"Heitä huolesi Jeesukselle". Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Vierailija

Kysyn tätä sinulta uskova, joka voisit sanoa lähimmäisellesi näin. Minä olen uskova, mutta silti minulla olisi aika korkea kynnys sanoa noin. Eikö ennemminkin pitäisi kulkea kärsivän kanssa yhtä matkaa, ja antaa Jeesuksen toimia omassa elämässä niin, että kärsivä ja ahdistunut ihminen tulisi autetuksi. Eikö ole aika paljon vaadittu kärsivältä ja ahdistuneelta ihmiseltä, että hän itse osaisi heittää murheensa pois Jeesukselle?

Kommentit (14)

Vierailija

Minäkään en ehkä kovin helposti sanoisi niin, koska olen siinä itse aika huono. Toki toista pitää auttaa sen, minkä voi, mutta usein niitä huolia jää silti riittämiin. Jos sanoisin noin, haluaisin rohkaista sitä toista ihmistä luottamaan Jeesukseen ja siihen, että kaikki on lopulta hänen käsissään ja hän vie meitä eteenpäin. Etenkin jos on asia, jossa pelkääminen ja murehtiminen ei kerta kaikkiaan auta, haluaisin, että siitä voisi opetella vapautumaan. Jeesus jaksaa kantaa meidän murheemme ja haluaa tehdä sen.

Vierailija

Murehtiminen vaikka rahasta, onhan pidettävä huolta että se riittää, vaan paljonko on takerruttu huoleen?

Hätätilanteessa tuntuu kauhealta evästykset, usko on Jumalan lahjaa, se pitäisi muistaa pilkantekijöidenkin.

Vierailija

Tarkoittaa myös sitä että kertoo Jeesukselle murheensa ja luottaa että Hän auttaa. Ei poissulje lähimmäisten apua mutta ensisijainen Auttaja on Jeesus Kristus aina.

Vierailija

Ihan ateistillekin tarkoittaa sitä että ei kannata murehtia koko aikaa, ei vaikka olisikin jotain isoja asioita ratkaistavana. Koska se ei auta mitään olla koko ajan huolissaan, vain silloin kun oikeasti aika tehdä jotain ja silloin tehdä se. Ketään ei auta se että murehtii jotain asiaa pitkin yötä kun sille ei voi sille mitään tehdä. Ei siinä tarvita edes Jeesusta, kenenkään ei kuulu kantaa huolta jostain koko aikaa. Tekee sen minkä pystyy ja sillä hyvä.

Vierailija

Ei tuo mitenkään viljalti viljelty sanonta ole. Ehkä olen joskus kuullut, mutta harvinaisena pidän. Luonnollisestikaan en itse sitä sanoisi.

Mutta itse sitten koen aika samaan tapaan kuin ap, että saan Jumalasta voimaa olla itse auttajana. Toki voisin rohkaista toista rukoilemaan ja toivoisin hänen saavan siitä voimia. Mutta en minä ole mikään sanomaan toiselle miten hänen pitää uskonsa kokea ja miten uskossaan toimia.

Av-ateisti

Vierailija kirjoitti:
Ihan ateistillekin tarkoittaa sitä että ei kannata murehtia koko aikaa, ei vaikka olisikin jotain isoja asioita ratkaistavana. Koska se ei auta mitään olla koko ajan huolissaan, vain silloin kun oikeasti aika tehdä jotain ja silloin tehdä se. Ketään ei auta se että murehtii jotain asiaa pitkin yötä kun sille ei voi sille mitään tehdä. Ei siinä tarvita edes Jeesusta, kenenkään ei kuulu kantaa huolta jostain koko aikaa. Tekee sen minkä pystyy ja sillä hyvä.

Mistähän olet tuollaista saanut päähäsi? Ei todellakaan tarkoita sen enempää, kuin "jumalan siunasta" ateistille. Pölkkypää. Yhtä typerää, kuin sanoisi, että Allahu akbar tarkoittaisi jotain kristitylle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ehkä kovin helposti sanoisi niin, koska olen siinä itse aika huono. Toki toista pitää auttaa sen, minkä voi, mutta usein niitä huolia jää silti riittämiin. Jos sanoisin noin, haluaisin rohkaista sitä toista ihmistä luottamaan Jeesukseen ja siihen, että kaikki on lopulta hänen käsissään ja hän vie meitä eteenpäin. Etenkin jos on asia, jossa pelkääminen ja murehtiminen ei kerta kaikkiaan auta, haluaisin, että siitä voisi opetella vapautumaan. Jeesus jaksaa kantaa meidän murheemme ja haluaa tehdä sen.

Kyllä kait se kannattaa tilanne arvioida ensin ja jos saumaa niin puhua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua. --Psalmit 55:23

Tiedän, että Raamatussa sanotaan näin. Silti mielestäni pitäisi miettiä, ennen kuin kepeästi heittää jonkun Raamatunlauseen kärsivälle. Jos tuota lausetta käyttää, sitä ei pitäisi tehdä kepeästi, kulkematta hetken aikaa rinnalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat