HS: Sokeritoukat ovat niin sitkeitä, että hyönteistutkija suostuu antamaan niitä vastaan vain yhden torjuntavinkin
Mulla on parempi ehdotus: kissa. Meillä kissa on syönyt koko sokeritoukkapopulaation sukupuuttoon. Syö myös kärpäset.
Kommentit (44)
Mulla tulee sokeritoukkia vessaan talvella, jonka jälkeen jostain ilmestyy hämähäkki, joka syö niitä toukkia. Hämähäkki on kovan luokan tappaja. Kyllä sokeritoukat katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kissan pissa haisee ammoniakilta ja syövyttää lattiat.
Miksi sen lattialle pitäisi pissata?
Mikä se vinkki on? Tuo juttu on vain tilaajille.
Ite ostin ruskeaa pakkausteippiä, laitoin sitä laajalle alueelle liimapuoli ylöspäin eri paikkoihin, ja keräsin sadon.
Tuota kun jaksaa pari viikkoa niin eivät vipellä...
Paras ratkaisu on antaa hämähäkkien elää kotosalla. Ne syö kaikki tuholaiset ynnämuut.
"Hajulukosta sokeritoukkia voi yrittää häätää kaatamalla kuumaa vettä viemäriin. Mutanen kehottaa kuitenkin varmistamaan ennen manööveriä, että omat putket varmasti kestävät isomman määrän kuumaa vettä."
Meillä kodinhoitohuoneen lattiakaivo oli niiden synnytyssairaala. Nyt ei juuri näe niitä enää kun toistan kuumakäsittelyn aika ajoin.
Kun lattialla ei ole vettä, ei ole noitakaan.
Vierailija kirjoitti: Paras ratkaisu on antaa hämähäkkien elää kotosalla. Ne syö kaikki tuholaiset ynnämuut.
Juu mutta meillä kissa syö yleensä nekin. Ihan pienimmät vain jättää rauhaan.
Ap
Opetan juuri puolivuotiasta koiraani nappaamaan sokeritoukkia. Vaikuttaisi onnistuvan. Joskus kauan sitten kävi tosin vähän huonosti, kun koira repi muovimaton saumat auki saalistaessaan.
Vierailija kirjoitti: Paras ratkaisu on antaa hämähäkkien elää kotosalla. Ne syö kaikki tuholaiset ynnämuut.
Ja menevät suuhusi kun nukut.
Vierailija kirjoitti:
Kun lattialla ei ole vettä, ei ole noitakaan.
Ei se auta kun menevät viemäreihin kuitenkin.
Monilla on kosteutta lattialla olevien kukkaruukkujen alla!!!
Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita.
Kissa levittää emäntäänsä toksoplasmoosia mikä vie järjen. Havaittavissa monissa yksinäisissä kissatädeissä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita.
Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki.
Vierailija kirjoitti:
Kissa levittää emäntäänsä toksoplasmoosia mikä vie järjen. Havaittavissa monissa yksinäisissä kissatädeissä.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki.
Ei jos niitä on VAIN kylpyhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Paras ratkaisu on antaa hämähäkkien elää kotosalla. Ne syö kaikki tuholaiset ynnämuut.Ja menevät suuhusi kun nukut.
Entä sitten? Ei ole ihmiselle haitallista. Ja jos itse olet koskaan syönyt nuudeleita, ja varsinkin nuudeleita joissa on makupussi mukana niin niissä nuudeleissa ja makupusissa on joku 5% hyönteisjäämiä :D
Ne elävät viemäriverkossa, joten kokonaan hävittäminen on mahdotonta. Kuumaa vettä lattiakaivoihin säännöllisesti voi hillitä niiden vierailuja.
Myös pahvipakettien mukana niitä voi tulla isoista varastohalleista.
Joo mutta kissan pissa haisee ammoniakilta ja syövyttää lattiat.