Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
481/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalta Ulko Mailta ei saa jauhenlihaa. Anoppi onneksi joskus laittaa postissa sita tulemaan. Tosin pesua ei enaa tarvita kun on viikkoja muhinut tullissa. Bakteerit varmaan tekevat pesutyon? Onko joku kokeillut seisottaa lampimassa jauhenlihaa siella ankeassa Suomessa? 

Vierailija
482/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomujauhenlihat eco-ohjelmala, tavalliset pikaohjelmala!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleen: tehtiinkö häämakaroniloota jauhenlihasta vai jauhellihasta?

Vai oliko se sitä jotain luomuylämaankarjanjauhenlihaa? 

Vierailija
484/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tota semmosta tässä vaan että.. jauhem liha pese 88 asteessa niin että kuset perseestä ah ah 

Vierailija
485/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun mä en jaksais itte kuunnella poliittista propakantaa, niin toimiskohan jauhen aivopesussa jos soittais sille vaikka Arttu Wiskaria muutaman tunnin putkeen? Sen mä voisin kestää, että lapset sais puhdasta jauhenlihaa.

Vierailija
486/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite huuhdon Zyklon-Bssä parisen kuukautta, lähtee kätevästi rodulliset epäpuhtaudet  tosin huonolla tuurilla tulee syyte rasismista?! Käsittämätöntä!

Vierailija
487/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä mieleen: tehtiinkö häämakaroniloota jauhenlihasta vai jauhellihasta?

Vai oliko se sitä jotain luomuylämaankarjanjauhenlihaa? 

Kyllä mä luulen että se oli ihan jauhelihaa, koska pesemisestä ei ollut mitään juttua. Satsasivat siis käytännössä eineksiin.

Vierailija
488/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun!!

Vierailija
489/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen kotimaisen jauhenlihan aina Vanish Jauhe Action -jauhenlihanpesuaineella. Hinta on tosin kovempi, kuin esimerkiksi Pirkan halpisjauhenlihanpesuaine, mutta laatu on aivan eri luokkaa. Ulkomaisen jauhen kyllä mielelläni keitän ennen paistamista. Kannattaa olla tarkkana tuon pesun kanssa, monesti olen löytänyt vaikka mitä kummajaisia jauhenlihaa pestäessä.

Vierailija
490/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se jauheliha on tosiaan vihannes, et kannattaa pestä. Meillä viljellään jauhelihaa maatilalla ;-)

Vierailija
491/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaheuliha = jauheesta tehty liha

JauheNliha: juutalaisten salaliitto

;(

Vierailija
492/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tulisi toimia kun tuli ostettua jauhelihhaa? Sipulit kyllä tajuan kulottaa.

Vierailija
493/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iosisäni käytti vanhaa kunnon haulikkometodia. Ensin pestään metsäsästys hauleilla ja sen jälkeen suolataan suola hauleilla. Isoisäni ei turhaan ollut valittuna vuoden narsistiksi vuonna 1969. 

Vierailija
494/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lue kaikkia kommentteja koska just mun ei tartte. Mut oottexte iha pihalla? Jauhenliha aiheuttaa altsaimeria ja AV-mammat syöttää sitä ipanoilleen! Onneksi lähi rismasta löyty foliohattu ja tajusin siirtyä jauhellihaan. Otan kaikkien jauhenlihaan ipanoilleen syöttävien IP: t ja lähetän ipanoidensuojeluun. Hävetkää!

Vierailija
495/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihasta saa helposti tehtyä ns. Lehtipihvejä kun huuhtelun jälkeen laittaa nyrkin kokoisia paloja sanomalehden väliin ja asettelee sitten pihvit kirjahyllyn jalkojen alle tai vaihtoehtoisesti istuu lehden päällä noin kaksi tuntia. Istualtaan voi samaan aikaan kuulustella sipulit.

Vierailija
496/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tulisi toimia kun tuli ostettua jauhelihhaa? Sipulit kyllä tajuan kulottaa.

No kah, jauhelihha on savolaesta alakuperree ja sen huomoo siitä, että siinä tahtoo olla kierteitä. On niin peijakkaan kieroo, niin ku kunnon savolaesen pittääki olla. Jauhelihha oekijjaa ylleesä silitysraavalla silittämällä. Jos ee oo silitysraatoo, niin kukapa se kieltää laettamasta paenon alle oikiammaan.

Jauhehliha vaatii valmistajaltaan hyviä vitsinkerrontataitoja.

Vierailija
497/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lue kaikkia kommentteja koska just mun ei tartte. Mut oottexte iha pihalla? Jauhenliha aiheuttaa altsaimeria ja AV-mammat syöttää sitä ipanoilleen! Onneksi lähi rismasta löyty foliohattu ja tajusin siirtyä jauhellihaan. Otan kaikkien jauhenlihaan ipanoilleen syöttävien IP: t ja lähetän ipanoidensuojeluun. Hävetkää!

Ei se kunnolla pestynä aiheuta mitään, tää on taas tätä brobagantaa. Sulla ei vaan oo varaa jauhenlihaan ja siksi täällä puhut kakkentaalia. Ja vielä risman jauhellihaa ostat, hyi helvetti. Tein susta ilmon kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Sun lapset ne vasta heitteillä onkin, jonkun risman eineksillä elävät. Koita nyt ryhdistäytyä!

Vierailija
498/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pestä millään, se on vain lihaa jauhettuna..kuumennat paistinpannun ja siinä paistat kypsäksi ja mausteita reilusti sekaan, voit valuttaa ylimääräsen rasvan vaik lävikössä , kippaat j.lihat siihen ja annat rasvan valua pois esim. Tiskialtaan päällä.

Vierailija
499/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tuo selvensi edelleen.

Vierailija
500/3424 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä nuorillekin mainostaa, että "ei käytetä ehkäisyä" ja "hiv on vaan hiv". Kannattaako - se on eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi