Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Jauhenlihan peseminen shamppoolla on hiukan aikaavievää (kun vaahtoaa niin paljon), mutta palkitsevaa. Ja jos näkee vielä enemmän vaivaa ja käyttää myös hoitoainetta, saa jauhenlihasta helpommin käsiteltävää ja sileämpää. Lisäksi voi valita tuotteen joko rasvaiselle tai kuivemmalle jauhenlihatyypille. Suosin itse jauhenlihan pesussa kampaamotuotteita, ihanan kallista mutta aineita kuluu vähemmän. Tällä kikalla saa myös helposti jauhenlihaan vaihtelua! Shamppoiden tuoksurepertuaari on melkoinen. Eivät meillä lapsetkaan valita aina samasta jauhenliharuuasta, kun tänään se tuoksuu appelsiinivaniljalta ja huomenna hennosti ruusuiselta!
No jos et vielä ymmärtänyt noista kommenteista, niin ei jauhelihaa kuulu pestä, ei ennen eikä jälkeen kypsennyksen, ei muitakaan lihoja,
Suosittelen tutustumaan vaikka tähän sivustoon http://www.hookoo.fi/lihakoulu/lihan-valmistaminen-ja-sailytys/
Vesipesua ei voi suositella, sillä vesi ja rasva eivät sovi yhteen kuumalla pannulla. Osaisiko joku kertoa jonkun paremman konstin?
Vierailija kirjoitti:
Jos jauhelihassa on verta, niin huuhdon sen huolella ennen kypsentämistä. Me kristityt kun emme saa syödä verta.
Kaupassa myytävässä jauhelihassa ei ole verta, se on lihanestettä, joka irtoaa kun liha jauhetaan.
Tuli niin mieli jauhenlihamagaronilaatikkoa, että kävin ostamassa biiltemasta jauhensammuttimen paloturvallisuuden nimissä. Kotona kuitenkin paljastui, että olin epähuomiossa napannut alennuslaarista mukaan jauhessammuttimen. Tuoteselosteen mukaan se on tarkoitettu vain jauhekselle, mutta siinä ei sanota suoraan sammuuko sillä myös jauhenrasvapalo. Entä korvaako kotivakuutus, jos ei ole ihan määräysten mukaista sammutinta?
Jauhi on niin pahannököstä etten koske. Odotan että se puhdistaa ensin itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jauheliha ehdottomasti pesupussiin. Muuten sitä on vaivalloista kaapia sieltä pyykkäristä pois.
Kiitos, pesupussi on tosi hyvä idea, mutta minulla ei ole pesupähkinöitä, kävisiköhän suolapäkinät tarkoitukseen? Onko kukaan kokeillut?
Nimim. kiitollinen neuvosta
Jos on pakko ostaa jauhenlihaa niin käyn kauppahallista ostamassa kun näkee sen lihan ennen jauhamista ja ne lihat on takuulla pesty koska ovat näytillä. Halpaa salassa jauhettua jauhenlihaa jos on pakko ostaa niin se on kyllä hyvä liottaa reilussa vedessä ennen käyttöä. liotusajan pituus ei vaikuta lihan ominaisuuksiin koska rasva ei liukene veteen, mutta epäpuhtaudet liukenee. Jos on oikein näppärä voi liotusveden myös maustaa ja näin saadaan marinoitua jauhenlihaa. -Keittiömestareiden salaisuus välimeren maissa.
Saivartelu on niin houkuttelevaa, että tiedustelen nöyrimmin, eikö olisi kuitenkin mahdollista puhua Suomen kielestä, joka on suomi? :-)
Etteikö suomalaisilla ole huumorintajua? On on on ja on 😆. Mahtavata, mukavata!
Honda accord -90 on paras auto!!!1
Vierailija kirjoitti:
No jos et vielä ymmärtänyt noista kommenteista, niin ei jauhelihaa kuulu pestä, ei ennen eikä jälkeen kypsennyksen, ei muitakaan lihoja,
Suosittelen tutustumaan vaikka tähän sivustoon http://www.hookoo.fi/lihakoulu/lihan-valmistaminen-ja-sailytys/
Provo.
Mä tapaan ottaa jauhenlihat mukaan suihkuun. Laitan suihkun päälle, meen sikiöasentoon lattialle, hieron jauhenlihat ympäri mun kehoa ja itken samalla.
Tämä kikka on toiminut hyvin itsellä jo vuosia.
Hammastahnalla oon pessyt jauhenlihan, suuhunhan se menee. Liotan sitä vielä suuvedessä, niin on mukavasti al dente.
Kyllä. Nimenomaan juurikin jauhenliha on ihan parasta pestynä ennen kypsennystä. Jauhelihan yleensä ryöppään.
Evvvk...