Mikä on pettämistä? - miehen näkökulma. Kerro omasi.

Jalkojen välistä

Onko pettämisen raja penetraatiossa parisuhteen ulkopuolisen henkilön kanssa? Vai riittääkö siihen se, että joku koskettelee paljaita genitaalialueita (kosketeltavan suostumuksella)?
Vaikuttaako asiaan oleellisesti se, saako näissä tapahtumissa orgasmin vai ei?
Onko jo haaveilu parisuhteen ulkopuolisesta seksistä, suudelmasta tai muusta hellästä hetkestä pettämistä?

Lue Jalkojen välistä blogista miehen kokemuksia ja näkemyksiä pettämisestä ja kerro omat näkemyksesi täällä tai blogipostauksen kommenteissa.

http://jalkojenvalista.blogspot.fi/2015/11/mika-on-pettamista.html

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Jos ei ole avoimessa suhteessa, on kaikki seksi kolmannen osapuolen kanssa pettämistä. Kyllä suuteleminen siä pettämisen puolella. Miksi pitäisi muita suudella, jos on jo kenen kanssa pitäisi voida sitä tehdä? Turha minulle on ainakin väittää, ettei merkitse mitään. Miksi sitten tekisi niin, jos ei merkitsisi? Vai eikö suuteleminen merkitse yhtään mitään yleisestikään, sen kumppaninkaan kanssa?

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Minusta suuteleminen, genitaalialueiden hyväily ja nettiseksi ovat lievempiä muotoja pettämisestä, mutta pettämistä yhtä lailla ja jos mieheni tekisi noin toiselle naiselle, synnyttäisi se ison loven suhteeseemme. En ehkä välttämättä eroaisi tuossa tilanteessa, se riippuisi paljon tapauksen yksityiskohdista. Minulla on ollut nimittäin joskus lähellä hetki, jolloin mies tai nainen on halunnut suudella minua ja minä häntä, jos olisin todella kiihdyksissäni ollut niin olisin voinut hairahtua suutelemaan. Mutta järki on aina voittanut, sen sijaan jos mies (tai minä) pettäisi yhdyntään tai suihinottoon muodossa, se olisi ero välittömästi. Tuossa vaiheessa pahin hulluus on jo mennyt ja tilannetajun tulisi olla jo siinä tilassa, että ymmärtää mitä on tekemässä.

Käyttäjä69
Seuraa 
Liittynyt13.10.2015

Pettämistä on kaikki sellainen parisuhteen ulkopuolisen henkilön kanssa harrastettu seksuaalinen toiminta, josta ei parisuhteeseen kuuluvilla ole yhteisymmärrystä eikä sopimusta. Jos on sovittu että XXX on sallittua henkilön Y kanssa niin sitten XXX harrastaminen henkilön Y kanssa ei ole pettämistä. 

Parisuhteeseen kuuluu sopimus siitä, mitä saa ja mitä ei saa harrastaa muiden kanssa. Jos tuosta asiasta ei ole tullut keskusteltua ihan suorasanaisesti niin korjatkaa asiantila mahdollisimman pikaisesti. Muuten teillä saattaa olla eri käsitys sallituista ja kielletyistä asioista kuin kumppanillanne. Jonkun mielestä suuseksi ei ole seksiä ollenkaan (hah!) ja toisen mielestä taas jopa poskelle annettu pusu kuuluu kiellettyihin asioihin.

Blogin mainostamisen sijaan suosittelen tuomaan keskustelun tänne palstalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä on tunteita toista kohtaa.

Ja vielä mitä. Eukko lähti poikamme kanssa pojan mökille, ja varmaan tiesi että on isänpäivä. Minua keljutti niin että kävin eilen vieraissa, eikä ole omantunnontuskia. Hemmetti olen näköjään pelkkää ilmaa, tytär tulee käymään. Kyllä tyttäreni ihmetteli miksi noin raaka temppu, no jahka tulee äitienpäivä niin en varmasti ole kotona.

Vierailija

Se, mikä on pettämistä, riippuu siitä, mitä puolisot ovat asiasta keskenään sopineet. Mitään yleispätevää määritelmää sille ei ole.

Omassa parisuhteessa pettämistä on kaikki seksuaalinen toiminta kolmannen osapuolen kanssa. Seksuaalista toiminta on siis toimintaa, jota normaalijärkiset ihmiset tekevät ulkopuolisilta salassa. Se on: kiihkeää suutelua, hyväilyä, genitaalien koskettelua millä tahansa ruumiinosalla, yhdyntää, seksilelujen käyttöä jne. 

Haaveilu toisesta, fantasiointi yms. ei ole pettämistä. Haaveiden ja fantasioiden syntyä ei voi estää, mutta tietoisella ajattelulla voi niiden kuvioita yrittää muokata siihen suuntaan, etteivät ne muodostuisi uhkaksi parisuhteelle. Siis jossain määrin toisesta miehestä/naisesta fantasiointi/haaveilu on täysin ok.

Lievä ihastuminen, joka ei johda mihinkään ja jonka ihastuja pystyy omassa päässään käsittelemään (mitä tunnetta hän ei siis ruoki) ja pääsemään siitä suht nopeasti yli, ei ole pettämistä. 

Hyvin lievätasoinen, lyhytkestoinen, harvointoistuva flirttailu tai paremminkin flirttiin vastaaminen kolmannen osapuolen kanssa ei ole mielestäni pettämistä.

Itselle loukkaavampaa olisi, jos puolisolla olisi pitempi suhde toiseen naiseen kuin jos hänellä olisi satunnainen seksikerta "merkityksettömän" naisen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä on tunteita toista kohtaa.

Ja vielä mitä. Eukko lähti poikamme kanssa pojan mökille, ja varmaan tiesi että on isänpäivä. Minua keljutti niin että kävin eilen vieraissa, eikä ole omantunnontuskia. Hemmetti olen näköjään pelkkää ilmaa, tytär tulee käymään. Kyllä tyttäreni ihmetteli miksi noin raaka temppu, no jahka tulee äitienpäivä niin en varmasti ole kotona.

Ja sitten äitienpäivänä vaimo käy vieraissa. Teillä on oikein toimiva parisuhde. Onnittelut siitä. Hyvää isänpäivää kuitenkin.

Vierailija

Halaus, suudelma poskelle ja vaikkapa hitaitten tanssiminen ovat normaalia elämää. Jos nuo tulkitaan pettämiseksi, on suhde aika ahataralla pohjalla.

Vierailija

minusta pettämistä kun yksipuolisella päätöksellä rakennetaan elämä niin ettei parisuhteen hoitamiseen jää aikaa. Puoliso on kuin mööpeli nurkassa, käytetään sitä silloin kun tarvitaan

nimim. seksielämää ei ole, piparia "heruu" 2 kert vuodessa

mimi23

Mun mielestä pettämistä on kaikki sellainen jonkun kolmannen osapuolen kanssa, josta et pysty kertoa kumppanillesi. Jos joutuu valehtelemaan, tietää, että on oikeasti tehnyt jotain väärää. Poikkeuksena tässä toki pariakunnat jotka koko ajan pettävät toinen toistaan ja tietävät sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pettämistä on kaikki sellainen jonkun kolmannen osapuolen kanssa, josta et pysty kertoa kumppanillesi. Jos joutuu valehtelemaan, tietää, että on oikeasti tehnyt jotain väärää. Poikkeuksena tässä toki pariakunnat jotka koko ajan pettävät toinen toistaan ja tietävät sen.

Samaa mieltä. Tosin se, että "petetään toinen toistaan ja tietävät sen" ei ole pettämistä,  vaan nimeltään avoin suhde. Silloin kumpikin saa vapaasti pelehtiä muiden kanssa, mutta kertoo sen avoimesti vakikumppanilleen. Useinkaan avoin suhde ei toimi, jos toinen ei ole täysillä mukana, tai ei saa/ halua muita yhtä paljon kuin toinen.

Jalkojen välistä blogin mies

Vierailija kirjoitti:
minusta pettämistä kun yksipuolisella päätöksellä rakennetaan elämä niin ettei parisuhteen hoitamiseen jää aikaa. Puoliso on kuin mööpeli nurkassa, käytetään sitä silloin kun tarvitaan

nimim. seksielämää ei ole, piparia "heruu" 2 kert vuodessa

Tämä olikin oikein mielenkiintoinen näkökulma. Tarvitaanko pettämiseen kolmatta osapuolta välttämättä ollenkaan vai onko parisuhteen laiminlyönti ja toisen läheisyyden osoitusten torjuminen jo itsessään pettämistä? Ainakin siinä voi toinen kokea tulleensa petetyksi.  Mitä mieltä olette?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat