Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin yhteensä 60e arvoisen säästölippaan kummitytölle. Onko tyhmää laittaa sinne vaan 2e

Vierailija
13.11.2015 |

Näin työttömänä tuo 60e kummilahja on jo älyttömän kallis ja mulla olisi tallessa pari suomalaista erikoisrahaa (2009 vuoden 2e kolikko) niin voisin laittaa sen sinne jo valmiiksi. Onko 2e liian vähän, vai onko parempi antaa tyhjänä? Ja tuo erikoisraha on arvokkaampi, mutta vanhemmat eivät sitä ymmärrä niin menee heille tavallisesta 2e kolikosta, eli laitanko tavallisen kolikon jos laitan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva lahja :) Tuo säästölipas tulee (toivon mukaan) näkemään pitkän ja hyvän elämän, vauvasta vanhuuteen, lahjan saaja aina muistelee kuinka sai tämän ihanalta kummitädiltään. Keräilee kolikoita tulevan puolisonsa kanssa ja lastensa. Mielestäni erikoisraha lippaan sisällä olisi hyvä, se ensimmäinen kolikko jonka myös myöhemmin erottaa ja muistaa keneltä saanut.

Vierailija
42/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan se erikoisraha siellä lippaassa olisi sen lapsen "eka raha", silleen ihan kiva ajatus.

Riippuu vaan lapsen vanhemmista jaksaako ne muistaa asian ja esitellä lapselle sen lippaassa olevan erikosrahan ja kertoa sen tarinan.

Riippuu vähän vanhempien tulotasosta, olisiko arvostaneet enemmän vanhaa rupsua lipasta jossa se 60e vai hienoa lipasta jossa 2e. MUtta outo lahja olisi antaa rahaa lähinnä vauvalle ylipäätään :/

Kummilahjat on vaikeita ja usein tulee ostettua just noita ylihinnoiteltuja metalliesineitä kultasepänluikkeistä... Kummin lahja pitää olla joku muu kuin vaate yms vaan sen pitää just säilyä ajan varrella joten sen keksiminen on haastavaa. Säästölipashan on ihan yhtä hyvä lahja kuin valokuvakehys tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksi tavara voi maksaa "yhteensä"? 2€ tavallinen kolikko ihan hyvä. Kun lapsi kasvaa, voit joskus käydessäsi antaa pikkukolikoita, joita lapsi voi pudottaa lippaaseen. Pienille 5 kpl 15snt kolikoita on enemmän kuin 2e kolikko, kun on monta rahaa ja lippaaseen pudottelu kivaa :)

Lipas oli 40e ja kaiverrus 20e. Eli yhteensä 60e

Ap

Hieno lahja, laita erikoiskolikko erikseen.

Vierailija
44/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat halusivat kummilusikan, mutta nähtyäni hinnat ilmoitin etten voi sellaista ostaa. He toivoivat tilalle jotain muuta perinteistä lahjaa, mutta valokuvakehystä eivät halua, muuten saan itse valita.

Ehdotin sinulle alpakka kummilusikkaa, mikset hankkinut sitä?

Vierailija
45/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onpa älytön lahja. 60 euron säästölipas."

Ja vastaisuuden varalle kysynkin nyt, että mikä olisi parempi? - Huomaa, että ymmärtääkseni (en ole siis Ap) lahjan saaja on alle vuoden ikäinen ja todennäköisesti saa lahjaksi muutakin. Lienee omaa konservatiivisuuttani, mutta jotenkin olen ajatellut kummina, että antasessani ensimmäsitä "kummi lahjaani" haluaisin antaa, jotain "pysyvää" en vain hetken tai lyhyen aikaa kestävää...

Myöhemmin sitten kun kummilapsellani on syntymäpäiviä voin tai saatan antaa lahjan, joka palvelee "vain" tuota hetkeä tai vain lyhyemmän aikaa. Esimerkiksi ostin viimeksi lego paketin -kummilapseni toive- mutta en odota, että hänen pitäisi leikkiä sillä loppu ikänsä tai edes säilyttää sitä.

Toki niin voi käydä että mikä hyvänsä lahjani katoaa tai lakkaa kiinnostamasta, mutta (kertauksena) , - jotenkin ensimmäiseen lahjaan haluaisin liittää itse kummina myös jonkinlaista "symboliikkaa" tai "arvojen siirtämistä" konkreettisemmin kuin ainakaan kaikkien muiden antamieni lahjojen kohdalla olen saattanut. 

"Ja vastaisuuden varalle kysynkin nyt, että mikä olisi parempi? -"

2€ säästölipas ja 60 € rahaa sinne. No mutta tosissaan, kyllähän noin kallis lipas kuin ap:n ostama varmaan kestää vuosia ja karkkihädässä tehdyt murtoyritykset.

Vierailija
46/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Pop-pankista 2 säästöpapukaijaa ilmaiseksi.

Yhdellä kerralla oli noin 600€ kun vein molemmat tyhjennettäväksi.

Kaupassa aina maksan rahalla ja hilut annan papukaijalle.

Vierailija
47/47 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa aina maksan rahalla.

Hyvä että et luonnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi