2 aikuista ja 3 lasta kerrostalokolmiossa, oikeasti?

Vierailija

Tuttava onnellinen, ostivat kolmion.
Heillä on 4-vuotias, 2-vuotias ja vauva.
En pysty ymmärtämään miten mahtuu, neliöitä oli kai joku 80.
Minulla ja miehelläni on 2 alle kouluikäistä ja emme kyllä voisi kolmiossa asua!
Kuten jo sanoin, en ymmärrä että ostaa noin.pientä.. mutta ehkä minun ei tarvitsekaan, kai he huomaavat kohta että mokasivat.

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mokansa??

Niin no ei tuon kokoinen perhe kauan ainakaan kolmioon mahdu, eikä asunnoista ihan helposti pääse eroon.

Vierailija

No älä ymmärrä sitten. Mä ymmärrän. Meillä viisi henkeä ja neliöitä 85. Ja asunnon hinnalla saisimme helposti ison omakotitalon, jos sijainnista luovuttaisiin. Mutta emme halua, tykkäämme asua tässä ainakin vielä muutaman vuoden. Ai niin, ja meillä kaksi lasta jo koululaisia.

Vierailija

Just. Nykyään ollaan aika suuruudenhulluja. Mietippä sitä kuinka ennen elettiin hieman ahtaammin ja ihan hyvin ihmiset pystyivät elämään.

Vierailija

Kuten tuossa yhdessä ylemmässä kommentissakin tulee ilmi, sijainnin vuoksi joutuu lapset kärsimään. Todellä itsekkäitä vanhempia. Sijainnit täällä suomessa on enemmän status juttuja kuin millään järkisyillä perusteltavia juttuja, samanlaista lähiöitä se on joka paikassa ja keskustatkaan ei ole mitään niin ihmeellistä. Heräisivät todellisuuteen.

Vierailija

Meitäkin on viisi  ja asutaan kolmiossa (75 neliötä). Ei tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia. Minä ja mies nukutaan olohuoneessa, vauvalla on ns. pikkumakkari ja kaksi muuta lasta (5v tyttö. ja 9v. poika) jakavat keskenään huoneen.

Ei ajateltu isompaan vaihtaa kun mahdutaan tännekin oikein hyvin.

Vierailija

Kyllä noin pienten kanssa vielä hyvin mahtuu kolmiossa. Onhan tuossa kaksi makuuhuonetta kuitenkin. Myöhemminhän vanhemmat voivat nukkua vaikka olkkarissa, niin lapset saavat enemmän leikkitilaa. 

Vierailija

Mun kaverin kotona oli neljä lasta ja heillä 2 h+k+rt. Aina oli tiptop-siistiä. Yhden pojan sänky oli siinä ruokailutilassa, yksi huone oli jaettu kolmelle niin että tytöillä oli kerrosänky sekä hyllyn takana toisen pojan huone ja vanhemmat olivat olohuoneessa. Heillä oli siellä vuodesohva ja olohuone oli olohuoneena päivän ajan. 

Omassa lapsuudessani meillä oli rintamamiestalossa 2 h+pieni keittiö alakerrassa, pieni huone yläkerrassa. Meitä kolme lasta. Minä olin vauva vielä kun äidin pappa asui meillä, enkä sitä muista, mutta yksi huone oli pitkään nimeltä papan kamari, eli meillä oli käytössä isokamari, kuten usein sanottiin siihen aikaan ja keittiö. Mummo ts. isän äiti asui yläkerrassa. Kuulemma äidin pappa ja mummo eivät ole voineet lainkaan sietää toisiaan. 

Vierailija

Meillä on paljon hukkatilaa 74-neliöisessä kolmiossa, lapsia kaksi. Ihan hyvin voitais asua 60-neliöisessä. Ei vaan keräillä turhaa tavaraa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa yhdessä ylemmässä kommentissakin tulee ilmi, sijainnin vuoksi joutuu lapset kärsimään. Todellä itsekkäitä vanhempia. Sijainnit täällä suomessa on enemmän status juttuja kuin millään järkisyillä perusteltavia juttuja, samanlaista lähiöitä se on joka paikassa ja keskustatkaan ei ole mitään niin ihmeellistä. Heräisivät todellisuuteen.

Miten ne lapset siitä kärsii? Uloskin on varsin mahdollista mennä päivän aikana.

Vierailija

Ihan hyvin mahtuvat ainakin vielä. Kahdella lapsella yhteinen huone ja vauva menee ainakin 4 vuotta vanhempien makkarissa.
Myöhemmin huomaavat kyllä että asunto on pieni. Tilan tarve kasvaa, kun lapset on koululaisia. Viimeistään, kun lapset on teinejä niin silloin vasta sitä tilaa tarvitaankin.
Me asuttiin kahden lapsen kanssa kolmiossa ja muutettiin neliöön, kun nuorin täytti 5 v. ja vanhin oli 7v.
Pienet lapset ei tarvitse omaa huonetta sillä ei ne siellä yksin viihdy.

Vierailija

Ap voi kertoa että kyseessä on lähiökämppä, niin sijaintikaan ei ole loistava... jos nyt ajattelisi että sijainti kompensoisi ahtautta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat