Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nyt aikuisena tulee yhelle sun toiselle allergiseksi?

Vierailija
13.11.2015 |

Nyt on tullut viljat, maito(ei laktoosi vaan maito), omena, eri lääkkeitä jne. Nyt tänään punkusta rupesi tuntumaan nielussa, huulissa ja nenässä pahalta. Saas nähdä mihin tämä johtaa...
Joku syyhän tähän täytyy olla. Kohta en voi syödä ja juoda mitään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsesta saakka eläin-, siite- ja huonepölylle allerginen, myös oluesta voimakkaat "nuhaoireet" saanut, olen päässyt allergioista kokonaan eroon. Vuosia söin allergialääkkeitä ympäri vuoden, kunnes monta vuotta sitten huomasin, etten enää niitä tarvitse. Mystistä, mutta niin onnellinen. Nainen 48 v.

Vierailija
22/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mulla on sama! Olen reilu parikymppinen ja kun ennen olin ainoastaan kissoille allerginen, niin nykyään syön allergialääkkeitä ympäri vuoden ja todellaki elän nenäliinojen kanssa symbioosissa. Hajusteet saa nenän kutiamaan ja vatsa on jatkuvasti kipeä ja sekaisin. Vuoden olen ollut nyt kerran kuussa kipeänä. Lääkäri ei oikein ottanut todesta ja uudestaan en ole uskaltanut mennä... :/

Elämäntapani ovat melko terveelliset. Sokeri on paheeni, mutta sitäkin olen vähentänyt. Kasviksia olen myös yrittänyt syödä enemmän ja valmistaa suurimman osan ruuasta kokonaan itse. Liikuntaa harrastan nelisen kertaa viikossa plus hyötyliikunnat. Stressiä kyllä on melko paljon, mutta en koe että oireet kulkisivat stressitason mukaan.

Luulen että syy on ehkä e-pillereissä tai jossain kemikaaleissa. Tai sitten nykyään ruoka on jalostettu niin ravintoköyhäksi. En tiedä, mutta olisi ihanaa olla taas joskus terve.

Mulla ei ole käytössä e-pillereitä yms. Olen joskus vain kokeillut, eikä sopineet minulle, jalkoihin rupes koskemaan ihan hirveesti. Syön aika terveellisesti(mitä nyt se sokeri), liikun koska mulla on koira eikä ole autoa... 

Ei pitäisi olla elintavoista kiinni. Maha ei ole normaali ikinä. Joskus on ollut sellainen pieni hetki(yksi aamupäivä), ettei ole ollut mitään vikaa akassa. 

Eniten mä epäilen, että tämä on ruoansulatusjärjestelmästä johtuvaa. Mutta millä sen sitten sais kuntoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistobakteeriflooran kaventuminen aiheuttaa mm. allergeeneille herkistymistä siinä missä autoimmuunisairauksia. Tarkkailkaapa muuttuuko tilanne antibioottikuurin jälkeen (vuoden kahden sisällä). Monet raportoivat nykyisin sitä, että antibioottikuurin jälkeen iskee masennus tai ahdistus. Sekin on selkeä osoitus suolistobakteeriston pahoinvoinnista.

Vierailija
24/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis, lapsena ei ollut muuta kuin atooppinen ihottuma ja kun muutin pois kotoa niin allergisoiduin koirille vaikka meillä sellainen ehti olla 5 vuotta kotona ja samantien kissoille, siitepölylle, vehnälle, mangolle ja myös maha herkistyi todella paljon. Lisää yliherkkyyksiä odotellessa ...

Vierailija
25/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen alkanut herkistya kaiken maailman hajusteille vaikka lapsena ei ollut mitaan allergioita tai yliherkkyyksia. Teinina kaytin versacen bright crystal -hajuvetta, mutta parin vuoden kayton jalkeen se alkoi polttaa nenan limakalvoja ja silmia siihen malliin etta lopetin hajusteiden kayton kokonaan muutamaksi vuodeksi. Kaupoissa kokeilin hiljakseltaan muita normaaleja hajuvesia, mutta ne aiheuttivat saman reaktion. Siirryin sitten body shopin hajuvesiin, ne toimivat melko pitkaan, mutta sitten nekin alkoivat polttaa mutta vahemman. Siirryin sitten body shopin tuoksyoljyihin, ne toimivat parhaiten.

Sama on kaynyt pesuaineissa - vanha merkkimme ei muistu mieleen, oli kai arial, mutta se alkoi polttaa nenan limakalvoja juuri pestyista vaatteista. Nyt kaytossa on persil, mutta seuraavista purkeista siirrymme hajusteettomaan. Arsyttava ilmio, toivottavasti en herkisty enemmille tuotteille.

Vierailija
26/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Sain 30 täytettyäni riesakseni kaikenlaisia allergioita, vaikka en siihen mennessä ollut allerginen MILLEKÄÄN, en ruoka-aineille enkä siitepölylle. 

Ensimmäisenä keväänä sain yhtäkkiä kovan reaktion siitepölystä. Silmäni lähes muurautuivat umpeen, kurkku oli karhea ja tukkoinen ja nenä vuosi kuin rikkinäinen hana. Antihistamiini vähensi oireita, mutta allergia oli tullut jäädäkseen. 

Samoin aloin saada erilaisia oireita viljoista. Kaurapuuron (ja kauran vielä pitäisi olla viljoista parhaimmasta päästä) jälkeen sain kovia vatsaoireita ja toisinaan oksensinkin. Rukiin olen jättänyt kokonaan pois, koska pienestäkin määrästä tuli päiväkausia jatkuvaa vatsan kipristelyä ja kipua.

Melkein pahin oire on kuitenkin ihon reagointi. Minulla on aina ollut poikkeuksellisen hyvä, tasainen iho, mutta näiden yliherkkyyksien vuoksi saan nykyisin monesta asiasta nokkosihottumaa ja näppylöitä. Joskus varsinkin kasvojen iho on niin kipeä, kuiva ja ärtynyt, että ihan itkettää, kun rasvaan tai puhdistan sitä. Mm. maidon ja viljojen poisjättäminen on auttanut, mutta ruokavaliossani on ilmeisesti edelleen joku aine, joka ärsyttää ihoa.

Tavallisia kosteusvoiteita en enää edes yritä käyttää, vaan olen ostanut apteekista hajuttomia ja allergiatestattuja voiteita. Niistäkin on pari kirvellyt ja ainoastaan lisännyt punotusta. Kokeilu jatkuu... 

Vierailija
27/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä samaa. Murehdin, voisiko syynä olla rokote...

Vierailija
28/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille tuli kaikkea allergiaa parikymppisenä, mutta lähtivät pois, kun tuli raskaaksi.

Punaviinille hän muuten on nykyään allerginen.

Vierailija
29/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis, lapsena ei ollut muuta kuin atooppinen ihottuma ja kun muutin pois kotoa niin allergisoiduin koirille vaikka meillä sellainen ehti olla 5 vuotta kotona ja samantien kissoille, siitepölylle, vehnälle, mangolle ja myös maha herkistyi todella paljon. Lisää yliherkkyyksiä odotellessa ...

Ohis koiralle herkistyminen tapahtuu viidessä vuodessa ja kissalle kolmessa allergialääkärini mukaan.

Vierailija
30/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä sen täytyy olla tuosta suolistosta johtuvaa. Antibiootteja en ole syönyt vuosiin, ja rokotteita en ole ottanut.

Lääkäri antoi ärtyneen paksusuolen diagnoosiksi, kun mistään verikokeista ja tähystyksistä ei löydy selitystä vatsalle. Ripulit tai ummetus, pahoinvointi. Yrjöt voi lentää tuosta vaan ilman pahoinvointiakin.

Ja sitten kun syön viljoja, tomaattia yms. niin saan suuhun, nenään, nieluun oireita. Hengitysvaikeuksia, limaa on koko ajan nielussa ihan hemmetisti. Toki viljoista ja maitotuotteista menee mahakin kuralle.

Nyt sitten tosian pitäisi saada suolisto balanssiin. Mulla on ollut aina huono vatsa. Ihan pikkutytöstä asti. Ja iän myötä vain pahentunut.

ap

Vierailija
31/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika. syynä EI ole rokote. Eikä mikään näiden funktionaalisten hörhöjen väitteistä. Ihmisen kroppa koodaa jotain väärin. En voi syödä kalaa, sillä kuolen siihen. Äiti miettii, onko syynä, että hänen raskausaikanaan kiellettiin syömästä kalaa. Ehkä on, ehkä ei, monella muulla ei ole mitään. Olen ottanut geenilotossa jättipotin, 20 allergiaa ja veljellä ei mitään. Ulkona möyritty, eläimiä ollut, monipuolinen ruoka ja paljon liikuntaa. Ehkä nykyinen kemikaalimäärä voi herkistää? Toisaalta kuinkakohan kipeitä olivat 1500-luvulla ja mistä syistä, emme todellakaan tiedä. Jatkuva päivittäinen antihistamiini ja epipen. Siinä neuvoni, älkää tehkä allergiasta maailman suurinta murhetta, kurjia nämä ovat, mutta kyllä näiden kanssa selviää.

Vierailija
32/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidille tuli kaikkea allergiaa parikymppisenä, mutta lähtivät pois, kun tuli raskaaksi.

Punaviinille hän muuten on nykyään allerginen.

Mitä oireita punaviini aiheuttaa äidillesi?

Itselläni tosiaan huulet, nielu ja nenä kärsi, allergialääke tehosi. Mun äiti vain aivasteli punaviinistä. En tiedä, että laskiko sen allergiaksi.

Vierailija
33/33 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika. syynä EI ole rokote. Eikä mikään näiden funktionaalisten hörhöjen väitteistä. Ihmisen kroppa koodaa jotain väärin. En voi syödä kalaa, sillä kuolen siihen. Äiti miettii, onko syynä, että hänen raskausaikanaan kiellettiin syömästä kalaa. Ehkä on, ehkä ei, monella muulla ei ole mitään. Olen ottanut geenilotossa jättipotin, 20 allergiaa ja veljellä ei mitään. Ulkona möyritty, eläimiä ollut, monipuolinen ruoka ja paljon liikuntaa. Ehkä nykyinen kemikaalimäärä voi herkistää? Toisaalta kuinkakohan kipeitä olivat 1500-luvulla ja mistä syistä, emme todellakaan tiedä. Jatkuva päivittäinen antihistamiini ja epipen. Siinä neuvoni, älkää tehkä allergiasta maailman suurinta murhetta, kurjia nämä ovat, mutta kyllä näiden kanssa selviää.

Kyllä siinä aikamoisen murheelliseksi muuttuu, kun sopivat syötävät ja juotavat vähenee hirveätä vauhtia, ja kohta ei ole mitään sopivaa pupellettavaa. Ja säikäyttääkin, kun yht'äkkiä jostain, mitä olet ennenkin nauttinut, tulee niin pahoja allergiaoireita, minkä takia joudut ruveta etsimään lapsen allergialääkkeitä.

ap