Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttavatko palstan "totuudet" käyttäytymistäsi?

Vierailija

Palstalla kirjoitellaan aika paljon epänormaaleja asioita siinä valossa, että ne olisivat jotenkin yleisiä ja hyväksyttyjä asioita. Esimerkiksi yhden yön jutut, pettäminen jne. Ymmärrettävästi tuntemattomana kirjoitellessa voi kirjoitella fantasioitaan totuutena, mutta mahtaako joku ottaa oikeasti näistä "ohjeista" oppia? Esimerkiksi, jos olet ollut uskollinen, onko palstaa lukiessasi tehnyt mieli kokeilla miltä tuntuisi pettää, jos siitä ei jää kiinni? Tai onko jokin muu asia, jota sinun on alkanut tehdä mieli kokeilla realimaailmassa palstaa luettuasi?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Ei koska 90% kirjoituksista on trolleja. Katsokaa ympärillenne, onko maailma ja ihmiset sellaisia kuin tällä palstalla? No eivät ole.

Vierailija

Ei.

enkä kyllä vedä palstan kirjoituksista samoja johtopäätöksiä kuin ap. Täällähän ei esim. pettämistä todellakaan hyväksytä, sen käsityksen olen itse saanut.

Vierailija

En ymmärrä aloitusta, anteeksi vaan, mutta se on vähän hölmö. Miksi av:n lukeminen saisi minut toimimaan toisin tai esim. haaveilemaan pettämisestä? Niillä ei ole mitään psykologista "yhteyttä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei koska 90% kirjoituksista on trolleja. Katsokaa ympärillenne, onko maailma ja ihmiset sellaisia kuin tällä palstalla? No eivät ole.

Eivät tosiaankaan ole! Kun astun tänne ystävieni, työkavereideni ja sukulaisteni maailmasta, tulen kuin vieraalle planeetalle. Mietin, onko porukka täällä edes oikeaa vai jotain ihme feikkiä outoine ajatuksineen.

Vierailija

Tarkoitatko jonkinlaista band wagon -ilmiötä, siis tarvetta liittyä kulkueeseen muiden mukaan? En koe sellaista tunnetta täällä. Vaikka 15 mammaa - tai teinipoikaa - uhoaisi, että alle 20-senttinen ei tunnu miltään, niin en silti ala ajatella samalla tavalla.

Vierailija

No en minä nyt sanoisi, että esim pettäminen olisi palstalla sen hyväksyttävämpää kuin muuallakaan. Itse asiassa tuntuu, että palstalla tuntuu olevan tiukkapipoisempaa ja moraalisempaa sakkia, kuin todellisuudessa. Toisaalta tämä voi johtua siitä, että täällä on helppo sanoa, miten asioiden haluaisi olevan, mutta todellisuus onkin jotain ihan muuta. Täällä esimerkiksi kaikki kuntoilevat viisi kertaa viikossa ja tekevät ruoat alusta asti itse joka päivä. Täällä myös tuomitaan materiaalisuus, mutta todellisuudessa syrjäydyt, jos sinulla ei ole älypuhelinta. Esimerkkejä on vaikka miten paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eivät tosiaankaan ole! Kun astun tänne ystävieni, työkavereideni ja sukulaisteni maailmasta, tulen kuin vieraalle planeetalle. Mietin, onko porukka täällä edes oikeaa vai jotain ihme feikkiä outoine ajatuksineen.

Tämä on kyllä niin totta. Itseasiassa minä käyn sen takia tällä palstalla, koska tämä on ihan oma maailmansa. Täällä on välillä niin pimeitä kirjoituksia, ettei mitään rajaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitusta, anteeksi vaan, mutta se on vähän hölmö. Miksi av:n lukeminen saisi minut toimimaan toisin tai esim. haaveilemaan pettämisestä? Niillä ei ole mitään psykologista "yhteyttä".

Kaikella kanssakäymisellä on psykologinen yhteys. Hyvin usein täällä otsikoidaan "onko normaalia", "mitä olet mieltä" jne. Nämä osoittavat sen, että joku haluaa toisten hyväksyntää toimilleen tai vertailla jotain johonkin. Mikäli vastaukset ovat trollien tai muiden fantasioimia juttuja, niin tällöin kysyjä voi oikeasti saada väärän toimintamallin, jota alkaa noudattaa. Onko kysymykseni edelleen jotenkin hölmö, kun sait tämän lisätiedon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikella kanssakäymisellä on psykologinen yhteys. Hyvin usein täällä otsikoidaan "onko normaalia", "mitä olet mieltä" jne. Nämä osoittavat sen, että joku haluaa toisten hyväksyntää toimilleen tai vertailla jotain johonkin. Mikäli vastaukset ovat trollien tai muiden fantasioimia juttuja, niin tällöin kysyjä voi oikeasti saada väärän toimintamallin, jota alkaa noudattaa. Onko kysymykseni edelleen jotenkin hölmö, kun sait tämän lisätiedon?

On se edelleen. Normaali ihminen ei ala esim. pettämään sen takia, mitä av:lla puhutaan. Ehkä vaan muotoilit aloituksen hieman huonosti.

Vierailija

No täällähän nimenomaan pidetään suurinpiirtein kahta seksikumppania hurjasteluna. Sinkun pitäisi elää vuosia tai jopa vuosikymmeniä ilman mitään kosketusta. Jos näin ei tee niin on armoton horo. Arvostelemassa ne, jotka ovat olleet sinkkuna viimeksi 90-luvulla.

Vierailija

Itselleni ei ole tullut sellaista tilannetta, mutta välillä olen ollut huolissani miten esimerkiksi täällä pyörivät teinit suhtautuvat joihinkin kirjoituksiin, kun he ovat vaikutuksille paljon alttiimpia kuin aikuiset.

Täällä oli joskus pettämisketju, jossa oli paljon kommentteja siitä miten naisen pitää suostua seksissä ihan kaikkeen mitä mies ikinä keksiikään ehdottaa tai muuten miehellä on oikeus pettää ja jättää. Silloin mietin, että toivottavasti nuoret eivät sitä lue ja ota tosissaan ja päädy tekemään jotain mitä eivät välttämättä edes haluaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No täällähän nimenomaan pidetään suurinpiirtein kahta seksikumppania hurjasteluna. Sinkun pitäisi elää vuosia tai jopa vuosikymmeniä ilman mitään kosketusta. Jos näin ei tee niin on armoton horo. Arvostelemassa ne, jotka ovat olleet sinkkuna viimeksi 90-luvulla.

Lisäys: ei vaikuta omaan toimintaani. En harrasta yhden illan juttuja mutta minulla on fwb ja etsin uuden, jos tämä loppuu. Ei tarvitse sitten mummona itkeä että eli kosketuksen ja läheisyyden puutteessa koko elämänsä.

Vierailija

Pettäminen perustuu yhteiskunnallisesti hyväksyttyyn ajatukseen että vaihtelu on pahasta. Ei sen kumoaminen ole trollausta ja jokainen saa uskoa mihin haluaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat