Öisin ahdistaa, nyt menee liian hyvin, pelkän että kohta tapahtuu jotain pahaa... Hölmöä, tiedän, mutta järki ei nyt auta.

Vierailija

Olosuhteiden pakosta muutetttiin melkein 6v. sitten asuntoon jota en ole ikinä sietänyt.
Täällä kuitenkin perustettiin perhe, odottaen että pääsemme muuttamaan täältä pois.
Mies on edelleen työtön, mutta löysimme nyt kämpän jota saimme aika edullisesti.
Kaikki sujuu nyt todella hyvin, lapsetkin ovat innoissaan muutosta. Keskiviikkona alleirjoitetaan pankissa paperit, sitten saadaan avaimet.
Perjantaina tulee muuttofirma.
Kaikki tähän kauppaan ja muuttoon liittyvää on sujunut aivan liian hyvin, alkaen siitä että myyjä lopulta suostui tiputtamaan hinnasta 9000e.
Tuntuu että elämän kaava nyt kuitenkin on, ja on aina ollut, se että aina kun menee hyvin tapahtuu jotain mikä tasoittaa sitä hyvää oloa, niin ettei vahingossa kerkee luulemaan liikoja.
En pysty nukkumaan kunnolla öisin, pelkään että jotain tapahtuu lapsille.
Vauva on kohta 5kk, nukkuu vierelläni, seuraan hengitystä öisin... Pelkään että isommat jää auton alle tai jotain.
En voi keskittyä hyvään kun odotan vain pahaa.
(Esimerkiksi kun olin pieni, ja muutimme omakotitaloon, niin muuttoiltana pidimme hauskaa, isän äiti oli käymässä, meillä kaikilla oli hauskaa. Seuraavana aamuna isä joutui kertomaa että isoäiti oli kuollut yöllä. Vuosia myöhemmin tuli aamulla yhden serkun hääkutsu postissa, myöhemmin iltapäivällä tieto että toinen, minulle läheisempi, serkku oli löydetty asunnostaan kuolleena. Muitakin pikkujuttuja on läpi elämän, nämä nyt isoimmat, selkeimmät esimerkit.)
Puhukaa minulle järkeä, itse en siihen nyt pysty, nyt tunnetaso on päässyt voitolle tässä keskustelussa.

Kommentit (3)

Vierailija

Voitko mitään sille etukäteen, vaikka jotakin pahaa tapahtuisikin? Et.
Huolehtiminen etukäteen ei mitenkään valmista pahaan tai vähennä sen aiheuttamaa tuskaa, sitten jos ja kun sellaista tapahtuu.

Voit valita, nautitko elämästä vai kärvisteletkö ensin pahan pelossa ja sitten pahan jälkimainingeissa etkä ehdi olla ollenkaan onnellinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat