Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras halpa ruoka, jonka tiedät?

Vierailija
09.11.2015 |

Minun suosikkini kaalilaatikko

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Necke des dualis pollo home

Vierailija
62/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä sinä vaan nokkaasi home pöllöt ihan itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksujen suosikki on pinaatti-pekoni pasta

Vierailija
64/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike ja perunat.

Vierailija
65/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo mainittu, mutta itse tehty pinaattikeitto ja pyttipannu (perunaa, makkaraa yms, sipuli, ehkä paistettu kananmuna seuraksi).

Itsetehty kasvislasagne on myös aika halpaa. Kasvislasagneen porkkanaa, munakoisoa, juustoa (ainut kallis ainesosa), maitoa, lasagnelevyt (mielellään täysjyvälevyjä), kidneypapuja, tomaattimurskaa ja soijarouhetta. Jos haluaa vähän parempaa niin tavallisen juuston lisäksi juustokastikkeeseen voi lisätä parmesaania (pieni parmesaanipussi alle 2e). Yleensä teen tätä pellillisen.

Vierailija
66/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisilainen sipulikeitto, siis tämä todellinen legenda Pariisin halleilta.

Miten sitä valmistetaan?

Ainoita oikeita  reseptejä on varmasti sata. Tässä yksi, joka mielestäni tavoittaa oleellisen:

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/3020694/french-onion-soup

Just. Tosi halpaa. Tuo Gruyere-juusto maksaa muuten noin 45 euroa kilo! Ostin meille juustotarjottimelle isänpäiväksi noin 300 g palan. En ehkä ihan sipulikeittoon hienostelisi 7 eurolla juustoa. Valkkari maksaisi ehkä 3 euroa lisää, kun tulee kolmasosa pulloa. Sitä paitsi sipulikeitto ei ole kovin täyttävää, sitä käytetään minun kokemukseni mukaan alkuruokana.

Vierailija
67/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheese macaroni on helppo ja halpa, ja lapset tykkää. Ravintoarvoltaan ei ehkä paras mahdollinen, mutta syövät kerrankin lautasen tyhjäksi.

Vierailija
68/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä sinä vaan nokkaasi home pöllöt ihan itsekseen.

Tosikko taas vauhdissa ;)

Vierailija
69/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko jo mainittu, mutta itse tehty pinaattikeitto ja pyttipannu (perunaa, makkaraa yms, sipuli, ehkä paistettu kananmuna seuraksi).

Itsetehty kasvislasagne on myös aika halpaa. Kasvislasagneen porkkanaa, munakoisoa, juustoa (ainut kallis ainesosa), maitoa, lasagnelevyt (mielellään täysjyvälevyjä), kidneypapuja, tomaattimurskaa ja soijarouhetta. Jos haluaa vähän parempaa niin tavallisen juuston lisäksi juustokastikkeeseen voi lisätä parmesaania (pieni parmesaanipussi alle 2e). Yleensä teen tätä pellillisen.

Paljonko tämä sinun halpa kasvislasagnesi maksaa? Ei kuulosta halvalta. Meillä syödään arkena sitä makaronilaatikkoa siksi, että se on paljon halvempaa kuin lasagne.

Vierailija
70/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sörsselsöni?

Tarkoittanee mähinää? (Makaronia ja jauhelihaa)

Se on teräsmiestä!

Vierailija
71/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti vuohenjuusto keitto, voi tehä myös fetaan tai salaattijuustoon, semmoseen pehmoseen :-D 1 kg tomaatti murskaa, parikolme sipulia, muutama valkosipulin kynsi, oliiviöljyä,juusto, suola +pippuri +vesi tietty... 4-5e kattilallinen. Hyvä, halpa, helppo,terveellinen, nopea :-D

Vierailija
72/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä jauheliharuuissa tummaa soijarouhetta seassa1-1.5 dl per 400 gr jauhelihaa. Jauhelihakastike, makaroonilaatikko, lihaperunasoselaatikko, lihapullat jne.

Nyrkkisääntö tietysti on, että mitä pienemmäksi lihan pilkkoo, sitä vähemmän sitä kuluu. Laatikot, padat, kastikkeet ja keitot on siis hyvää arkiruokaa.

Kanapata on hyvää syysruokaa: kanan rintafileitä kuutioituna, papuja, tomaattimurskaa ja sipulia, kesäkurpitsaa, porkkanaa, munakoisoa, bataattia kuutioituna valinnan mukaan. Lisämausteena kapriksia, aurinkokuivattua tomaattia tai oliiveja.

Vierailija
73/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhemaksapihvit puolukkahillon (tai puolukoiden) ja keitettyjen perunoiden kanssa.

Siis monien jo mainittujen hyvien lisäksi

Vierailija
74/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesosekeitto: pakasteherneitä, sipulia (pakastesipuli on nopeampi), kasvisliemikuutio, vettä, kermaa halutessaan. On tosi herkullista, halpaa ja nopeaakin.

Vierailija
75/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernesosekeitto: pakasteherneitä, sipulia (pakastesipuli on nopeampi), kasvisliemikuutio, vettä, kermaa halutessaan. On tosi herkullista, halpaa ja nopeaakin.

Tämä on hyvää! Kasvatan itse herneitä pihalla ja teen hernesosekeittoa loppukesällä monta kertaa viikossa. Itse kasvatetut herneet tulee tosi halvaksi.

Vierailija
76/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ehdoton suosikkini oli vispipuuro. Meillä käytettiin siihen syksyllä tuoreita puolukoita ja talvella puolukka-mansikkamehua.

Vierailija
77/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheperunavuoka: rouhetta,perunaa,kasvisliemikuutio tai pari, sipuli, nesteenä vesi tai hifistellessä kasvikermaa. Muut mausteet oman maun mukaan, tunti uunissa.

Vierailija
78/148 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että nykyään eletään yltäkylläisyydessä. Niin monen mainitsema halpa ruoka sisältää auraa, fetaa, oliiveja, aurinkokuivattua tomaattia... Hyviähän ne on ja syön itsekin, mutta turhia ja kalliita, jos aletaan halvasta puhumaan.

Vierailija
79/148 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetty merivesi

mieluiten rantalevästä kerätty niin tulee katkoja ja pikkukaloja mukaan sattumiksi

jos liian suolaista niin voi laimentaa hanavedellä

Vierailija
80/148 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan suosikki on mäkkärin euron juusto. Minulla ei sillä lähde nälkä, eli eihän se minulle ole halpisruoka, kun pitää syödä muuta lisäksi.

Minkälainen ruipelo poikasi on, jos yhdellä euron juustolla nälkä lähtee, vai onko hän vasta yksi vuotias?

Olen tavallinen ja tavallisen kokoinen mies (182/84) ja tasan kerran joskus vuosia sitten olen näihin euron juustoihin langennut. Ostin niitä neljä ja jo toisen jälkeen alkoi burgerit maistua pahville. Kaikki kuitenkin huiviini vetäsin, vaikka viiminen jo melkoisesti tökkikin. Nälkä ei kuitenkaan neljälläkään lähtenyt, joten halvaksi ei tuota settiä voi kyllä sanoa.