Paras halpa ruoka, jonka tiedät?
Kommentit (148)
Texmex-tyyppisesti maustettu papukeitto: papuja, maissia, sipulia ja tomaattimurskaa. Mausteeksi tuoretta jalapenoa tai kuivattua chili rouhetta, juustokuminaa ja korianteria. Halutessaan sekaan voi laittaa naudanlihaa ja lautaselle nokareen ranskankermaa (hinta tosin kalliimpi silloin).
Teen itse juustoa.
3 litraa maitoa
1 litra piimää
1 kananmuna
Suolaa
Jos maidot on tarjouksessa, ostan aina satsin ja teen kotijuuston. Ohje löytyy myös netistä, jos joku haluaa kokeilla.
Linssikeitto (pelkkää vettä, linssiä, pastaa ja kanalientä, voi laittaa myös kanaa).. Niin hyvää, terveellistä ja täyttävää! Toinen on (chicken) enchiladas, itse teen myös tortillat hyvin pienellä vaivalla itse :)
Osaan tehdä kalliitkin ruoat halvalla, mutta jälkkäreihin ja kakkuihin aina satsaan...
Tonnikala-Riisipaistos
Riisit keitetään ja sekotetaan tonnikalan kanssa, kipataan ne voideltuun vuokaan.
Sit siihen lisätään munamaito.
Halutessaan voi vielä lisätä sipulia,sekä pinnalle juustoraastetta.
200 ... ja n. 45-60Min
Sarjassamme ravintola Kotikeittiön peruskauraa..
Liha-makaronilaatikko vähärasvaisella jauhelihalla ja voimakkaanmakuisella juustolla.
Vierailija kirjoitti:
Linssikeitto (pelkkää vettä, linssiä, pastaa ja kanalientä, voi laittaa myös kanaa).. Niin hyvää, terveellistä ja täyttävää! Toinen on (chicken) enchiladas, itse teen myös tortillat hyvin pienellä vaivalla itse :)
Osaan tehdä kalliitkin ruoat halvalla, mutta jälkkäreihin ja kakkuihin aina satsaan...
Kerropa, miten teet kanaenchilladat halvalla! Meillä niihin tulee mm. avokadoa, tuoretta korianteria, tuoretta chiliä, juustoa (ei edamia vaan maukkaampaa, eli kalliimpaa) ja broileria palasina, sitruunan mehua ja jos kukkaro antaa myöten myös creme fraicea eli ranskankermaa. Kuoret on meillä halvin osa, mutta täytteisiin 4 hengelle menee helposti yli 15 euroa. Meillä kyseessä viikonlopun ruoka, jos syödään hyvin.
Jauhelihakeitto, kasvissosekeitto, makaronilaatikko.
Meillä ei syödä makaronia, mutta pottu on halpaa. Pottua voi syödä minkä kanssa vaan.
Vierailija kirjoitti:
sörsselsöni?
Tarkoittanee mähinää? (Makaronia ja jauhelihaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sörsselsöni?
Tarkoittanee mähinää? (Makaronia ja jauhelihaa)
Tuollahan selitettiin, mitä siinä on. Jauhelihaa ja perunaa lähinnä.
Teen kylmistä perunoista salaatin, johon tulee marinoitua punasipulia, hiukan sillin lientä (tai anjovispurkista), ruohosipulia ja kermaviiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savustettua kuhaa sienikastikkeella.
Oletan, että kalastat itse etkä laske veneelle ja verkoille hintaa? Meillä isäntä satsasi 600€ veneeseen!!!!!! Kalastusvälineiden hintaa ei kertonut. Kehuskeli, että kohta syödään halpaa kalaa. Kyllähän me syötiinkin 5 kuhaa ja 4 ahventa kesän aikana :) Yritystä ei puuttunut ja särkiä ei kelpuutettu kuin naapurin kissalle.
Ensi kesäksi ostaa kuulemma savustuspöntön. Kyllä on kallista ja hienoa kalaa meillä.
Meilläkin mies kalastaa ja voi veljet, miten paljon veneeseen ja kalastustarvikkeisiin on mennyt rahaa. Mutta kalastus on miehen harrastus ja nuo ovat harrastuskuluja, joten itse kala on meille ilmaista.
Kuha tai paistetut muikut perunamuussin kera on kyllä hyvää ja halpaa. Lisäksi oma halpisherkku on makaronivelli, sitä teen, kun olen yksin syömässä.
Keitetyt perunat ja sipulimaito (kylmä kastike, jossa maitoa, sipulisilppua, suolaa, valkopippuria ja kesällä ruohosipulia väriksi).
Tavan hellalla keitetyt tai uunipuurot ja mehu/marjakiisseli (jos marjoja pakasteessa).
Keitetyt perunat ja maidosta, kananmunista ja sipulisilpusta paistinpannulla tehty munakastike, löysä munakas, johon voi lisätä vähän esim pakastemaissia tai herneitä.
Kaalisoppa (vettä, kaalisilppua, pari porkkanaa, sipuli, joku peruna, vähän ruskistettua jauhelihaa, jotain yrttimausteita (kuivattua persiljaa tai meiramia esim) ja suolaa.
Kauraryynit, maito ja sokeri. Kylmänä.
Perunat ja tavan ruskea kastike! Ihan hyvää sellaisenaan!
Pakasteseistä tehty kalakeitto. Puolet paketista soppaan, toinen puoli takaisin pakastimeen.
Mulla on yksinkertainen versio kasviskeitosta, halvimmat juurekset, porkkana, peruna ja sipuli sekä suolaa. Tällä yhdistelmällä jo tulee ihan hyvää. Jos on varaa, voi sekaan laittaa sulatejuustoa.