Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laitatte meille köyhille jouluna jonkun paketin, muistakaa tämä.

Vierailija
11.11.2015 |

Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.

Kommentit (223)

Vierailija
81/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti ja ps4 menee omille lapsille. Sen verran kalliita lahjoja.

Vierailija
82/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä legopaketteja saa 5 ja 10 eurolla. Miksi näitä ei voisi ostaa lapsille? Esim. suosittu lego city pienin rasia maksaa 4,99 e, seuraava 11,99 e. Mutta ei, silti vaan näitä villasukkia ym. Ihan samalla lailla köyhätkin lapset tykkäävät leikkiä muotileluilla. Ja se ylpeys, mitä he kokevat, kun voivat näyttää kavereille, että heilläkin on samoja leluja kuin muilla :)

Niin mutta kyse oli Minecraft legoista ja taitaa halvin paketti maksaa n. 40 euroa. Niitä ei saa missään pikku paketeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä legopaketteja saa 5 ja 10 eurolla. Miksi näitä ei voisi ostaa lapsille? Esim. suosittu lego city pienin rasia maksaa 4,99 e, seuraava 11,99 e. Mutta ei, silti vaan näitä villasukkia ym. Ihan samalla lailla köyhätkin lapset tykkäävät leikkiä muotileluilla. Ja se ylpeys, mitä he kokevat, kun voivat näyttää kavereille, että heilläkin on samoja leluja kuin muilla :)

Niin mutta kyse oli Minecraft legoista ja taitaa halvin paketti maksaa n. 40 euroa. Niitä ei saa missään pikku paketeissa.

Halvin paketti taitaa maksaa noin 20 euroa. http://www.vertaa.fi/legot/f/teema/minecraft/

Vierailija
84/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi" on tarvitsevia lähipiirissäkin. T. kahden opiskelijan äiti ja sairaseläkeläisen sisko. 

Jos jää tuntemattomille, suosin sellaista, jota ei yleensä muisteta. Pitää miettiä tarkkaan, mistä löytäisi vaikka yksinäisen sairaseläkeläisen tms. ei mediseksikkään avuntarvitsijan. 

Vierailija
85/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta villasukat on rakkaudella ja lämmöllä kudottu jätelangoista. Luulisi lapselle kelpaavan, kun saa pehmoiset ja lämpimät villasukat kylmiin, sierrettyneisiin jalkoihinsa jouluaattona. Legopaketti ei auta tulitikkutyttöä jouluna pysymään hengissä, mutta villasukilla lapsiraukka säästyy monelta taudilta ja kylmyydeltä.

Vierailija
86/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni lapsi on jouluna oikeasti onnesta soikeana saatuaan lahjaksi villasukat...minä tunnen kaksi :D Suklaasta puhumattakaan! Isöäidin tekemän lahjapaketti, jossa on sukat ja se konvehtirasia on joulun odotuin lahja!

Mun 8v tyttö esim. toivoi nimenomaan villasukkia ja lapasia viime vuonna. Lisäksi pet shoppeja ja suunnitteluvihkoja. Tänä vuonna toiveina Lego Elves, suunnitteluvihkoja ja... villasukkia. Tätähän sää kysyit?

Meillä lapset on toivoneet villasukkia joka vuosi:)

Samoin meillä. Mutta meillä se ei ole ainoa toive. Viime vuonna saivat villasukat ja legoja ja pari pleikkapeliä ja leffoja ja muitakin leluja. Villasukat olivat yksi toive muiden joukossa. Ei se ainoa suuri haave, mitä juuri halusivat eniten maailmassa. Uskon, että tippa olisi meidänkin lasten silmissä ollut, jos joulukuusen alla olisi ollut paketissa vain villasukat ja pandan suklaarasia.

Vierailija
87/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suurituloinen ja olen useampana vuonna osallistunut Joulupuu-keräykseen, tänä vuonna mietin myös tuota Jouluapua. Olen ostanut legoja, My Little Ponyjä, Littlest Pet Shopeja, Barbeja, meikkejä, hygieniajuttuja, leffalippuja ym. tavaraa keräykseen. Yhden lahjan hinta on pyörinyt siinä 10-40e tienoilla. Ei tulisi mieleenkään ostaa tablettia tai älypuhelinta keräykseen, musta ne ovat lahjoina liian kalliita ja niistä ei ikinä voisi olla varma, menisikö ne lapsille vai kuitenkin vanhemmille tai pahimmassa tapauksessa myyntiin. Silläkin uhalla, että av-palstalaiset pitää mun lahjoja täysin väärinä, ajattelin jatkaa samalla kaavalla tänäkin vuonna. Toivottavasti joku pieni tai vähän isompi lapsi ilahtuu lahjan saadessaan...

Vierailija
88/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on niin ikävää että lapset saa liian halpoja lahjoja niin varmaan kannattaa sitten kieltäytyä kokonaan niistä eikä lähteä kerjuulle jatkossa. Ne vanhemmat, jotka lapsilleen ostaa tabletit ja muut kalliit lahjat, maksavat ne omasta pussista rahoilla, jotka ovat itse tienanneet. En näe tuntemattomilla ihmisillä olevan minkäänlaista velvollisuutta ostaa toisten perheiden lapsille kalliita muotilahjoja.

Mikäli vanhemmat eivät niitä pysty ostamaan, täytyy lapselle kertoa, että valitettavasti niihin ei ole tällä hetkellä varaa. Vai onko tämä nyky-yhteiskunta sellainen, että lapsille opetetaan, että kaikki mitä haluaa pitää saada. Oli tilanne mikä hyvänsä. Jos ei itsellä ole varaa niin muut kustantaa.

Vierailija
89/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itkisin onnenkyyneleitä, jos saisin joululahjaksi villasukat lapselle ja itselleni... Mitään muovikrääsää tai pehmoja ei tarvita, kunhan olisi lämmin.

Huomasin, että olen tosi klishee av-reppana; yh, eläkkeellä, köyhä ja kipeäkin niin, etten enää kykene itse neulomaan..

Vierailija
90/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen suurituloinen ja olen useampana vuonna osallistunut Joulupuu-keräykseen, tänä vuonna mietin myös tuota Jouluapua. Olen ostanut legoja, My Little Ponyjä, Littlest Pet Shopeja, Barbeja, meikkejä, hygieniajuttuja, leffalippuja ym. tavaraa keräykseen. Yhden lahjan hinta on pyörinyt siinä 10-40e tienoilla. Ei tulisi mieleenkään ostaa tablettia tai älypuhelinta keräykseen, musta ne ovat lahjoina liian kalliita ja niistä ei ikinä voisi olla varma, menisikö ne lapsille vai kuitenkin vanhemmille tai pahimmassa tapauksessa myyntiin. Silläkin uhalla, että av-palstalaiset pitää mun lahjoja täysin väärinä, ajattelin jatkaa samalla kaavalla tänäkin vuonna. Toivottavasti joku pieni tai vähän isompi lapsi ilahtuu lahjan saadessaan...

Ja aaveemammallahan on vain kaksi ääripäätä. Villasukat tai sitten iphone

Vierailija
91/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itkisin onnenkyyneleitä, jos saisin joululahjaksi villasukat lapselle ja itselleni... Mitään muovikrääsää tai pehmoja ei tarvita, kunhan olisi lämmin.

Huomasin, että olen tosi klishee av-reppana; yh, eläkkeellä, köyhä ja kipeäkin niin, etten enää kykene itse neulomaan..

Joulun jälkeen kirpputorit pursuavat eurolla näitä jouluna lahjaksi saatuja villasukkia. Voit antaa osoitteen, minullakin on niitä iso roskasäkillinen vaatehuoneessa ja olen miettinyt, että mitä ihmettä niillä teen.

Kun sattuu tutuissa olemaan paljon naisia, jotka tykkää kutoa sukkia. Yhdet sukat illassa, mutta kun niitä ei oma perhe ehdi käyttää. Sitten niitä tulee joka puolelta lahjaksi. Ja vaikka käytän itse villasukkia talvella paljon, en silti saa montaa sukkaparia millään kulumaan talven aikana.

Vierailija
92/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.

Mene töihin, ja osta itse. Kiitos.

Vierailija
93/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä anna kellekään joululahjoja.

Vierailija
94/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, mihin voin lahjoittaa hyväkuntoisia, mutta käytettyjä leluja??? Lapseni luokka osallistuu yhteen keräykseen, missä kaiken lahjoitettavan pitää olla uutta. Samoin tuntuu olevan noissa Joulupuu -keräyksissä.

Onko ainut vaihtoehto Fida, Pelastusarmeija, Hope tms?

Osa leluista on tosi hyvässä kunnossa, menisivät uudesta jos olisi laatikko tallessa... 

Ainakin Pelastusarmeijalle lahjoitetut tavarat menevät kirpputorille myyntiin ja myyntituloilla lahjoitetaan vähävaraisile lahjakortteja ym. Oli itsellrni yllätys, että ihan turhaan lahjoitin sinne nimenomaan jouluksi sopivaa tavaraa. No, joku sai ostettua halvalla.

Uudehkojen lelujen osalta olen todrnnut parhaimmaksi myydä tavarat lasten kirppiksellä. Monet vanhemmat etsivät pikkurahalla hyväkuntoisia joululahjoja lapsilleen. Myös srk:sta voisi kysyä.

Vierailija
95/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut tuntuvat oikein hakemalla hakevan syitä, jotta voisivat vapautua henkisesti itsensä antamisen ilosta ja jolla lievittäisivät omantunnontuskiaan. Mikäpä siinä, pitäkää roponne, mutta älkää nillittäkö jotain tekaistua, please!

Vierailija
96/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Meillä ihan hyvätuloisessa suvussa joululahjat ovat usein näitä halveksittuja villasukat ja suklaa-tyyppisiä, lapsille kirjoja ja vesivärejä. Ihan iloisia ovat kaikki. Usein ostetaan isompia lelu- tai tavarahankintoja käytettyinä. Lapsilla ei ole merkkivaatteita, kännyjä tai legoja. Arjessakin eletään suht nuukasti, rahat menevät harrastuksiin, sijoituksiin tai perheen purjeveneeseen, ei materiaan.

Kyllä pistää miettimään.

Vierailija
97/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on varmaan useampikin villasukkien vihaaja, sen verran paljon noita negatiivisia viestejä on. ;)

Itse hyppisin riemusta, jos saisin joululahjaksi villasukat. Itse en sairaudeltani pysty enää puikkoja heiluttamaan. Myös varhaisteinini rakastavat itsekudottuja villasukkia. En tosin ole kokeillut, mitä mieltä olisivat, jos ne olisivat ainoa lahja jouluna...

Vierailija
98/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu - tuo kerjäämisen ilojuhla.

Jokainen köyhä voi antaa itse itselleen lahjan: netistä löytyy paljon ohjeita rahankäyttöön. Säästämisen voi aloittaa eurosta. Euron voi sijoittaa. Netistä löytyy ohjeita siihenkin. T. Entinen köyhä, nykyinen pienituloinen, säästäjä ja sijoittaja, joka ei halua lahjaksi mitään

Vierailija
99/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Meillä ihan hyvätuloisessa suvussa joululahjat ovat usein näitä halveksittuja villasukat ja suklaa-tyyppisiä, lapsille kirjoja ja vesivärejä. Ihan iloisia ovat kaikki. Usein ostetaan isompia lelu- tai tavarahankintoja käytettyinä. Lapsilla ei ole merkkivaatteita, kännyjä tai legoja. Arjessakin eletään suht nuukasti, rahat menevät harrastuksiin, sijoituksiin tai perheen purjeveneeseen, ei materiaan.

Kyllä pistää miettimään.

Komppia tälle!

Meillä lapset saavat kyllä monta lahjaa, mutta iso osa on tarpeellista tavaraa, jonka joutuisi joka tapauksessa ostamaan. Omia tabletteja ei lapsilla ole, tietokoneet kyllä, mutta niitäkin uusitaan harvoin. Suosikkilahjat ovat kirjoja, harvemmin lähdemme muotihärpäkkeisiin. En ostaisi vieraille lapsille sellaista, mitä en omillekaan.

Vierailija
100/223 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi muutama lelulahja, jotka mielellään jonkun köyhän perheen lapselle antaisin. Tietäisipä vaan, että menee sellaiselle eikä jonkun lahjavuorta kasvattamaan. Omat tytöt saavat yhteisen 50 euron arvoisen lelun, toisen saman sarjan tavaran, joka on ostettu 8eurolla tori.fi:stä ja lisäksi pienempiä paketteja sellaista tavaraa joka lähiaikoina ostettaisiin muutenkin (isommat päiväkotitossut, vaatteita, hiuspompuloita, juomapullo).

Tuntuisi hölmöltä lahjoittaa sellaiselle lapselle, jolle kertyy paljon suurempi ja arvokkaampi määrä lahjoja ilman lahjoitustanikin.

Olen itsekin ollut köyhä kun molemmat opiskelimme, söimme jouluna kinkkukiusausta ilman lisukkeita, joulupukkina oli mies itse(lapset niin pieniä että täydestä meni). Lasten lahjoihin saatiin rahaa myymällä ylimääräisiä tavaroita kirppiksellä. Ei oikein tiedetty olimmeko tarpeeksi köyhiä köyhien jouluruokailuun niin ei sitten tohdittu mennä.

Mutta joulu oli ihana ja onnellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi