toinen on säästänyt jo rippirahat ja haaveilee moposta.
3 lasta ja minä laitan 200€/lapsi ja mies 100€/lapsi.
Lisäksi saa isovanhemmilta ja kummeilta lahjoja.
Muistan omasta lapsuudesta sen kuinka ihanaa oli saada iso kasa lahjoja ja haluan että omilla lapsillani on samoin :)
Tosin tänä vuonna ei lahjoja ole määrällisesti paljon, on vaan muutama isompi hankinta.
Rakastan joulua! Ehdottomasti vuoden paras juhla!