Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan ammattiriitelijä ajaa meidät kaikki hulluuden partaalle. Mikä persoonallisuushäiriö sillä on?

Vierailija
07.11.2015 |

Työ: yksinkertaista ns. duunaritason hommaa. Tehdään annetun aikataulun mukaan juurikin se mitä pitää/työnantaja käskee ja edellyttää että tehdään. Resurssit tietysti niin minimissä kuin mahdollista, eli kaikkien pitä(isi) tehdä se mitä on sovittu.

Sitten on yksi kappale ns. ammattiriitelijä, jäärä, Periaatteen Nainen ja aito oman napansa hoitaja viimeiseen tappiin saakka.

Hän tekee vähän mitä tykkää. Jos joku asia ei oikein nappaa, niin ei sitten nappaa. Hän pitää oikeutenaan käyttää omaa harkintaansa ja käyttää siitä sanaa "Joustava". Se jousto on vaan aina, siis aina, niin päin että hänellä on vähemmän tehtävää ja lyhemmät työajat kuin muilla. Hänellä on kuulemma oikeus (??) odottaa joustoja työnantajalta, kun hänkin on kuulemma valmis joustoihin. (Niin että missä, kysymme me muut).

Mikä tahansa, mitä hänelle sanotaan jostain omista oikaisuista ja hommien kesken jättämisestä saa vakiovastauksen: "enhän minä nyt ota syyllisyyttä semmoisesta mikä ei ollenkaan ole minun asiani". Vaikka siis puhuttaisiin kirjaimellisesti siitä, että kaveri lähti työpisteestään tuntia ennen kuin piti. Sitä siis vaan ei ole tapahtunut (??) tai sitten häntä syyllistetään semmoisesta asiasta, mikä kuuluu pomolle eikä hänen päänsärkynsä ollenkaan.

Hän on aina Uhri, kiusattu, sorsittu jostain syystä, häntä nokitaan ja häntä jätetään ulkopuolelle. Nämä vääryydet hän raportoi tunnollisesti luottamusmiehelle, ammattiliittoon suoraan sekä tietysti työpaikkalääkärille jolta hakee sairaslomaa kiusaamisen takia.

Se tallentaa puhelimellaan ihan tavan keskusteluja työpaikalla, joissa kukaan ei tiettävästi häntä noki, mutta hänen mielestään on tapahtunut kunnianloukkaus ja laiton uhkaus samassa hetkessä.
Ja nämä tallenteet lähtee liitetiedostona ammattiliiton toimitsijalle asap...

Se jatkuva puolustautuminen, vaikka kukaan ei ole hyökännyt, se väsyttää kaikki. Hänellä on suorastaan paranoidi asenne ympärilleen. Hän on heti valmis riitelemään asian kuin asian suurinpiirtein käräjäoikeuteen saakka. Hän nipottaa jostain maksamattomista ylityökorvauksista (korkoineen), kun joskus on mennyt 8 minuuttia yli työajan. Kuulemma oikeudessa on käyty keissi , jossa on tuomittu työnantaja maksamaan yliajasta, jos joutuu yli 7 minuuttia olemaan yli. Korvauksia odotellessa...
Kuitenkaan hänelle ei tuota mitään ongelmaa pudottaa ns. hanskat lattiaan vaikka tuntia ennen, koska "eihän tässä ole enää mitään tekemistä". Hänen mielestään siis.

Onko palstalla jotain asiantuntijaa, joka voisi kertoa, että MITÄ tämmöisen ihmisen kanssa pitäisi tehdä? Kaikkien epävirallinen vastaus työpaikalla on että "kenkää heti", mutta sehän ei edes laillisesti ole mahdollista. Ja että se saataisiin virallisten varoitusten yms. kautta pellolle, tulee kestämään tyypin tuntien 10 vuotta hovioikeuksineen ja euroopan ihmisoikeustuomioistumineeen päivineen. Ei jaksa kukaan.

Mistä se on jäänyt elämässään paitsi, mitä siltä puuttuu niin paljon että sen pitää siitä koko ajan kärsiä ja tuottaa sitä pahaa oloaan ympärilleen?
Me käydään kaikki vaan töissä rahan takia ja sen pituinen se. Ei voi olla niin vaikeaa.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosia näille ei ole eikä löydy. Mutta vittumaisia työyhteisön pilaajia ovat faktana.

Jo aiemmin mainittu: Kirjatkaa kaikki tilanteet ylös. Hankalaa ja aikaavievää, mutta joutuu tekemään. 

Vierailija
42/73 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoit, että hän on paranoidinen. Ehkä skitsofrenia?

Meillä on naapuri, joka näkee tavalliset asiat uhkana ja rikoksia. Esim.kuvaa kun ihmiset vievät roskia roskikseen. Sitten sanoo, että siinä sotketaan roskakatosta tai etsitään toisten roskapussista jotain yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työparillani on varmasti jonkin häiriö, sillä tähän aikaan vuodesta hän on täysin mahdoton ihminen tehdä töitä kanssaan. Kenenkään siis.

Alkaa tässä kevättä kohti mennä aika lujaa ja tuota energiaa on vaikka miten paljon. Sen energian käyttää kaikenlaisten vääryyksien korjaamiseen. Puuttuu kaikkeen, myös ihan huoletta toisella osastolla tapahtumiin. Haluaa "Puhua Suoraan" eli menee huutamiseksi ja haukkumiseksi heti. Varmaan sillä on mielessä että jokin asia on nyt väärin ja se pitää korjata, mutta todellakaan ei osaa mitään asiaa esittää. Eikä todellakaan pysty etenemään oikeassa marssijärjestyksessä, että joku asia voitaisiin ehkä katsoakin.

Tämä soittaa iltaisin, tai viikonloppuna, johtajalle. Samoin tulee tekstiviestiä yhteistyökumppanille, siis ihan eri firma kuin me. Ja asia on sellainen, mitä ei kuulu tavan rivityöläisen vastuulle ollenkaan. Oli kyllä hieman kulmakarvat koholla tämä yhteistyökumppani siitä yhteydentotosta. 

Ja kun sille yrittää sitten sanoa että sä et voi etkä saa touhuta noita juttujas ja ottaa omin päin yhteyttä ympäriinsä, niin hän loukaantuu, järkyttyy ja uhriutuu!

Tässä nyt kesän tuloa odotellaan, sillä ennen kesälomia tämä Rasitusvamma jää jostain syystä sairaslomalle. Sitten kesälomat ja kas, sehän tulee loppukesästä töihin ihan muina maunoina, että mitäs tänne kuuluu.

Ja sairaslomat on aina tyyliä: olkapää leikattu, povikierukka rikki, välilevy jumissa. Eikö kukaan lääkäri voisi joskus sanoa sille että sulla on päässä vikaa ja että hoidapa se kuntoon, jooko.

Mä olen esim, nyt siinä pisteessä, että sanon sille noin.[/

Tutultapa kuulostaa! Teemme yksinkertaista ns duunarityötä ja hommat ei minkään järjen mukaan pitäisi yksinkertaisintakaan sielua stressata: paitsi ammattiriitelijä ja -sairastavaa tietty. Hän riitelee vuodenkiertoon mukaan kaikesta ja kaikkien kanssa. Kesät saikulla ja lomat päälle siihen, sitten pari kuukautta aika normaali. Keskitalvella sota päällä jonnekin päin ja saikulle kun ”selkä ei kestä”.

Sit takas töihin mutta kevään tullen ei taaskaan kestä pää, eli saikulle.

Vaihtaa osastoa ja duunia mutta mikään ei muutu eikä auta.

Menis hoitamaan sitä kaksisuuntaistaan jonnekin. Mutta ei voi kun pitää olla joku tavallinen sairaus. Vaikka kaikki näkee ettö päässä vippaa.

Vierailija
44/73 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoitunut, jolla ylikompensoivaa kontrollinhakuisuutta. Estrogeeni saa pään sekaisin kun on mörköjä kaapissa.

Vierailija
45/73 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Mua on parissa paikassa kiusattu, mutta en ole siitä kellekään kertonut. Muitakin on kiusattu.

Kun kerroin lopulta kaverille, syytti mua uhriutujaksi ja sen olevan mun syy. Ei todellakaan ole. En kerro enää kellekään, jos näin käy. Tai korkeintaan nälvijältä kysyn, että onko hän pitkään ollut kiusaaja...

Vierailija
46/73 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa riitelijöille ramavit tai ferroforte ja käskekää ottamaan aamulla ja illalla 10ml.

Nuo auttaa sekopäisyyteenkin...

Vierailija
47/73 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut saa tallentaa, olit missä olit, niin kauan kuin itse olet osallisena niissä. Ei tarvitse kertoa kellekään ja kelpaa todisteeksi oikeudessa.

Vierailija
48/73 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve.

Kaksisuuntainen juntti-Irmeli työpari onkin taas alkanut saada vauhtia elämäänsä.

Energian käyttää täällä työpaikalla riitelyyn.

Puuttuu toisten asioihin ja toisten isastijenkin asioihin. Menee ohi esimiesten ja menee suoraan räpättömään näkemyksiään toisille, koska hänhän on oikeassa.

Sitten kun joku sanoo sille että painu nyt v-un siitä niin hän on uhri ja kiusataan.

Saikella viimeistään pääsiäisenä, toivottavasti.

Vierailija
49/73 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkää ja potkut ja työsuhteen purkaminen en kerralla. Jos haluaa alkaa käräjöimään niin siitä vaan. Kaikki maksut ja korvaukset on kuitenkin pysäytetty kunnes case Closed. Maksetaan sitten vuosien kuluttua jos pitää maksaa. Pääasia että saadaan se pois.

Vierailija
50/73 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin moni teistä menee yhtäaikaa pomon luo ja irtisanoo itsensä. Syynä on tämän henkilön lintsailu ja jatkuva syyllistäminen hänen talholtaan joka syö työkykyänne ja terveyttänne. Pomo saa sitten miettiä lähteekö 5 jotta yksi saa jatkaa.... kun saatte tarpeeksi monta tähän niin ihan varmasti pomo tajuaa että jotain on ihan aikuisten oikeesti tehtävä. Riski on tietysti että te olette kohta työttömiä....

Pienempi vaihtoehto on että useampi teistä hakee sairauslomaa yhtä aikaa, työuupumuksen ja kiusaamisen tähden.

Tähän annan vinkiksi että lekurin luona täytyy saada itku aikaiseksi, eli harjoitelkaa miten jonkun karmean asian miettiminen edesauttaa kyynelten vierähtämiseen. Jos vaikka kolmekin olisi yhtä aikaa niin lääkärin tulisi vaatiä työpaikalle jo toimenpiteitä ja silloin taas on pomo kusessa.

Vierailija
51/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on lomautukset päällä ja seuraavaksi yt:t!

Ihsn v-itullisesti saikuttanut lähtee varmasti, jees!

Vierailija
52/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee rivien välistä vaikutelma, että olette kaikki asettuneet häntä vastaan porukalla. Säyseäkin eläin puolustautuu nurkkaan ajettuna. Mitä jos kaikki katsoisivat peiliin ja keskustelisitte asioista neutraalisti. Ja pelisäännöt työpaikalla sopia ehkä vähän tarkempaan, kuulostaa siltä että niissä on tulkinnan varaa (ja tämä kiusatun tulkinta on teidän muiden mielestä "väärä"). Mun sympatiat saa sähäkkä tyyppi joka uskaltaa vastustaa enemmistön sortoa, tsempit työkaverillenne.

Minustakin on niin päin että nämä kyyläävät häntä. Kuka on moottorinne ja yllyttäjänne? Löydä joukostanne narsisti.

Vierailija
53/73 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ajaa muut hermoraunioikdi eikä nynny esimies uskalla mitään! Mä teen kohta jotain radikaalia, jokin hitaasti vaikuttava lamaantua lääke kahviin?

Vierailija
54/73 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntaiset mieliala-sekoilijat menkää hoitoon!

Vierailija
55/73 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ajaa muut hermoraunioikdi eikä nynny esimies uskalla mitään! Mä teen kohta jotain radikaalia, jokin hitaasti vaikuttava lamaantua lääke kahviin?

Jotain lääkettä sille naamaan, hyvä idea. Jotain tainnuttamaan.

Vierailija
56/73 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Ongelma on nyt se, että sinä ja muut työntekijät puututte tuohon asiaan. Teidän ESIMIEHEN pitää hoitaa se. Eikä kenenkään muun. Sekoitatte itse myös nyt tuota soppaa, ja miten se sananlasku meni että monta kokkia..

Ette tee toisen tekemättömiä töitä. Teidän esimiehen on seurattava alaisten työskentelyä ja saavutuksia. Jos on niin, että töistä voi lähteä ja oikeasti ei ole enää mitään tekemistä, olisiko järkevää yhdessä miettiä oikea joustosysteemi? Tätä systeemiä pitää sitten teidän ESIMIEHEN hoitaa ja vastata.

Mikä on oma asemasi ja miten teidän pomo suhtautuu asiaan?

Vierailija
57/73 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa.

Mua on parissa paikassa kiusattu, mutta en ole siitä kellekään kertonut. Muitakin on kiusattu.

Kun kerroin lopulta kaverille, syytti mua uhriutujaksi ja sen olevan mun syy. Ei todellakaan ole. En kerro enää kellekään, jos näin käy. Tai korkeintaan nälvijältä kysyn, että onko hän pitkään ollut kiusaaja...

Ytävällisesti sanon että jos joka paikassa mihin menee aina kiusataan, voi olla melko varma siitä että itselläkin on osuutta asiaan. Kaverisi saattoi olla oikeassa. Eihän se kivalta tunnu vaan erittäin paskalta ymmärtää oma osuutensa ongelmiin, mutta jos sen tekee elämästä voi tulla paljon mukavampaa ja helpompaa.

Vierailija
58/73 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa.

Ytävällisesti sanon että jos joka paikassa mihin menee aina kiusataan, voi olla melko varma siitä että itselläkin on osuutta asiaan. Kaverisi saattoi olla oikeassa. Eihän se kivalta tunnu vaan erittäin paskalta ymmärtää oma osuutensa ongelmiin, mutta jos sen tekee elämästä voi tulla paljon mukavampaa ja helpompaa.

Kiusaamista ei oikeuta mikään. 

Vierailija
59/73 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos keskittyisit ihan vain työntekoon ja jättäisit sen työkaverisi kyyläämisen.

Vierailija
60/73 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa tai narsistinen pershäiriö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän