Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käräytän tuttavani Kelalle?

Seuraa 
Liittynyt10.1.2015

Tuttavani saa ihosairautensa takia voiteista 100% korvauksen Kelasta. Hän ostaa niitä yli oman tarpeen, hakee korvaukset ja myy voiteet eteenpäin. Miten ilmoitan tästä Kelaan? Todisteena toiminnasta on ruutukaappaus netistä, joten en luulottele tässä mitään.

Ja miksi haluan käräyttää, vaikka asia ei mitenkään minulle kuulu? No siksi, kun se tyyppi on narsistinen pöljä, joka käyttää ystävääni hyväkseen. Pilaa kaikki juhlat ja illanvietot järjestämällä mustasukkaisuusdraamoja. Tulee jopa minun kotonani järjestettyihin juhliin huutamaan kuinka ystäväni ei rakasta ja makaa kaikkien kanssa. Itsehän olen tietenkin kostonhimoinen narttu, mutta meitähän maailmassa riittää. Joten, onko tietoa?

Sivut

Kommentit (40)

Käyttäjä69
Seuraa 
Liittynyt13.10.2015

Ja kostamisesta tuolla tavoin on se hyöty, että? Arveletko että jäätyään kiinni tyyppi lopettaisi sinua häiritsevän käytöksensä? Ettei kävisi niin että tyyppi jatkaisi kuten ennenkin mutta hieman entistäkin haitallisempana.

Kelan etuuksien väärinkäytöstä yleensä ilmoitetaan kateellisuuden ja kostonhalun ajamana. Jos väärinkäytös on pieni niin tuskin kannattaa nähdä vaivaa. Voiteiden osalta kyseessä on varsin pienet summat, mikäli tässä on esimerkiksi myyty käyttämättä jääneitä Apobase - kanistereita.

http://yle.fi/uutiset/kelalle_ropisee_ilmoituksia_tukien_vaarinkaytosta_...

Tässä kuitenkin KELAn ohjeet väärinkäytöksistä ilmoittamiseen joa haluat tuolle tielle lähteä.

http://uudistuva.kela.fi/in/internet/liite.nsf/net/031005123238ml/$file/12luku_1.pdf

mk ultra
Seuraa 
Liittynyt10.1.2015

Enpä juurikaan arvele hänen muuttavan käytöstään. Kostonhalustahan tässä on nimenomaan kyse. Haluan, että hänelle tulee yhtä paha mieli kuin meille, jotka hänen käytöksestään joudumme kärsimään. 

Kyse ei ole siitä, että käyttämättä jääneitä voiteita myytäisiin. Hän ostaa voiteita liikaa nimenomaan myyntiä varten. Tuo oli hyvä tietää, että hän saa nimeni tietoonsa. Siitähän seuraa helvetti. Harkitsen toimenpiteitä vielä. 

Vierailija

Ap oot kyl säälittävä. Mikset vaan anna olla. Et hyödy mitään jos käräytät sen tyypin. Ja miks oot tekemisissä se kans jos ei tyyppi miellytä sua???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap oot kyl säälittävä. Mikset vaan anna olla. Et hyödy mitään jos käräytät sen tyypin. Ja miks oot tekemisissä se kans jos ei tyyppi miellytä sua???

Ai sun mielestä on oikein käyttää Kelan etuuksia hyväksi? Vaikkei mitään kostoa olisikaan taustalla, on ihan oikein käräyttää tuollaiset hyväksi käyttäjät.

Laita ap nimettömänä vihje Kelalle?

Vierailija

Minkähänlainnen väärinkäytös tai rikos se on että ei käytä itse omia lääkkeitään, vaan myy ne eteenpäin?

Kostamalla tässä maailmassa ei ole montaakaan asiaa muuttunut paremmaksi.

Käräytä, mutta älä kuvittele että mikään muuttuisi paremmaksi.

Vierailija

Käräytettiin "kaveri". Kehotettiin et Tää tyyppi kävis oikaseen kelassa asiat johon Tää tyyppi ei suostunu, kelan moka kuulemma. No niin kumminkin tyyppi sai liikaa rahaa kelalta. Tehtiin kaverin kaa silleen että käytiin kelassa, ilmoitettiin nimi ja hetun alku. Kelan äijä pyysi että kirjota kaikki mahd tieto paperille niin ne tarkistaa asian. No näin toimittiin ja sit tuli "kaverille" kelasta kirje jossa ne peri takas yli 500€. Edelleen oon sitä mieltä että toimittiin oikein. Tiiän et monet silleen te ootte tyhmiä tai jotain mut näin ne asiat menee. Tekisin uudelleen jos olis pakko. Rehellisyys ennen kaikkea.

Vierailija

Siis mua niin ärsyttää tämä "anna olla" -asenne kun meidän kaikkien veronmaksajien rahoja menee tuollaiseen! Ei tämä ap:n kuvailema tyyppi ole varmasti ainoa joka kusettaa Kelaa ja täällä paasataan että anna olla, pikkuinen juttu. Mua niin v*tuttaa kun viime kesänä naapuri teki petoksen ja käräytin hänet poliisille, niin poliisi sanoi että noita muutamien tuhansien eurojen petoksia tapahtuu niin paljon etteivät he lähde selvittämään! -WTF?! Kyllä niistä useista keisseistä kertyy miljoonatappiot! En ymmärrä tätä ihmisten tyhmyyden määrää. Ilmoita vaan, niin kuuluukin tehdä, kosto taustalla tai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainnen väärinkäytös tai rikos se on että ei käytä itse omia lääkkeitään, vaan myy ne eteenpäin?

Koska tuo kaveri saa ilmaisia voidepöniköitä (100% korvaus) veronmaksajien piikkiin kelalta ja myy ne hyvällä hinnalla eteenpäin. Sä maksat ton tyypin bisnekset.

Vierailija

No ei hän niitä määräänsä enempää sieltä apteekista saa, vain sen verran kuin lääkäri on määrännyt. Ja apteekistakaan tuskin annetaan ihan kaikkea kerralla, vaan sen mukaan, mikä katsotaan taudin kuvan mukaiseen hoitoon tarvittavan. Jos tästä jää yli, niin ylimääräisiä myy tai sitten oma hoito jää vajaaksi. Tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa. Ilmeisesti kokee tämä ostajakin saavansa kuitenkin halvemmalla kuin että hakisi oman reseptin ja ostaisi itse apteekista? Parempi kaveri tosin antaisi ylimääräisen varmasti ilmaiseksi, jos on itsekin sen ilmaiseksi saanut. Mutta harva kai näin toimii esim. jonkun satunnaisen ylimääräisen tuotteen kohdalla.

Vierailija

Aloituksesi ei ole totta, vaan oman mielikuvituksesi tuotetta. Kela korvaa ainoastaan mitä lääkereseptissä on määrätty ja mitä lääkäri on katsoo tarpeelliseksi potilaan käyttöön ja ne todella ovat pieniä määriä, ettei väärin käytöksille ole edes mahdollista ja apteekit valvovat. Ja tuskin Kela korvaa 100%.

Todennäköisesti ystäväsi voiteet ovat myytävänä myös ilman reseptiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minäpäs valistan tyhmää: lääkkeet jotka ovat määrätty sinulle ovat sinun lääkkeitäsi. Subutexit ja muut eivät pääsisi pimeille markkinoille jos niitä käyttävät ihmiset käyttäisivät ne itse eivätkä myisi eteenpäin. Jos ihminen saa lääkkeistään Kela-korvausta, hän saa rahallista etua, näin hän myymällä eteenpäin tekee voittoa joka on Kelan pussista pois. Ja jos tämä ihminen ei tarvitse näitä lääkkeitä niin paljoa ja myy osan, niin hän kusettaa Kelaa ja se on Suomessa rikollista toimintaa. Et sinä saa miltään laitokselta kusettaa rahaa omaan taskuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei hän niitä määräänsä enempää sieltä apteekista saa, vain sen verran kuin lääkäri on määrännyt. Ja apteekistakaan tuskin annetaan ihan kaikkea kerralla, vaan sen mukaan, mikä katsotaan taudin kuvan mukaiseen hoitoon tarvittavan. Jos tästä jää yli, niin ylimääräisiä myy tai sitten oma hoito jää vajaaksi. Tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa. Ilmeisesti kokee tämä ostajakin saavansa kuitenkin halvemmalla kuin että hakisi oman reseptin ja ostaisi itse apteekista? Parempi kaveri tosin antaisi ylimääräisen varmasti ilmaiseksi, jos on itsekin sen ilmaiseksi saanut. Mutta harva kai näin toimii esim. jonkun satunnaisen ylimääräisen tuotteen kohdalla.

Voiteen määrää ei luultavasti olla reseptiin mitenkään rajoitettu tiukasti, koska ihosairauksissa perusrasvan tarve on suuri (jos käyttää ohjeiden mukaan), joten kyllä toi tyyppi voi saada oikeasti todella paljonkin sitä rasvaa apteekista, myös siten etteioma ihosairaus kärsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aloituksesi ei ole totta, vaan oman mielikuvituksesi tuotetta. Kela korvaa ainoastaan mitä lääkereseptissä on määrätty ja mitä lääkäri on katsoo tarpeelliseksi potilaan käyttöön ja ne todella ovat pieniä määriä, ettei väärin käytöksille ole edes mahdollista ja apteekit valvovat. Ja tuskin Kela korvaa 100%.

Todennäköisesti ystäväsi voiteet ovat myytävänä myös ilman reseptiä.

Höpöhöpö. Tarkista faktat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis mua niin ärsyttää tämä "anna olla" -asenne kun meidän kaikkien veronmaksajien rahoja menee tuollaiseen! Ei tämä ap:n kuvailema tyyppi ole varmasti ainoa joka kusettaa Kelaa ja täällä paasataan että anna olla, pikkuinen juttu. Mua niin v*tuttaa kun viime kesänä naapuri teki petoksen ja käräytin hänet poliisille, niin poliisi sanoi että noita muutamien tuhansien eurojen petoksia tapahtuu niin paljon etteivät he lähde selvittämään! -WTF?! Kyllä niistä useista keisseistä kertyy miljoonatappiot! En ymmärrä tätä ihmisten tyhmyyden määrää. Ilmoita vaan, niin kuuluukin tehdä, kosto taustalla tai ei.

Siinähän ärsyttää. Varsinaiset välistävedot tehdään muualla kuin tavisten nappikaupoissa ja niissä summat on miljardeja.

Tokihan törkeimmät krooniset pimeän työn tekijät ja sossuetuuksien törkeät väärinkäyttäjät pitäisi saada kiinni mutta tuo mistä vaahtoat on silkkaa lillukanvartta. Tuommoisten jahtaaminen maksaa hyötyyn nähden aivan helvetisti ja lisäksi se tekee jo ennestäänkin naurettavan monimutkaisesta sosiaalietuuksien järjestelmästä vieläkin monimutkaisemman kun poliitikot koittaa kirjoittaa lakiin kaikki mahdolliset porsaanreiät umpeen.

Syyttäkää lääkäriä joka määrää tälle ihmiselle liikaa lääkettä jos jotakuta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat