Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ääliöt ette pitäneet hiljaista hetkeä

Vierailija
16.11.2015 |

Mietittekö muuta kuin omaa napaanne

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt. Riittääkö sinulle ÄÄLIÖ, että olin juuri silloin elvyttämässä ihmishenkeä?

Vierailija
42/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmää mitään sanonut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoiko joku profiilikuvaansa Venäjän lipun, kun se venäläinen kone ammuttiin alas saman porukan toimesta Egyptissä? Jokainen saa surra tavallaan, mutta onhan tämä nyt vähän tekopyhää.

Nythän se menee samalla.

Vierailija
44/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emmä nyt oikeen voinut jättää asiakkaita palvelematta. Tykkään kyllä muuten olla ihan hiljaa, että kai se siinä sitten tasoihin menee.

Vierailija
45/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli valtion päämies julistaa hiljaisen hetken maataan kohdanneen terrori-iskun jälkeen, siihen yleensä yhtyvät myös muut maat osoittaakseen yhteistä rintamaa terrorismia vastaan, se ei ole pelkkä empatian ele. Ulkosuomalainen

Oliko tämänpäiväinen hiljainen hetki Suomen tasavallan peresidentin julistama?

Vierailija
46/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä viikonloppuna luterilainen kirkko ja Islamin vastaa ilmoittivat rukoilevansa kuolleiden puolesta. En tosin ymmärtänyt enkä vieläkään ymmärrä mitä se kuolleiden puolesta rukoileminen auttaa? Heidän osaltaanhan kaikki on ohi. Jos olisivat rukoilleet tänne eloon jääneiden puolesta niin sen minäkin olisin ymmärtänyt.

Vierailija
47/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi sellainen, että kun viimeksi monet syvällisesti ajattelevat ja viisaat ihmiset totesivat kolumneissa ja foorumeilla, että näin käy kun piirtelee tuhmia kuvia niin olikos nyt ollut joku vitsi syynä mistä ei ole juttua ollut?

Vierailija
48/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt oikeasti kertoa että mikä teeei ranskan iskuista niin ison asian? Media?

Ihmiset ovat yhtä arvokkaita, miksi ranskassa kuolleet ovat arvokkaampja kuin libanonissa kuolleet?

Yhdysvaltain presidentti Barack Obaman mukaan Pariisin terroriteot olivat isku koko SIVISTYNYTTÄ maailmaa vastaan.

http://yle.fi/uutiset/obama_otteet_isisia_vastaan_kovenevat/8457070

Vierailija
49/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä viikonloppuna luterilainen kirkko ja Islamin vastaa ilmoittivat rukoilevansa kuolleiden puolesta. En tosin ymmärtänyt enkä vieläkään ymmärrä mitä se kuolleiden puolesta rukoileminen auttaa? Heidän osaltaanhan kaikki on ohi. Jos olisivat rukoilleet tänne eloon jääneiden puolesta niin sen minäkin olisin ymmärtänyt.

Ymmärrät sitten kun olet kuollut.

Vierailija
50/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli valtion päämies julistaa hiljaisen hetken maataan kohdanneen terrori-iskun jälkeen, siihen yleensä yhtyvät myös muut maat osoittaakseen yhteistä rintamaa terrorismia vastaan, se ei ole pelkkä empatian ele. Ulkosuomalainen

Oliko tämänpäiväinen hiljainen hetki Suomen tasavallan peresidentin julistama?

Ei kun Ranskan, jolle oli Suomen tasavallan persedintin siunaus.

Vierailija
51/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon hiljaisen hetken aikaan terapiassa ja läpätin omia ongelmiani ja asioitani. Ai jai. Olisi pitänyt seurata kelloa ja kysyä terapeutilta, haluaako hän että ollaan hetki ihan hiljaa.

Vierailija
52/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä asian takia nyt muka olisi pitänyt pitää hiljainen hetki?

Vierailija
53/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun en tiiä mitä oon sillon tehnyt. Luultavasti olin kaupassa tai sit en. Ei mun elämä pysähdy vaikka nyt muka pitäisi. Kun ei tommosesta lällyilystä ja kukkahattuilusta muutenkaan ole mitään hyötyä.

Vierailija
54/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hiljaa koska olen työssä jossa teen töitä yksin. Mutta jos oisin ollut jonkun läheisen kanssa, niin olisin kyllä aivan normaalisti hänen kanssaan puhunut. Tällaset tapahtumat on tietysti kamalia, mutta ymmärrättekö että ihmisiä kuolee joka sekunti tässä maailmassa? Missä on näiden kaikkien hiljainen hetki? Ja sitä paitsi, se hiljainen hetki ei tuo ketään takasin ja tuskin poistaa läheisten tuskaa. Mun mielestä nämä jutut, kuten facebookissa ranskanlipulla päällystetyt profiilikuvat, on vaan ihmisten keino näyttää olevansa hyviä ihmisiä. Ja kai se on inhimillistä, mutta itse ajattelen näin: Mun on turha täällä hiljentyä tai kyynelehtiä tuntemattomien ihmisten puolesta. Suru kuuluu niille läheisille. Ei ne kuolleet saa koskaan tietää että Euroopassa kaikki tuntemattomat ihmiset pitää niille hiljasen hetken tai sytyttää kynttilän. Henkilökohtaisesti, jos joku mulle tärkeä ihminen kuolisi, en kattoisi ainakaan kovin hyvällä, että jotkut tuntemattomat ihmiset sytyttelisi kotonaan kynttilöitä ja nyyhkyttelisi, kun ei ne edes tunteneet sitä mulle tärkeää ihmistä. Saa ottaa osaa, mutta en ymmärrä miksi tehdä niin iso juttu tästä kaikesta. Ihmisiä kuolee koko ajan, ja hiljanen minuutti, ei se ainakaan mua yhtään lohduttaisi jos oisin menettänyt läheiseni, eikä varsinkaan sitä kuollutta. Saa olla eri mieltä, tässä yksi mielipide.

Asia vaan on niin, että nuo viattomat ihmiset kuoli pahojen ihmisten julmien tekojen seurauksena. Lisäksi uhreja on paljon. Asia kyllä koskettaa, koska näyttää vaan pahasti siltä, että maailman pahuus vaan kasvaa ja uhkaa myös yleistä turvallisuutta. Olet väärässä siinä, että tämä suru kuuluu vain läheisille. Se on yhteinen. Uhrien omaisille tämä suru on kuitenkin eniten läsnä ja heidän tuska on suuri.

Mutta kun mua ei sureta, niin olisi pakko vaan surra, kun käsketään? Tämä oli ihan yhtä odotettua kuin kymmenet liikennekuolemat ja lukuisat hukkumiset. Surullista, että aiheutui toisten ihmisten pahuudesta, mutta kyllähän rattijuopot ja muut kaahaajat tappavat liikenteessäkin. 

En tarkoittanut että pitää väkisin itkuja vääntää, mutta kyllä luulis jotain myötätuntoa olevan. Välinpitämättömyys ei ole hyve. Ja kyllä, se on yhtä julmaa ja surullista kuolla toisen tyhmyyden takia esim. liikenteessä tai muualla.

No ei ole hyvä, mutta kun ei liikahda sisällä niin ei liikahda. Ei voi mitään. Maailma on mennyt liian raadolliseksi. Toivon takaisin ne huolettomat päivät, jolloin tällaiset uutiset liikuttavat ihmistä. 

Vierailija
55/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin hiljaisesta hetkestä IS:n sivuilta vasta klo 13:n jälkeen, joten jäi pitämättä. Olen töissä reilun 10 hengen firmassa. Ei varmaan kukaan meistä tiennyt.

Vierailija
56/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kertonut, mutta klo 13:ko piti olla? Luultavasti en pahemmin puhellut siihen aikaan kenenkään kanssa. En kyllä muista mitä tein. 

Vierailija
57/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä hiljaisesta hetkestä ole kenellekään mitään hyötyä. Se riittää, että ranskassa voidaan uutosoida, että hiljaisia hetkiä on vietetty eripuolilla eurooppaa. Tuskin suomea edes mainitaan erikseen. Ei kukaan tarkista oliko joku hiljaa vai ei lol.

Vierailija
58/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus hiljaisesta hetkestä oli tullut sähköpostiin aamupäivällä. Oltiin työsalissa ja en notku netissä silloin. Huomasin päivän päätteeksi että olisi pitänyt pitää hiljainen hetki.

En tiennyt joten jäi pitämättä. Kerran olen pitänyt hiljaisen hetken luokassa, paikkakunnalla sattui onnettomuus jossa menehtyi useita ihmisiä joista osa meidän oppilaitoksen opiskelijoita.

opettaja

Vierailija
59/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoiko joku profiilikuvaansa Venäjän lipun, kun se venäläinen kone ammuttiin alas saman porukan toimesta Egyptissä? Jokainen saa surra tavallaan, mutta onhan tämä nyt vähän tekopyhää.

Onko mielestäsi Venäjän lippu yhtä vahva symboli kuin Ranskan Trikolori?

Vierailija
60/62 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä kinata tästä. Tapahtunut oli hirveä, ja kyllä itse mietin, miten ihmisiä tulee kohdella. Ei ainakaan pitäisi haukkaa ääliöksi. Hyvää loppuelämää ap:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän