Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'Lasten' seurustelusuhteista

Vierailija
16.11.2015 |

Kysymys: minkä ikäisen lapsen kohdalla suhtaudutte seurustelukumppaniin joka käy kotonakin tyttö-tai poikakaverina, joka todennäköisesti vuosien varrella vaihtuu, ja minkäikäisen kohdalla miniä- tai vävyehdokkaana, joka vähän kerrassaan otetaan perheeseen mukaan, vai onko sillä merkitystä?

Itse ajattelen, että jonkun 15v seurusteluja en ota hirveän vakavasti, vaikka en sitä lapselle sanokaan, mutta olisiko 18-vuotiaan seurustelukumppaniin jo tutustuttava paremmin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. En oleta kenestäkään minkä tuovat kotiin mitään, enkä veikkaile suhteiden kestoja. 

Vierailija
2/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen asenne. Mitä väliä, loppuuko suhde ennemmin tai myöhemmin vai jatkuuko se hamaan loppuun asti? Oleellista on, että seurustelukumppani on sillä hetkellä lapselle/nuorelle läheinen ja tärkeä ihminen, miksi en siis olisi kiinnostunut tutustumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, että merkitystä mielestäni on jo jostain synttäreiden huomioimisesta lähtien perhejuhlien järjestämiseen sillä, kuka kuuluu oikeasti porukkaan, ja kuka on vain kaveri.

Vierailija
4/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa, että merkitystä mielestäni on jo jostain synttäreiden huomioimisesta lähtien perhejuhlien järjestämiseen sillä, kuka kuuluu oikeasti porukkaan, ja kuka on vain kaveri.

Kyllähän sen tietää, kuka kuuluu porukkaan ja kuka ei. Mielestäni on huomioitava suhteen kesto ja tiiviys, ei se kuinka kauan se mahdollisesti jatkuu.

Vierailija
5/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen asenne sinulla ap. Itse olen alkanut seurustella 15v (nyt tosin 23v. + sama kumppani edelleen), ja isoin juttu oli tuoda poika kotiin näytille. Meillä perhe osoitti kiinnostustaan ja poikaystäväni oli mukana monissa perhejutuissa (juhlat, kesäretket, lomat) alusta asti. Ehkä osaltaan äitini ja sisarusten avoin suhtautuminen ja uteliaisuus tekikin seurustelusta helppoa :) Minä ainakin tykkäsin että oltiin niin meillä kun pojankin kotona. Ei yläasteikäiset enää ole mitään lapsia, toisilla on jo tuolloin "vakavempaa" seurustelua :)

Vierailija
6/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin siltä omalta lapselta, että mitä on mieltä, että tuleeko poikakaveri vai ei.

Vierailija
7/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ajattele noin. Lapsen kavereistakin tulee osasta läheisiä.

Vierailija
8/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kutsutaan perhejuhliin niitä kavreitakin joskus. Mutta aina pidempiaikaiset tyttöystävät, vanhemmatkin jos ovat kivoja. On kivempi ottaa nuo asiat rennosti.

Vierailija
9/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan menee hyvin kunnes samaan sänkyyn änkeävät, sitten on tosi kyseessä ja vanhemmilla sydän syrjällään.

Vierailija
10/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 39-vuotiaiden seurustelusuhteita en kauhean vakavasti ota.

Vierailija
11/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämän superiMarjon nuorempi tyttö seurustellut jo kolmatta vuotta ja ikää 11v.

Eikä edes peittele kun ask täynnä siitä.

Poika useamman vuoden vanhempi.

Vierailija
12/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi oli vielä viiden vuoden seurustelun jälkeen sitä mieltä, että minä en kuulu kalustoon, koska nuoruusiän parisuhteiden ei kuulu kestää. Ja se kyllä jätti pysyvän jäljen miniä-anoppisuhteeseen. Asialliset välit meillä on, mutta mielelläni en pidä anoppiin yhteyttä enempää kuin tarvitsee eli henkilökohtainen suhde anoppiin on jäänyt aika viileäksi koska en yhtään osaa rentoutua hänen seurassaan. Toki omien lasteni isovanhempisuhdetta tuen parhaani mukaan.

Vierailija
13/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun tyttö- tai poikaystävä voi itse päättää, kenen juhliin osallistuu. Ei kaikkien 15-vuotiaiden vanhemmat hyväksy sitä, että oma lapsi lähtisi vaikkapa 500 km päähän tyttö/poikaystävän isomummun synttäreille tai viettäisi joulua muualla kuin omien vanhempiensa kanssa. 

Vierailija
14/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun tyttö- tai poikaystävä voi itse päättää, kenen juhliin osallistuu. Ei kaikkien 15-vuotiaiden vanhemmat hyväksy sitä, että oma lapsi lähtisi vaikkapa 500 km päähän tyttö/poikaystävän isomummun synttäreille tai viettäisi joulua muualla kuin omien vanhempiensa kanssa. 

Itse ymmärsin, että perhejuhlilla tarkoitettiin sen oman perheen järjestämiä juhlia, ei suinkaan sukulaisten järjestämiä juhlia tai joulua.

Vierailija
15/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärsin, että perhejuhlilla tarkoitettiin sen oman perheen järjestämiä juhlia, ei suinkaan sukulaisten järjestämiä juhlia tai joulua.

Oman perheen juhlat kuten synttärit, joita järjestetään kotona, niin niihin voi kaiketi kutsua ihan minkäikäisen tyttö- poikaystävän tahansa. Mä en tosin ole erikseen kutsunut, koska tytön poikaystävä on käytännöllisesti katsoen joka päivä meillä. Kuuluu jo kalustoon :D Yleiset juhlapyhät sekä kodin ulkopuolella vietettävät juhlat ovat siis tuo, mitä edellisessä viestissäni tarkoitin.

Vierailija
16/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman perheen juhlat kuten synttärit, joita järjestetään kotona, niin niihin voi kaiketi kutsua ihan minkäikäisen tyttö- poikaystävän tahansa. Mä en tosin ole erikseen kutsunut, koska tytön poikaystävä on käytännöllisesti katsoen joka päivä meillä. Kuuluu jo kalustoon :D Yleiset juhlapyhät sekä kodin ulkopuolella vietettävät juhlat ovat siis tuo, mitä edellisessä viestissäni tarkoitin.

Olettaisin, että yleisistä juhlapyhistä ainakin joulun nuoret viettävät omissa kodeissaan omien perheiden kanssa, vaikka suhde olisi kuinka vakava. Kodin ulkopuolella vietettävien juhlien vieraslistan päättää kutsuja, eli niihin ei oteta mukaan lasten seurustelukumppaneita ellei heitä ole kutsuttu. Jos taas esimerkiksi isovanhemmat ovat olleet tekemisissä lastenlasten tyttö- ja poikaystävien kanssa, he voivat aivanmainiosti kutsua nämäkin.

Vierailija
17/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaisin, että yleisistä juhlapyhistä ainakin joulun nuoret viettävät omissa kodeissaan omien perheiden kanssa, vaikka suhde olisi kuinka vakava. Kodin ulkopuolella vietettävien juhlien vieraslistan päättää kutsuja, eli niihin ei oteta mukaan lasten seurustelukumppaneita ellei heitä ole kutsuttu. Jos taas esimerkiksi isovanhemmat ovat olleet tekemisissä lastenlasten tyttö- ja poikaystävien kanssa, he voivat aivanmainiosti kutsua nämäkin.

Totta, mutta toisaalta taas hyvinkin nuoret saavat itse päättää, missä viettävät vaikkapa joulunsa. Ikävä kyllä kaikkia vanhempia ei omat nuoret kiinnosta eikä heitä kiinnosta, onko teini joulun kotonaan pienempien sisarusten kanssa katsomassa isäpuolen juopottelua vai kenties tyttö- poikaystävänsä perheen luona. Mä ajattelen nämä kutsumiset niin, että olipa kutsuja sitten seurustelevan nuoren äiti, mummi, kummi tai kuka tahansa muu, niin jos tyttö- tai poikaystävän ei tarvitse kysyä lupaa osallistumiseen omilta vanhemmiltaan, niin voi kutsua. 18-vuotiaan voi aina kutsua ja hän itse päättää, osallistuuko vai ei. 

Vierailija
18/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15- ja 18-vuotiaiden välinen seurustelusuhde on hyvin helposti törkeä lasten hyväksikäyttö, josta siitä pitäisi saada aina vähintään 2 vuotta ehdotonta.

Vierailija
19/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan menee hyvin kunnes samaan sänkyyn änkeävät, sitten on tosi kyseessä ja vanhemmilla sydän syrjällään.

Ei mun lasteni kumppanit ole kyllä meidän kanssa samaan sänkyyn ängenneet :D

Vierailija
20/40 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15- ja 18-vuotiaiden välinen seurustelusuhde on hyvin helposti törkeä lasten hyväksikäyttö, josta siitä pitäisi saada aina vähintään 2 vuotta ehdotonta.

Miksi alapeukutus? Luuletteko että tämä on joku vitsi? Tästä ollaan ihan oikeasti säätämässä lakia Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi