Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
521/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä257 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä eikö kukaan muu käytä jauhenlihan pesuun aromi pesää? Kuha laittaa illalla lihat ja liemet pesään niin aamulla on neitseellisen puhtaat lihat valmiina ilman hinkkausta.

Mistä löysit sellaisen kuhan? Au pair? Anna edes vihje!

Kuha on mun luona. Tuli mun luo yöksi. Kuha on virolainen au pair-poika 22 vuotias. Komea ja kokenut jauhenlihan käsittelijä. Pesi illalla mun jauhenlihat ja kullitteli sipulit. Sitten viettelin sen, olenhan puuma.

Vierailija
522/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sydämelinen kiitos kakille vastauksista. Asia selvä. Mies meni eilen biilteemaan ostamaan paine pesurin ja jauhenliha ollu yönyli parvekkeella. Kohta laitan pesu koneeseen ja aloitamme perheen viikon lopun ruoan valmistuksen. Kiitos vaan teille👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille palstailijoille tästä ketjusta!! Laitoin linkin anopille, kun me ollaan jo pitkään riidelty siitä, pitääkö jauhe pestä vai ei. Se ei pese, ja mä oon kieltänyt lapsia syömästä mummin luona, koska mistä sitä sitten tietää, mitä bakteereit sieltä saa. Miehen kanssa ollaan epäilty, että se syöttää niille pesemätöntä jauhea väittäen sen olevan jauhellihaa. Pelkään, että menee välit kokonaan, jos lähen johki sosiaaliviranomaisille ilmottelee...

Vierailija
524/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Sydämelinen kiitos kakille vastauksista. Asia selvä. Mies meni eilen biilteemaan ostamaan paine pesurin ja jauhenliha ollu yönyli parvekkeella. Kohta laitan pesu koneeseen ja aloitamme perheen viikon lopun ruoan valmistuksen. Kiitos vaan teille👌

Nyt sinä ap olet mennyt lankaan. Miehesi sanoi kyllä menevänsä biilettämään, mutta kuulit että biilteemaan. :D No, tuo on monille sattunut, aamulla sen haistaa kyllä henkitystiehyeistä onko oltu biilteemassa vai biilettämässä.

Vierailija
525/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

me bättre folk syömme vain nöttkött, ei tarvitse pesua jååå

Vierailija
526/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, käytetäänkö vankiloissa jauhenlihaa vai jauhellihaa, ja jos jauhea, niin peseeköhän ne sen? Jotenkin haluisin ajatella, ettei siellä satsata laatuun ja vois ollakin ihan vaan tavallista jauhellihaa... Mua nimittäin alko mietityttään, et jos oon touhuillu poikkikseni kanssa (pääsen kattoo sitä aika usein) ja kun nyt on ollu tissit tosi kipeinä jotain viikon, niin jos oonki raskaana, niin voix tollanen pesemättömän jauhenlihan syöminen olla sillai vaarallista tulevalle lapselle? Tai että olis niinku vaikuttanut siittiöihin? En haluis kysyy neuvolassa, kun en haluu kertoo niille lapsen isästä (siis että on vankilassa, kun ei se edes ollut sen syy). Tai sit sanon, että oon ehkä ite syönyt pesemätöntä jauhea (mut sit jos ne ilmottaa siitä jonnekin?!)

Vierailija
527/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään kuinka vieraantuneita nyky äidit ja lapset on luonnosta. Ei ihme että kaiken maailman allerkiaa on ja antibiootteja syödään joka lähtöön kun pitää olla niin hirveän yli hygieeninen että pestään kaikki hyvätkin bakteerit pois.

Meillä ei ole ikinä pesty ja lapset syötetty pesemättömällä jauhenlihalla ja terveiksi on kasvaneet. Ei tauteja eikä sairauksia.

Vierailija
528/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan tänne av:lle pitkästä aikaa naurettava ketju. :D

Vierailija
529/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin hyvä konsti. Jauhenliha suihkukopin lattialle ja samalla, kun itteänsä pesee, niin talloo jauhenlihaa. Saippuavesi hyvin pesee liat pois jauhenlihasta. Kiitos vinkistä. Taas säästyy aikaa sipulien kuullostelulle.

Vierailija
530/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, paketti kannattaa huuhdella kuumalla vedellä ennen avaamista, jos se on DYYKATTUA!

Muutenki bioroskiksen seasta löytyneistä ruokatarvikkeista kantsii kuoria pakkaukset, ennenku siirtää ne säilytykseen, jotta pöpöt ei pääse jäteastioista kulkeutumaan omaan kotiin. Hapatetut maitotuotteet on suht turvallisia, jauheliha kyllä pilaantuu nopeesti, eli paista heti. Umpiopakatussa kalassa on listeria ja botuliiniriski, ei lapsille. Netissä lisää hygieniapassikurssilla tietoa ruoan mikrobiologisista terveysriskeistä.

Vierailija
531/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiiän et pyykkikone on paras,mutta ei linkoamista(saapi kaapia rummusta irti).

Vain pesu ja sitten mankelin läpi !!!!

Käytän kyl jauhenlihaa tällä tapaa monesti,mun marsut tykkää :D

Ite syön huuhteluvapaata jauhelihaa ;)

Vierailija
532/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi ei taida olla sulle tuttu laji...

Vierailija
533/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhettu jauhenliha on aina pestävä. Siihen on yleensä jäänyt makujäämiä ja se maistuu lihalle. Jauhamaton jauhenliha sensijaan onkin kinkkisempi juttu. Sitä kun ei voi pestä sisäpuolelta! Suositusten mukaan jauhamaton jauhenliha onkin paras jauhaa ensin ja sitten vasta pestä.

Vierailija
534/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, en ole ajatellutkaan. Yleensä paistan ja kallistan hetkeksi pannun. Eilen  tuli 17 % naudanlihasta (1 kg) desi, eli vajaa iso kahvikupillinen rasvaa. Eli 10 % pois. Näin jonkun tiedeohjelman, miten se kulkee veressä, hyydyttelivät sitä niin, että näkyi. Vinkkisi mieleen, kun taas alkaa vatsan poisto. Vaikuttaako makuun huuhtominen?

Vierailija
535/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen noin viikon välein - samalla kun vaihdan lakanat. Säilyyki puhtaana pidempään.

Vierailija
536/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jauhemlihalle tehnyt vain kevyen alapesun, ettei aromit karkaisi.

Jokainen tyylillään, tärkeintä kuhan yrittää.

Kuhan ei sovi yrittää meillä yhtään mitään! Itse olen lahna

Vierailija
537/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö pesemätöntä jauhenlinaa, ottaa kyllä tietoisen ja ison riskin. Kaikkihan varmaan muistavat, että jauhe-eläin on alunperin kalifornialaisesta laboratoriosta karannut kamelin ja ketun risteytys, joka viihtyy nykyään erinomaisesti Albanian aroilla ja elää jopa 80-vuotiaaksi. Vaikka se on kaunis eläin, sen geenimanipuloitu perintöaines voi hyvinkin alkaa uudestaan lisääntymään ihmisen paksusuolessa. Siten varma merkki siitä, että asunnossa on nautittu pesemätöntä jauhenlihaa, ovat kylpyhuonessa wc-pöntön läheisyydessä vapaana kuljeskelevat kamelit ja ketut!

Vierailija
538/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä kuuluko tää tänne kun ei varsinaisesti maistanut JauhenLihaa pestynä enkä mankeloituna, kun olen peskolaktoovoveketaristi. Mutta kun teidän pesuohjelmat kuulostaa niin kamalan hankaloilta niin ajattelin jakaa oman reseptini jota voi varmasti yhtälailla soveltaa jauheen.

RESEPTI!

Pesko (tai Jauhi) laitetaan ASTIANPESUKONEESEEN. Mausteet voi laittaa mukaan jo tässä vaiheessa, mutta iso osa huuhtoutuu kyllä pois, joten itse maustan vasta kun otan peskon pois astarista. Samalla kertaa hoituu siis pesu ja kypsennys. En osaa sanoa minkälaisella ohjelmalla Jauhi pitäisi kypsentää. Mutta lämpötila tulee olla mahdollisimman korkea.

Lisäksi otan pussillisen kiinteitä ruoka perunoita ja halkaisen perunat kahtia. Ei tarvitse tässä kohtaa pestä tai kuoria. Perunat kaadan pyykinpesukoneeseen. Lämpötila jälleen mahdollisimman korkea, mutta n. tunnin ohjelma riittää. Näin syntyy lisukkeeksi ihanat pariisinperunat!

Kyllä koko perhe tykkää ja vieraat kanssa! Ehkä uskaltaudun itsekin kokeileman Jauhiversiota tästä joskus.

Vierailija
539/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
540/3424 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellinen kuulostaa tosi hyvältä! Heti kokeilemaan! Ja kannattaan muistaa, että jos kamelit ja ketut koikkelehtii kylppärissä, siitä on turha lähteä sipulia kuulustelmaan, vaikka olisi sitä varten oma kuulusteluhuone. Kyllä siinä on kokissa syy ja asunnon kulotuksen aihe!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän