Paras halpa ruoka, jonka tiedät?
Kommentit (148)
Itsetehty hernekeitto, possunlapaa sekaan.
Höyrytetyt kasvikset ja kananmunakastike.
Pariisilainen sipulikeitto, siis tämä todellinen legenda Pariisin halleilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä valmistetaan?
Pojan suosikki on mäkkärin euron juusto. Minulla ei sillä lähde nälkä, eli eihän se minulle ole halpisruoka, kun pitää syödä muuta lisäksi.
Kaalilaatikko, hernekeitto, makaroni-, liha-, kalalaatikko, sörsselsöni, liha-, varsinkin jauhelihakeitto ja mm. kalasoppa. Edullisia ja monet hyvinkin ruokaisia perussalaatin kera tai ilman, no keittoihin salaatti tietysti etupalaks jos haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä valmistetaan?
Ainoita oikeita reseptejä on varmasti sata. Tässä yksi, joka mielestäni tavoittaa oleellisen:
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/3020694/french-onion-soup
Sieniruoat ovat melkein ilmaisia, kun kerää sienet itse. Lempiruokani numero yksi on korvasienimuhennos, mikään kalliskaan ruoka ei ole sen parempaa.
Äidin tekemä uuniohrapuuro (puu-uunissa yön yli) on mielettömän hyvää. Samoin perunasose, jos se on hyvälaatuisista perunoista tehty, ja tuore perunalimppu.
Kaikki keitot.
Juuri vedän napaan siskonmakkarakeittoa.
kesäkeitto myös, ja lenkkimakkaraa kylkeen.
Kasviskeitto (porkkanaa, perunaa, selleriä, palsternakkaa, sipulia, kukkakaalia, parsakaalia, punaisia linssejä, vettä ja kasvisliemikuutio).
Hernekeitto: herneitä, porkkanaa, mausteita. Lihan kanssa jo luksusta.
Hirven sisäfile ja lohkoperunat. Metsästyksen kulut lasketaan harrastukseksi, ei ruuanhankintaan, ja perunat kasvavat omalla maalla.
Kaupasta ostetuista tarvikkeista kaali- ja makaronilaatikko, joihin voi käyttää sitä samaa hirveä jauhettuna.
Pirkka luomuhernesoppa ilman lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork
Miten valmistat? Minä ostin possua kaiken taiteen sääntöjen mukaan, keitin, marinoin ja haudutin uunissa sekä revin palasiksi. Muuten hyvä, mutta valmistukseen kului reilusti energiaa ja aikaa ja annos oli netin ohjeen mukaan 8 hengelle, mutta meillä meni koko pulled pork, ja vain 2 aikuista ja 3 alle 10-vuotiasta lasta. Ei tullut erityisen halpaa, ainekset maksoi jotain 15 euroa, kun käytin vaahterasiirapilla.
Vierailija kirjoitti:
sörsselsöni?
Ruskistetaan jauheliha sipulin ja mausteiden kera, lisätään ohuiksi siivuiksi leikatut perunat ja makumieltymysten mukaan vihennekset, lisätään hieman nestettä, kiehutetaan kypsäksi hiljaa kannen alla - ja nautitaan salaatin ja puolukka- tai karpalohillon kera :)
Uunissa haudutettu ohrapuuro.
Chili sin carne.
Sienikiusaus.