takapuoli ei puhdistu
Äh, ihan hirveä ongelma. Kakkoshädän jälkeen pitää pyyhkiä ihan hirvittävän kauan jotta takapuoli olisi puhdas. Menen usein suihkuun kakkoshädän jälkeen, mutta sekää ei aina auta, nimittäin vaikka tosi huolellisesti pesisin, niin seuraavan kerran kun pyyhkii, niin saattaa jäädä kakkaa paperiin. Miksi ihmeessä mun takapuoli ei pyyhkimisestä ja pesusta huolimatta tule puhtaaksi?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä se perse paskomisen jälkeen pytyllä käsisuihkulla. Sillä tavalla saa puhtaampaa kuin seisten suihkussa. Kun istut pytyllä, niin se aukko leviää sopivasti pesua varten ja se on helppo pestä huolellisesti kun taas seisten suihkussa reikä on tiukemmin kiinni jos ei tee ylimääräisiä kyykkimisiä ja pyllistysasentoja.
:D Voi luoja!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä se perse paskomisen jälkeen pytyllä käsisuihkulla. Sillä tavalla saa puhtaampaa kuin seisten suihkussa. Kun istut pytyllä, niin se aukko leviää sopivasti pesua varten ja se on helppo pestä huolellisesti kun taas seisten suihkussa reikä on tiukemmin kiinni jos ei tee ylimääräisiä kyykkimisiä ja pyllistysasentoja.
:D Voi luoja!! :D
Tottahan tuo on :)
Fisteli? Eli jonkinlaista peräpukaman tapaista. Pitäisi parantua ihan reseptivapaalla voiteella.
Luulen, ettei sitä kakkaa ap:lla jää ihoon, vaan kakka ei kakatessa tule ihan kokonaan vaan osa jää sinne peppuun "kurkkimaan" ja se on se, jota vielä pesun jälkeenkin jää paperiin pyyhkiessä. Itsellänikin käy välillä näin.
Opettele paskomaan peräsuolesi tyhjäksi! Syy ongelmaan on se, että paskaa jää sinne vielä. Ristus sentään kun aikuinen ihminen ei osaa edes sontia.
tulehtunut paksusuoli? Siinä kakka on sitkeästi tarttuvaa.
Ihmisenä neuvoisin sinua näin:
Osta karkeaa hiomapaperia, ota jostain puukalikka (tai vaikka harjan varsi tms) ja kieputa hiomapaperi sen ympärille. Paska lähtee irti perseestä varmasti kun tarpeeksi hinkkaat.
Toinen, hiukan järeämpi tapa saada paska irti perseestä on seuraava:
Osta esim. K-Raudasta tehokas makitan kulmahiomakone, ja siihen todella karkea laippa sekä muutama liimapuristin. Kiinnitä kulmahiomakone liimapuristimilla sellaiseen asentoon että voit tarjota perseesi siihen siten, että laippa ylettää hiomaan persereikääsi. Käytä yhtä liimapuristinta siten, että kone pysyy kokoajan käynnissä ja laippa pyörii vinhasti.
Sitten vaan varovasti tarjoat paskapersettäsi kulmahiomakoneeseen, varmasti lentää paskat pois perseestä! Kokemusta on!
Moi,
Minulta sama vaiva hävisi kun vuosien vatsa kipujen jälkeen menin lääkäriin ja todettiin keliakia. Kuukausi gluteenitonta ruokavaliota ja sen jälkeen hävisi tuo mainitsemasi ongelma kun vessassa ei tarvinnut enää juosta 5-6 päivässä ja tulos oli ns. normaali. Siihen asti piti käsisuihkua käyttää.
Työnnä ensin löylykauha anukseesi, niin johan lentää paskat pönttöön. Sen jälkeen suihkuun ja taas löylykauha käyttöön, niin perse puhdistuu takuuvarmasti!
Kuulkaas kakkapyllyt! Nokare kosteusvoidetta vessapaperiin puhdistaa pyllynsilmän putipuhtaaksi! Liukastaa myös sen verran, ettei herkkä alue hankaannu haavaumille.
Käy lääkärissä. Kuulostaa siltä että joku on vialla? Joku suolistosairaus tai allergia?
Tyhjeneekö suoli kokonaan kakatessa? Kuulostaisi siltä että sieltä tulee löysää kakkaa vielä pesujen jälkeenkin?
Tämä kuulostaa hassulta, mutta kannattaa laittaa jalkojen alle kakatessa jokin koroke esim. lasten kylppäri tuoli/palli. Näin asento on parempi kakkaamiseen. Auttaa muuten myös jos joku kärsii ummetuksesta! Fyssari vinkkasi tuota koroke juttua joskus minulle.
Pyyhit ensin isommat paperilla. Sitten suihkutat bideellä ja saippualla. Kyllä lähtee. Jos ei, niin sitten lääkäriin. Jos olet vuoden jo kärsinyt ja ongelma on vain kasvanut, niin ihmettelen mikset jo ole mennyt lääkäriin? On ns nolo vaiva, mutta ei se taida itsestään ohi mennä?
Niin onhan se toki merkillistä, että paskantamisen jälkeen pitää pyyhkiä uudestaan... Ja vielä joka kerta... Mene lääkäriin, jos sun perseestä tulee paskaa. Ei nimittäin ole normaalia. Sitten vielä jotkut haluavat munansa sulloa sinne ulosteenpoistoaukkoon, kun tuntuu taas muka niin hyvältä... Hyi hyi hyi hyi hyi...
Mulla sama juttu, mutta tiedän että johtuu ärtyvästä paksusuolesta, jonka takia uloste on aina siirappimaista ja löysää. Eipä tämä niin haittaa kun olen tottunut 20 vuoden ajan asiaan. Joka kerta täytyy kyllä hyvin vedellä ja saippualla takapuoli pestä isomman hädän jälkeen, paperi ei tosiaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu, mutta tiedän että johtuu ärtyvästä paksusuolesta, jonka takia uloste on aina siirappimaista ja löysää. Eipä tämä niin haittaa kun olen tottunut 20 vuoden ajan asiaan. Joka kerta täytyy kyllä hyvin vedellä ja saippualla takapuoli pestä isomman hädän jälkeen, paperi ei tosiaan riitä.
Tarvitset lisää kuituja ja liikuntaa.
Onpas tämä keskustelu käynyt vilkkaana :D
Peppu on varmasti hyvin pesty, pesen lämpimällä vedellä ja saippualla kyykkyasennossa suihkussa. Bideellä en saa niin puhtaaksi ja lisäksi paskavesi saattaa valua pimppiin. Siksi normisuihku helmpi ja tehokkaampi.
Lääkärissä olen käynyt vaivan takia, ei ole löydetty mitään muuta kuin ärtynyt suoli. Ei allergioita, ei keliakiaa yms.
Eli joko sitä kakkaa jää pesusta huolimatta tai sitten tosiaan voi olla niin kuin joku sanoi, että kakkaa tulee vielä vähän itse toimituksen jälkeen. inhaa :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset lisää kuituja ja liikuntaa.
Itse asiassa kuidut on minulle pahinta "myrkkyä", niitä minun täytyy syödä tosi vähän ettei suoli ole niin ärtynyt että siellä vellipaskalla täytyy käydä 20 kertaa päivässä. Mutta kun syön vähän kuitua, niin riitää kerta ripulointia päivässä, mikä on ihan siedettävää.
Liikuntaa olen aina harrastanut paljon. Ei se valitettavasti ärtyvää paksusuolta paranna. Itselläni ei muuten edes nyt paljon kohuttu FODMAP ruokavalio auta mitään. Mulla pahin ärsyttäjä tosiaan on kuitu ja varsinkin raa'at kasvikset. Vatsani tykkää paljosta juustosta, lihasta, valkoisesta riisistä ja vehnästä, mutta koska pelkästään sellaisten syönti ei ole muuten terveellistä, niin syön myös kasviksia kohtuudella ja sitten hyväksyn sen että kakka tulee siirappina.
Ap, tässä sulle neuvo minkä opin jo nuorempana. Kakkoshädän jälkeen, pyyhi peppu paperilla kunnolla ilman, että hankaat sitä ja ota sitten käyttöön käsi bidee jolla suihkutat pepun puhtaaksi. Vähän niin kuin pesisit vauvan peppua. Sen jälkeen kun olet pessyt niin pyyhi uudestaan peppua. Muista käyttää lämmintä vettä. Ja alapääsi kiittää sinua jos peset sen lämpimällä vedellä joka kerta vessareissun jälkeen. Pitäkää ihmiset huolta hygieniastanne, paperi ei hoida sitä puolestanne!