Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTE-alueita älytön määrä

Vierailija
07.11.2015 |

18 itsehallintoaluetta maahan.

Jokaiselle näistä tulee oma kallis hallinto erillisine hallintohenkilöstöineen, ylilääkäreineen ja johtajineen. Ihan älytön määrä hallinnollisia kuluja, ja ne on kaikki pois varsinaisen terveydenhuollon järjestämisestä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhuolto on tehotonta. Ihmiset eivät saa sieltä palvelua ja hoidon taso on surkea. Vain kilpailu auttaa parantamaan tasoa.

Nulkinen terveydenhuolto on Suomessa erittäin kilpailukykyistä verrattuna mihin tahansa EU:n maahan, puhumattakaan Usasta. Olen kokoomuksen propagandan levittäjä ja väitteesi on valhetta.

En tosiaan itse ole vaan piti olla olet!

Vierailija
22/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen terveydenhuollon laatu Suomessa on erinomaista, kunhan hoitoon ensin pääsee. Tämä ihmisten kaipuu yksityiseen johtuu ihan siitä, että julkisella saat jonottaa lääkäriaikaa kuukausia, yksityisellä pääset parissa tunnissa tai vaikka heti. Akuuttitapauksissakin joudut päivystyksessä tuskissasi tuntitolkulla odottamaan juoppojen häiriköidessä.

Uskon kyllä julkiseen puoleen ja osaamiseen, mutta jotain pitäisi tehdä tälle hoitoonpääsyn hitaudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhuolto on tehotonta. Ihmiset eivät saa sieltä palvelua ja hoidon taso on surkea. Vain kilpailu auttaa parantamaan tasoa.

Olen täysin eri mieltä. Kerron yhden esimerkin, vaikka lähipiirissäni niitä olisi useitakin jaettavaksi.

Sukulaiseni kävi vaivansa kanssa useita kertoja yksityisellä, arvostetulla lääkäriasemalla, jopa useamman lääkärin luona. Ei saanut apua.

Meni sitten terveyskeskukseen, josta sai heti lähetteen jatkotutkimuksiin - syöpä. Oli vain myöhäistä tehdä enää mitään, hän kuoli viiden viikon kuluttua. Mahdollisuudet säilyä hengissä ja jopa parantua olisi ollut, jos syöpä olisi havaittu ajoissa, mutta kun sitä mahdollisuutta ei yksityisellä edes tutkittu...kaikkea muuta kyllä ja laskutettiin sangen runsaasti.

Julkisen puolen tehottomuus johtuu ainoastaan byrokratiasta, osaaminen siellä on vähintään yhtä hyvää, jos ei jopa parempaa. Byrokratiaa tullaan varmasti keventämään ja fiksuin tapa mielestäni olisi siirtää vastuuta alemmillekin tahoille. Kykyä, taitoa ja halua varmasti olisi.

Itse aion jatkossakin, valinnanvapaudesta huolimatta, käyttää julkisia palveluja.

Vierailija
24/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle näistä tulee oma kallis hallinto erillisine hallintohenkilöstöineen, ylilääkäreineen ja johtajineen. Ihan älytön määrä hallinnollisia kuluja, ja ne on kaikki pois varsinaisen terveydenhuollon järjestämisestä.

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin demokratia? Jokaisen alueen PITÄÄKIn saada ITSE päättää asioistaan. Eikä ottaa määräyksiä jostain muualta.

Sitä paitsi tärkeätä on se että terveydenhoito EI keskity yhtään enempää. Se tuhoaa ihmisten mahdollisuuden käyttää terveydenhoitoa

Vierailija
25/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa muuta. Meitä on kuitenkin vain 5 miljoonaa täällä Suomessa. Olen käynyt useissa kaupungeissa jossa asuu paljon enemmän ihmisiä. Kyllä (pakaste-kepu-virka)byrokraateille tulee taas lisää työmahdollisuuksia...

Kai tajuat että palvelut eivät saa huonontua yhtään nykyisestä? Nytkin tilanne on jo karmea.

Jokaisen pitää päästä hoitoon omalla paikkakunnalla ja saada siellä kaikki tarpeellinen hoito. Se kuuluu ihan ihmisen perusoikeuksiin.

Vierailija
26/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tärkeintä on että raha seuraa rikasta. Eikun siis asiakasta. Tai siis niitä asiakkaita, joilla on rahaa ja osakeomistajien osinkoja (kokoomuspoliitikoita) parhaiten hyödyttävä sairaus. Myös asuntosijoittajien (myös kokoomuspoliitikoita) sydäntä lämmittää kun kasvuskeskusten asuntojen kysyntä kasvaa. Veronmaksajat <3

Vierailija
27/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että kuinka poliitikot voivat olla kuuntelematta asiantuntijoita. Eihän se niin voi mennä, vaan poliitikkojen tulee päättää asiat nojaten asiantuntijoiden tekemiin selvityksiin. Ei niin, että musta tuntuu nyt kivemmalta 18, kuin suositellut 5 tai korkeintaan 12. Koska siten turvataan paljon virkoja kavereille...

Sama on nähty näissä leikkauksissakin, talousasiantuntijoiden, edes nobelistien, käsityksillä ei ole mitään virkaa, kun Sipilä nyt vaan haluaa tehdä omalla tyylillään. Ei Suomen etu, vaan oma poliittinen agenda edellä.

Asiantuntijat lienevät siis turhia? Säästetään potkimalla kaikki pois?

Kepu pettää aina :(

Ne asiantuntijat jotka suositteli 12 sote aluetta haluavat tuhota koko hyvinvointivaltion. 

Ymmärrä nyt että kaikki ei asu kaupungeissa. Jopa nyt pääkaupunkiseudulla tilanne on niin naurettava että joudut rampata eri kaupungeissa tutkimuksissa kun ollaan tehostettu ja tehty "yhteistyötä". Eli Suomeksi huononnettu palveluja.

Siksi moni jättää kokonaan menemättä lääkäriin koska ei pysty eikä jaksa juoksennella edes takaisin hoitojen takia. 

Tilanne on maakunnissa 1000 kertaa pahempi. 

Vierailija
28/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivottu muutos, tähän asti olen asioinut yksityisellä suurella ketjulla, ja siellä asioin edelleen, maksan vain vähemmän. Olen tyytyväinen, yksityiseltä olen saanut kaiken, mitä olen tarvinnut, etenkin lähetteet julkiselle. Eli HYVÄ KOKOOMUS!

Vierailija
29/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toivottu muutos, tähän asti olen asioinut yksityisellä suurella ketjulla, ja siellä asioin edelleen, maksan vain vähemmän. Olen tyytyväinen, yksityiseltä olen saanut kaiken, mitä olen tarvinnut, etenkin lähetteet julkiselle. Eli HYVÄ KOKOOMUS!

Missä kerrotaan että maksaisit vähemmän?

Vierailija
30/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota maanantaita, ei sitä joka mannelle vielä kerrota.

Vierailija
31/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota maanantaita, ei sitä joka mannelle vielä kerrota.

Pidempään siitä joutuu odottamaan jokatapauksessa. Ei sitä kerrota vielä missään. Kannattaa silti alkaa jo miettiä niin vakuutuksia kuin rahan säästämistäkin tulevia th menoja varten.

Vierailija
32/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Kokoomus sai myös halauamansa. Meille "valinnanvapauden". Suomalaiset ryntäävät nyt yksityiselle kuvitellen saavansa sieltä parempaa hoitoa. Pitkässä juoksussa tämä tulee tarkoittamaan sitä, että rahaa erikoissairaanhoitoon on entistä vähemmän. Yksityinen puoli ei halua hoitaa näitä, koska se vaatii sekä aikaa että resursseja.

Ts. yksityinen puoli tulee kuorimaan kermat päältä ns. helpoilla tapauksilla, joita on helppo rahastaa ja julkiselle jää kallis erikoissairaanhoito...

Tulee kalliiksi meille veronmaksajille.

Tuohon voi vielä lisätä sen että yksityiset voittorahat lähtevät Suomesta eikä yhteiskunta hyödy niistä mitenkään.

Vierailija
33/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kilpailu mitään auta. Julkinen puoli tekee asiat omakustanne hintaan. Sitä halvemmalla niitä on mahdotonta tehdä.

Onko kilpailu toiminut vaikka asunnonvuokrauksessa? Onko se laskenut hintoja?

Minä en ainakaan sellaista ole nähnyt missään. 

Vierailija
34/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, teitä pettyneitä. Valinnan vapaus on todellakin nimensä veroinen, tätä pitää juhlia ensi viikkoon. Stubb, Ben, haleja.

Vierailija
35/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää repikö pelihousujanne. Nykyään on melkein parisataa sorealuetta joten vähennys 15:een on melkoinen. Kokoomuksen propaganda hallitsee mediaa ja asiantuntijoita ja kiinnitetään huomiota tahallaan alueiden määrään. Savuverhossa terveydenhuolto yksityistetään eli valtion ja kuntien soterahat menevät jatkossa Terveystalolle, Pihlajalinnalle, Attendolle ja Mehiläiselle ja verot näistä ulkomaille ja voitot pörssiyhtiöille. Tätäkö suomalainen potilas ja veronmaksaja haluaa! En minä ainakaan! Näin kuitenkin käy ja suu on juuri kokoomuksen.

Yksityistäminen on yksi tyhmimpiä asioita mitä yhteiskunnassa voi tehdä

Vierailija
36/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että kuinka poliitikot voivat olla kuuntelematta asiantuntijoita. Eihän se niin voi mennä, vaan poliitikkojen tulee päättää asiat nojaten asiantuntijoiden tekemiin selvityksiin. Ei niin, että musta tuntuu nyt kivemmalta 18, kuin suositellut 5 tai korkeintaan 12. Koska siten turvataan paljon virkoja kavereille...

Sama on nähty näissä leikkauksissakin, talousasiantuntijoiden, edes nobelistien, käsityksillä ei ole mitään virkaa, kun Sipilä nyt vaan haluaa tehdä omalla tyylillään. Ei Suomen etu, vaan oma poliittinen agenda edellä.

Asiantuntijat lienevät siis turhia? Säästetään potkimalla kaikki pois?

Kepu pettää aina :(

Oli kyllä kokoomuksen maksamat "asiantuntijat"  äänessä loppukesällä.

Kokoomus ja "asiantuntijat" lähti viidestä sotealueesta. Tästä voidaan  heittää jatkokysymys että miksi 5 ? Miksi ei vaan 1 kpl sotealueita !

Vierailija
37/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen terveydenhuollon laatu Suomessa on erinomaista, kunhan hoitoon ensin pääsee. Tämä ihmisten kaipuu yksityiseen johtuu ihan siitä, että julkisella saat jonottaa lääkäriaikaa kuukausia, yksityisellä pääset parissa tunnissa tai vaikka heti. Akuuttitapauksissakin joudut päivystyksessä tuskissasi tuntitolkulla odottamaan juoppojen häiriköidessä.

Uskon kyllä julkiseen puoleen ja osaamiseen, mutta jotain pitäisi tehdä tälle hoitoonpääsyn hitaudelle.

Hoitoonpääsyn hitaus johtuu juuri siitä että yhteiskunta tukee näitä yksityisiä. 

Ensiksi yhteiskunta antaa tukea mm. yksityisten terveyskeskusten rakentamiselle ja sen jälkeen vielä jokaiselle hoidolle maksetaan Kela tukea ja/tai maksusitoumuksilla.

Jos nämä lopetetaan ja otetaan yksityiseltä puolelta vielä lähete oikeus pois julkiselle puolelle niin resursseja riittää. Se tiputtaisi kysyntää huomattavasti yksityiseltä puolelta ja näin lääkäreitä riittäisi myös julkiselle puolelle ja rahaa myös. 

Vierailija
38/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta tärkeintä on että raha seuraa rikasta. Eikun siis asiakasta. Tai siis niitä asiakkaita, joilla on rahaa ja osakeomistajien osinkoja (kokoomuspoliitikoita) parhaiten hyödyttävä sairaus. Myös asuntosijoittajien (myös kokoomuspoliitikoita) sydäntä lämmittää kun kasvuskeskusten asuntojen kysyntä kasvaa. Veronmaksajat <3

Suurin osa suomalaisista omistaa asunnon kasvukeskuksesta, joten jos tämä hyödyttää  heitä niin se hyödyttä enemmistöä. 

Vierailija
39/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista omistaa asunnon kasvukeskuksesta, joten jos tämä hyödyttää  heitä niin se hyödyttä enemmistöä. 

Ai se, että pääsemme maksamaan sairaiden ja vanhojen (lue: yhteiskunnan tuen varassa elävien) muuttoliikkeen kalliiden vuokrien kaupunkeihin. Asumistukimenot räjähtävät käsiin.

Vierailija
40/71 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoonpääsyn hitaus johtuu juuri siitä että yhteiskunta tukee näitä yksityisiä. 

Ensiksi yhteiskunta antaa tukea mm. yksityisten terveyskeskusten rakentamiselle ja sen jälkeen vielä jokaiselle hoidolle maksetaan Kela tukea ja/tai maksusitoumuksilla.

Jos nämä lopetetaan ja otetaan yksityiseltä puolelta vielä lähete oikeus pois julkiselle puolelle niin resursseja riittää. Se tiputtaisi kysyntää huomattavasti yksityiseltä puolelta ja näin lääkäreitä riittäisi myös julkiselle puolelle ja rahaa myös. 

Jestas mikä neuvostomalli, olet tippunut kelkasta ajat sitten. Valinnan vapaus on päivän sana NYT ja tulevaisuudessa. Voit valita myös julkisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme