Ostin yhteensä 60e arvoisen säästölippaan kummitytölle. Onko tyhmää laittaa sinne vaan 2e
Näin työttömänä tuo 60e kummilahja on jo älyttömän kallis ja mulla olisi tallessa pari suomalaista erikoisrahaa (2009 vuoden 2e kolikko) niin voisin laittaa sen sinne jo valmiiksi. Onko 2e liian vähän, vai onko parempi antaa tyhjänä? Ja tuo erikoisraha on arvokkaampi, mutta vanhemmat eivät sitä ymmärrä niin menee heille tavallisesta 2e kolikosta, eli laitanko tavallisen kolikon jos laitan?
Kommentit (47)
Kaksi euroa? Yhtä hyvin voit vaikka pieraista sinne lippaaseen ja sulkea pierun sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi euroa? Yhtä hyvin voit vaikka pieraista sinne lippaaseen ja sulkea pierun sinne.
Tätä kommenttia olen odottanut jo tovin...
Onpa älytön lahja. 60 euron säästölipas.
Laitoitko ohut teräisen veitsen mukaan ,sillä on kiva sorkkia niitä rahoja , kun mieli tekee karkkia!
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ne kummituotteet on "älyttömiä", jos siitä lähdetään. Silti tykättyjä ja suosittuja. Parempi tuo mielestäni on, kuin joku hammasrasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ne kummituotteet on "älyttömiä", jos siitä lähdetään. Silti tykättyjä ja suosittuja. Parempi tuo mielestäni on, kuin joku hammasrasia.
Kummilahjat on älyttömän kalliita... Kaikissa on melkein lähtöhintana 40e.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö (nyt 15v) sai ristiäislahjana säästölippaan, tinaa kai se on. Luultavasti joku samantapainen kyseessä. Edelleen se on hänellä pöydällään ja tyhjentää sinne ylimääräiset kolikot kukkarostaan. Minusta ainakin ollut kiva ja kaunis lahja. Sillä kummilusikalla ei ole tuonkaan vertaa käyttöä.
Itse pukkaisin viissatasen niin, että on vähän näkyvissä, pitäähän sisällön nyt vähän arvokkaampi olla kuin jonkun lippaan. Joku taso pitää aina säilyttää!
Vierailija kirjoitti:
Itse pukkaisin viissatasen niin, että on vähän näkyvissä, pitäähän sisällön nyt vähän arvokkaampi olla kuin jonkun lippaan. Joku taso pitää aina säilyttää!
Niin, ja kunnon antaja ottaa vaikka pikavipin sitä varten!
Anna tyhjänä. Ei kummilusikkaankaan laiteta valmiiksi ruokaa. Eikä hammasrasiaan hampaita.
"Onpa älytön lahja. 60 euron säästölipas."
Ja vastaisuuden varalle kysynkin nyt, että mikä olisi parempi? - Huomaa, että ymmärtääkseni (en ole siis Ap) lahjan saaja on alle vuoden ikäinen ja todennäköisesti saa lahjaksi muutakin. Lienee omaa konservatiivisuuttani, mutta jotenkin olen ajatellut kummina, että antasessani ensimmäsitä "kummi lahjaani" haluaisin antaa, jotain "pysyvää" en vain hetken tai lyhyen aikaa kestävää...
Myöhemmin sitten kun kummilapsellani on syntymäpäiviä voin tai saatan antaa lahjan, joka palvelee "vain" tuota hetkeä tai vain lyhyemmän aikaa. Esimerkiksi ostin viimeksi lego paketin -kummilapseni toive- mutta en odota, että hänen pitäisi leikkiä sillä loppu ikänsä tai edes säilyttää sitä.
Toki niin voi käydä että mikä hyvänsä lahjani katoaa tai lakkaa kiinnostamasta, mutta (kertauksena) , - jotenkin ensimmäiseen lahjaan haluaisin liittää itse kummina myös jonkinlaista "symboliikkaa" tai "arvojen siirtämistä" konkreettisemmin kuin ainakaan kaikkien muiden antamieni lahjojen kohdalla olen saattanut.
Vierailija kirjoitti:
"Onpa älytön lahja. 60 euron säästölipas."
Ja vastaisuuden varalle kysynkin nyt, että mikä olisi parempi? - Huomaa, että ymmärtääkseni (en ole siis Ap) lahjan saaja on alle vuoden ikäinen ja todennäköisesti saa lahjaksi muutakin. Lienee omaa konservatiivisuuttani, mutta jotenkin olen ajatellut kummina, että antasessani ensimmäsitä "kummi lahjaani" haluaisin antaa, jotain "pysyvää" en vain hetken tai lyhyen aikaa kestävää...
Myöhemmin sitten kun kummilapsellani on syntymäpäiviä voin tai saatan antaa lahjan, joka palvelee "vain" tuota hetkeä tai vain lyhyemmän aikaa. Esimerkiksi ostin viimeksi lego paketin -kummilapseni toive- mutta en odota, että hänen pitäisi leikkiä sillä loppu ikänsä tai edes säilyttää sitä.
Toki niin voi käydä että mikä hyvänsä lahjani katoaa tai lakkaa kiinnostamasta, mutta (kertauksena) , - jotenkin ensimmäiseen lahjaan haluaisin liittää itse kummina myös jonkinlaista "symboliikkaa" tai "arvojen siirtämistä" konkreettisemmin kuin ainakaan kaikkien muiden antamieni lahjojen kohdalla olen saattanut.
Aika hyvin luit mun ajatusmaailmaa vaikka et olekaan minä. Halusin juuri kummi/ristiäislahjasta pysyvän, tulevina vuosina voin antaa jotain mikä ilahduttaa lahjansaajaa sillä hetkellä enkä niin pitkäjänteisesti.
Ap
En jaksanu lukea kaikkia vastauksia, mutta en siis laittaisi sitä erikoisrahaa sinne possuun. Erikoisrahojen keräilyarvo laskee kun ne naarmuttuu! Kolikkokeräilijät ainakin jossain myyntipalstalla pisti korkeampia hintoja jos oli naarmuuntumaan uusi keräilyraha jne. Pitäs melkeen laittaa se sellaseen kolikkokoteloon jos meinasit sitä säilöä itsekin tai annat sitten sellasessa. Mutta muuten anna possu tyhjänä! Musta paras vaihtoehto.
^siisnjos oli naarmuuntumaton kolikko
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä tuo 60e kummilahja on jo älyttömän kallis ja mulla olisi tallessa pari suomalaista erikoisrahaa (2009 vuoden 2e kolikko) niin voisin laittaa sen sinne jo valmiiksi. Onko 2e liian vähän, vai onko parempi antaa tyhjänä? Ja tuo erikoisraha on arvokkaampi, mutta vanhemmat eivät sitä ymmärrä niin menee heille tavallisesta 2e kolikosta, eli laitanko tavallisen kolikon jos laitan?
Vastaan nyt suoraan:
Ihan älytöntä.
Olisit hyvänen aika ostanut 2 euron säästölippaan jonne laitat 60 euroa.
Kirppariltakin löytää 0,50 sentillä säästöpossun.
Erikoisrahojen lahjoittaminen (tämä kannattaa säästää-kehotuksineen) ei ole kummilapsen lahjana mikään kovin haluttu juttu.
Tää muija on saanut jostain ton typerän lippaansa, ja täällä vedättää teitä, höh!
Niin no en verrannut säästölipasta kummilusikkaan joka on mielestäni aivan älytön sekin. Miksi kummin pitää ostaa jotain "kummikamaa"? Ja toisaalta, mikä vika on valokuvakehyksessä johon perinteisesti kaiverretaan syntymäaika, -paikka ja -mitat? Itselläni on juuri se kulkenut koko elämän ajan mukana. Ja säästölippaita on kivoja halvemmallakin. Eniten se hinta on aika käsittämätön
t: Se lipasta kauhistellut
Vierailija kirjoitti:
Niin no en verrannut säästölipasta kummilusikkaan joka on mielestäni aivan älytön sekin. Miksi kummin pitää ostaa jotain "kummikamaa"? Ja toisaalta, mikä vika on valokuvakehyksessä johon perinteisesti kaiverretaan syntymäaika, -paikka ja -mitat? Itselläni on juuri se kulkenut koko elämän ajan mukana. Ja säästölippaita on kivoja halvemmallakin. Eniten se hinta on aika käsittämätön
t: Se lipasta kauhistellut
Vanhemmat halusivat kummilusikan, mutta nähtyäni hinnat ilmoitin etten voi sellaista ostaa. He toivoivat tilalle jotain muuta perinteistä lahjaa, mutta valokuvakehystä eivät halua, muuten saan itse valita.
Älä laita mitään erityskolikkoa säästölippaaseen. Sellaiset rahat pidetään erillään, tuollahan se sekoittuu muiden joukkoon. Eli kyseessä on ristiäislahja? Juu ei kolikkoa. Sitten kun lapsi on isompi, voit viedä pikkukolikoita lahjaksi. Meillä on mummolassa säästöpossu, ja kun käydään siellä, mummo aina antaa pikkurahaa, jota lapsi tiputtelee possuun.