Löysin juuri Fazerin suklaata kaakaovoilla ja sokerilla - onko tämä sitä perinteistä suklaata siis?
Täällä on nyt paljon jauhettu siitä, että Fazer on mennyt pilaamaan tuotteensa korvaamalla kalliin ja hyvän raaka-aineen eli kaakaovoin halvalla ja pahanmakuisella sekä epäterveellisellä palmuöljyllä. Ja kuinka sokeriakin on korvattu halvemmalla ja pahanmakuisella glugoosisiirapilla.
Niin ostin juuri cittarista Fazerin peltirasian sisältäen sinistä suklaata. Onko tämä se perinteinen resepti?!?!? :
Rasian takapuolella lukee:
Ainesosat: sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (lestiini mm. soija), suola aromi. Maitosuklaassa vähintään 30 % kaakaota. Valmistaja Fazer Makeiset, Suomi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan osta Pätkistä sen terveysvaikutusten tai rasvojen takia? Pätkistä ostetaan siksi, koska se maistuu hyvältä ja siitä tehdyt kakut on todella huippuhyviä.
No sehän tässä nimenomaan on ensisijaisesti vialla, että ei maistu enää hyvältä. Maistuu kuivalta, muoviselta, jauhoiselta, rasvaiselta. Tuotteen laatu on pilattu muuttamalla rasvakoostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien näitä perus täytesuklaita ostetaan sillä perusteella, mitä ainesosaluettelossa lukee? Eikö jo järki sano, että jos terveellistä haluaa, silloin mennään vihanneshyllylle tai ostetaan se tummista tummin.
Siitä lähtien kun niihin on alettu käyttää palmuöljyä. Eikä kysymys ole mistään terveyshömpötyksestä eikä edes eettisyydestäkään, vaan ihan siitä että palmuöljysuklaa maistuu pahalta. Tummista tummin ei paljon ilahduta silloin, kun haluaisi ihan sitä perinteistä palmuöljytöntä Geishaa, oli sitten kuinka terveellistä hyvänsä.
Siis miten niin Pätkis pilattu? Mulla sattuu olemaan ison Pätkiksen (36 g) kääre tässä pöydällä ja sen mukaan siinä on kyllä kaakaovoita (ja lisäksi rypsiöljyä).
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin Pätkis pilattu? Mulla sattuu olemaan ison Pätkiksen (36 g) kääre tässä pöydällä ja sen mukaan siinä on kyllä kaakaovoita (ja lisäksi rypsiöljyä).
Vastasit itse omaan kysymykseesi. Yksi sana: rypsiöljy. Lisäksi nykyisin minttuaromia on aivan liikaa, varmaankin peittämään öljyn paha maku. Entisestä tryffelistä on jäljellä enää muisto.
Up!