Harrastusporukan kilpailuhenki... onko kellään samaa?

Vierailija

Kyseessä on sen verran harvinainen harrastus, etten viitsi sanoa mistä aiheesta on kyse, mutta sama varmaan pätee muihinkin harrastuksiin.

Eli on siis porukka, joita kiinnostaa sama asia (tässä tapauksessa ei mikään urheilu). Teoriassa olisi todella hauska vertailla taitoja, vaihtaa tietoja, neuvoa aina kun osaa, vastavuoroisesti. Näin olen itse toiminutkin koko sen ajan, kun olen ollut mukana. Mutta en hemmetti jaksa enää edes keskustella harrastusporukan nettiryhmässä, kun se menee nykyään AINA ihan omituiseksi kilpailuksi. Mitä tahansa kirjoitat, kimppuun hyökkää monta eri ihmistä, jotka yrittävät omalta osaltaan todistaa, että sinä teet tämän väärin ja he ovat aina oikeassa. Opituilla taidoilla brassaillaan, enkä jaksa enää edes lukea muiden välisiä keskusteluja, kun ihmiset vain näyttävät kilpailevan keskenään - kuka osaa parhaiten ja kuka tietää eniten. Pahinta on se, että menin kertomaan jotain ideoitani yksityisviesteinä mukavana kaverina pitämälleni harrastuskaverille, ja eikö tämä sitten mennyt julkisesti kertomaan ideani ominaan. Maku meni todellakin. Minulle on koko ajan ollut tässä harrastuksessa tärkeää, että opitut taidot/saadut ideat jaetaan muidenkin kanssa, jotta kaikki saisivat yhdessä kehittyä, mutta ei sen nyt noin pitänyt mennä, että verenmaku suussa jopa esitellään toisen ideat omina jotta saisi hetken "gloriaa" porukan keskuudessa.

Onko tällainen kilpailumeininki ihan perussettiä joka harrastuksessa, vai olenko vain eksynyt jotenkin häiriintyneeseen ryhmään? Onko se sama fitness-piireistä ompeluseuroihin?

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat