'Lasten' seurustelusuhteista

Vierailija

Kysymys: minkä ikäisen lapsen kohdalla suhtaudutte seurustelukumppaniin joka käy kotonakin tyttö-tai poikakaverina, joka todennäköisesti vuosien varrella vaihtuu, ja minkäikäisen kohdalla miniä- tai vävyehdokkaana, joka vähän kerrassaan otetaan perheeseen mukaan, vai onko sillä merkitystä?

Itse ajattelen, että jonkun 15v seurusteluja en ota hirveän vakavasti, vaikka en sitä lapselle sanokaan, mutta olisiko 18-vuotiaan seurustelukumppaniin jo tutustuttava paremmin?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Omituinen asenne. Mitä väliä, loppuuko suhde ennemmin tai myöhemmin vai jatkuuko se hamaan loppuun asti? Oleellista on, että seurustelukumppani on sillä hetkellä lapselle/nuorelle läheinen ja tärkeä ihminen, miksi en siis olisi kiinnostunut tutustumaan?

Vierailija

Ap jatkaa, että merkitystä mielestäni on jo jostain synttäreiden huomioimisesta lähtien perhejuhlien järjestämiseen sillä, kuka kuuluu oikeasti porukkaan, ja kuka on vain kaveri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa, että merkitystä mielestäni on jo jostain synttäreiden huomioimisesta lähtien perhejuhlien järjestämiseen sillä, kuka kuuluu oikeasti porukkaan, ja kuka on vain kaveri.

Kyllähän sen tietää, kuka kuuluu porukkaan ja kuka ei. Mielestäni on huomioitava suhteen kesto ja tiiviys, ei se kuinka kauan se mahdollisesti jatkuu.

Vierailija

Omituinen asenne sinulla ap. Itse olen alkanut seurustella 15v (nyt tosin 23v. + sama kumppani edelleen), ja isoin juttu oli tuoda poika kotiin näytille. Meillä perhe osoitti kiinnostustaan ja poikaystäväni oli mukana monissa perhejutuissa (juhlat, kesäretket, lomat) alusta asti. Ehkä osaltaan äitini ja sisarusten avoin suhtautuminen ja uteliaisuus tekikin seurustelusta helppoa :) Minä ainakin tykkäsin että oltiin niin meillä kun pojankin kotona. Ei yläasteikäiset enää ole mitään lapsia, toisilla on jo tuolloin "vakavempaa" seurustelua :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin siltä omalta lapselta, että mitä on mieltä, että tuleeko poikakaveri vai ei.

Vierailija

Ja siis kutsutaan perhejuhliin niitä kavreitakin joskus. Mutta aina pidempiaikaiset tyttöystävät, vanhemmatkin jos ovat kivoja. On kivempi ottaa nuo asiat rennosti.

Vierailija

Onhan tämän superiMarjon nuorempi tyttö seurustellut jo kolmatta vuotta ja ikää 11v.
Eikä edes peittele kun ask täynnä siitä.
Poika useamman vuoden vanhempi.

Vierailija

Meillä anoppi oli vielä viiden vuoden seurustelun jälkeen sitä mieltä, että minä en kuulu kalustoon, koska nuoruusiän parisuhteiden ei kuulu kestää. Ja se kyllä jätti pysyvän jäljen miniä-anoppisuhteeseen. Asialliset välit meillä on, mutta mielelläni en pidä anoppiin yhteyttä enempää kuin tarvitsee eli henkilökohtainen suhde anoppiin on jäänyt aika viileäksi koska en yhtään osaa rentoutua hänen seurassaan. Toki omien lasteni isovanhempisuhdetta tuen parhaani mukaan.

Vierailija

Siinä vaiheessa, kun tyttö- tai poikaystävä voi itse päättää, kenen juhliin osallistuu. Ei kaikkien 15-vuotiaiden vanhemmat hyväksy sitä, että oma lapsi lähtisi vaikkapa 500 km päähän tyttö/poikaystävän isomummun synttäreille tai viettäisi joulua muualla kuin omien vanhempiensa kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun tyttö- tai poikaystävä voi itse päättää, kenen juhliin osallistuu. Ei kaikkien 15-vuotiaiden vanhemmat hyväksy sitä, että oma lapsi lähtisi vaikkapa 500 km päähän tyttö/poikaystävän isomummun synttäreille tai viettäisi joulua muualla kuin omien vanhempiensa kanssa. 

Itse ymmärsin, että perhejuhlilla tarkoitettiin sen oman perheen järjestämiä juhlia, ei suinkaan sukulaisten järjestämiä juhlia tai joulua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärsin, että perhejuhlilla tarkoitettiin sen oman perheen järjestämiä juhlia, ei suinkaan sukulaisten järjestämiä juhlia tai joulua.

Oman perheen juhlat kuten synttärit, joita järjestetään kotona, niin niihin voi kaiketi kutsua ihan minkäikäisen tyttö- poikaystävän tahansa. Mä en tosin ole erikseen kutsunut, koska tytön poikaystävä on käytännöllisesti katsoen joka päivä meillä. Kuuluu jo kalustoon :D Yleiset juhlapyhät sekä kodin ulkopuolella vietettävät juhlat ovat siis tuo, mitä edellisessä viestissäni tarkoitin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat