Oletko etuoikeutettu? Tulisiko Suomen jakaa hyvänsä maailman vähäosaisten kesken?

Vierailija

Jäi raivostuttamaan, että pitkä ketju poistui juuri kirjoittamani viestin jälkeen.

Ketjussa osa argumentoi, että suomalaiset ovat vaan sattuneet syntymään etuoikeutettuina. Osa oli sitä mieltä, että hyvinvoinnin eteen on tehty töitä.

Mielestäni on törkeää edes provoilla aiheella, se vaan todistaa että eräät käyttävät hyvinvointivaltiomme palveluksia väärällä tavalla hyväkseen.

Kirjoitin, että olen ensin ahkeroinut 12 vuotta koulussa, sitten opiskellut samalla osa-aikaisia töitä tehden. Tämän jälkeen ollut heti valmistumisesta asti tauotta kokoaikaisessa työssä 20 vuoden ajan. Olen säästänyt itselleni oman asunnon jättämällä väliin monia hankintoja (vaatteet, ulkomaanmatkat jne.). Ja joku kehtaa väittää, että tästä pitäisikin nyt lohkaista oma elintaso alhaisemmaksi, koska joku muu on syntynyt onnettomampien olosuhteiden uhriksi. Ok. Myönnetään. Olosuhteet ovat olleet sen verran hyvät, että olen onnistunut saamaan työtä ja yhteiskunta on hoitanut sairauteni niin, että olen työkykyinen. Mutta ilman pitkäjänteisyyttä ja sinnikkyyttä, homma ei olisi myöskään hoitunut.

Jos minulle olisi kerrottu, että keski-iässä joudunkin purkamaan nämä tuotokset enkä saakaan nauttia itse rakentamastani hyvinvoinnista, voitte olla melko varmoja, että olisin elänyt vastuuttomammin ja yhteiskuntaa hyödyntäen hyödyttämisen sijaan.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olen itse uhrannut parhaat vuoteni työlle ja yrittämiselle, minulla on kaikkea mitä tarvitsen, mutta joudun tekemään sen eteen töitä kovasti ja taukoamatta. Olen antanut aina vähästäni, mutta nyt tuntuu, että sitä vaan tullaan ja otetaan! Minulla on todella petetty olo! Miksi näin vaivaa kun lopputulos oli tällainen?

Vierailija

Tajuan sen kyllä, valitettavasti. Mutta en tajua, miten ne ovat onnistuneet aivopesemään tuon suvaitsevaissiiven omien agendojensa puolestapuhujiksi. Ja saavat ne kiihdytettyä vielä aatteensa edessä eliminoimaan 'rasisteja'. Kyllä pettymys tulee olemaan lopulta melkoinen heilläkin, kun totuus paljastuu.

Kyllähän moni piti Neuvostoliittoakin aluksi hyvänä juttuna, kuvitteli oikeasti jotenkin tasa-arvoisuuden ja hyvinvoinnin lisääntyvän. No, tietyssä mittakaavassa tasa-arvo lisääntyikin. Tuli iso tasaisessa kurjuudessa oleva joukko ja sitten pieni puolue-eliitti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olen itse uhrannut parhaat vuoteni työlle ja yrittämiselle, minulla on kaikkea mitä tarvitsen, mutta joudun tekemään sen eteen töitä kovasti ja taukoamatta. Olen antanut aina vähästäni, mutta nyt tuntuu, että sitä vaan tullaan ja otetaan! Minulla on todella petetty olo! Miksi näin vaivaa kun lopputulos oli tällainen?

Aivan samat fiilikset! Ja olen myös antanut vapaaehtoisesti hyväntekeväisyyteen tosi avokätisesti. Moninkertaisesti enemmän kuin hyväntahtoinen maailmanhalaaja pystyy antamaan, jos elää itse tukien varassa. 

t. Ap

Vierailija

Olin juuri kommentoimassa tuohon poistettuun ketjuun, että sinun tapauksessasi kyse ei ole siitä, että taivaasta putoaa omena käteesi yllätyksenä ja pyytämättä, vaikka joku tuolla kovasti tällä vertauksella maahanmuuttoa vastaan argumentoikin.

Vierailija

Minusta nämä suvaitsevaiset voivat lahjoittaa oman omaisuutensa kenelle haluavat, voivat oman palkkansa myös siirtää lyhentämättömänä vaikka spr:n tilille. He ilmeisesti kokee niin suurta tuskaa omasta hyväosaisuudestaan, ehkä tuo helpottaisi heidän tuskaansa.

Me muut voimme sitten käyttää rahamme miten haluamme, hyvin yksinkertaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin juuri kommentoimassa tuohon poistettuun ketjuun, että sinun tapauksessasi kyse ei ole siitä, että taivaasta putoaa omena käteesi yllätyksenä ja pyytämättä, vaikka joku tuolla kovasti tällä vertauksella maahanmuuttoa vastaan argumentoikin.

Niin mutta tällä tavallahan meidän vanhemmat ja isovanhemmat ja heidän vanhemmat ovat tämän maan nostaneet itsenäisyyteen ja hyvinvointiin. Eivät he laiskotelleet. He tekivät määrätietoista työtä. Yksi sukupolvi uhrasi jopa henkeään ja terveyttään sotien. 

Vierailija

No niin. Tulihan se sieltä se todellinen "maahanmuuttokriittisten" motiivi. Että ei vain olisi MINULTA pois. Ja juutalaiskortti vielä kirsikkana kakun päälle. Hyvää yötä, nyt selvisi ainakin tälle puunhalaajalle minkä porukan kanssa täällä on keskusteltu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siionistien?

Uusi maailmanjärjestys. Siltähän tämä touhu haiskahtaa. Eikä miltään hyväntahtoiselta maailmanparantamiselta, vaikka se sellaiseksi yritetään naamioida. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No niin. Tulihan se sieltä se todellinen "maahanmuuttokriittisten" motiivi. Että ei vain olisi MINULTA pois. Ja juutalaiskortti vielä kirsikkana kakun päälle. Hyvää yötä, nyt selvisi ainakin tälle puunhalaajalle minkä porukan kanssa täällä on keskusteltu.

Vaikka antaisin kaiken, ihan kaiken. Kaikki rahat, vaatteet, huonekalut, auton ja asunnon, ei se riittäisi kuin muutamalle. Maailmassa on miljardeja tarvitsijoita ja Suomessa muutama miljoona, joilla on jotain annettavaa. Miten ratkaiset tämän yhtälön? Ei minua haittaa antaa satasia vuodessa, mutta ei se riitä mihinkään, eikä riitä, vaikka antaisin tuhansia vuodessa. 

Vierailija

Mutta kunnioitetaan hetki vielä edellisessä ketjussa esiintynyttä tähtiajatusta siitä, että minun käteeni putoaa omena taivaasta vaikken ole tehnyt mitään sen eteen ja siitä hetkestä lähtien minulla ja vain minulla on oikeus siihen omenaan. Ja tällä sitten perusteltiin omaa mamu-kantaa. Ja samalla tietysti haukuttiin yksinkertaisiksi ne, jotka eivät tätä samaa mielipidettä jakaneet.

Vierailija

Kysymys on siitä, kuvittelemmeko olemamme parempia ja oikeutetumpia kuin muualle syntyneet. Itse lähtisin aivan varmasti paremman elämän perässä ja tekisin mitä vain, että lapseni saisivat kasvaa rauhassa. Koetko, että sota oli 40-luvulla meidän syytämme? Että itse aiheutettiin, niin itse olisi pitänyt selvitä, eikä ottaa YKlta järjettömiä avustuksia. Noh, eiköhän me saada vielä ansiomme mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siionistien?

Uusi maailmanjärjestys. Siltähän tämä touhu haiskahtaa. Eikä miltään hyväntahtoiselta maailmanparantamiselta, vaikka se sellaiseksi yritetään naamioida. 

Pirkko, lääkkeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Omena-vertaus oli minun, enkä ole tähän aloitukseen vielä kirjoittanut. Ja jos et kuvailisi sen putoamista "yllätyksenä ja pyytämättä" niin miten sitten kuvailisit sitä. Sinähän vain synnyit.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat