Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saada introvertti ystävä ulos kuorestaan?

Vierailija

Minulla on rakas ystävä, joka on hiljainen ja ujo introvertti joka ei pidä huomioista. Epäilen olevani hänen ainoita ystäviään.
Mutta nyt olen muuttamassa kauas työkuvioiden takia ja mietin mistä tämä hiljainen ystävä löytäisi uutta seuraa.
Hänellä on synttärit tulossa, mietin että yllätysjuhlat hänelle olisi se sysäys uuteen sosiaaliseen elämään mitä hän tarvitsee. Saisin hänen äidiltään vara-avaimen hänen asuntoon ja oltaisiin kaikki häntä odottamassa. Ajattelin kutsua työkavereita ja sukulaisia yms. Mitä mieltä olisitte?

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Introverttinä sanon tämän, ei ikinä, _IKINÄ_ mitään yllätysjuhlia suurella ihmisjoukolla. Ahdistuisin takuulla. Lue vähän enemmän introverttiudesta ennenkuin mietit tuollaisia. 

Vierailija

Vaikea sanoa, kun en tunne ystävääsi. Saattaa olla tosi kiva yllätys, mutta toisaalta saattaa ahdistaa häntä. Ehkä voisit pitää juhlat, joihin tulee vain vähän ihmisiä? Minä en ainakaan introverttina tykkää olla juhlissa, joissa on paljon väkeä.

Vierailija

Kamalaa. Hirveää. Mistä sä päättelet että se yleensä haluaa "pois kuorestaan"? Ihan vain sulle tiedoksi, että monikaan introvertti ei edes halua olla toisenlainen, eikä kaipaa mitään muutosta elämäänsä. Minä olen täysin onnellinen introverttina, ja suutun jos joku noin selkeästi ajattelee, että minussa on jotain vikaa. Onko sun mielestä introverttiys joku vika, joka sinunlaistesi pitää yrittää parantaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun en tunne ystävääsi. Saattaa olla tosi kiva yllätys, mutta toisaalta saattaa ahdistaa häntä. Ehkä voisit pitää juhlat, joihin tulee vain vähän ihmisiä? Minä en ainakaan introverttina tykkää olla juhlissa, joissa on paljon väkeä.

Pienet juhlat olisikin EHKÄ ok, jos niistä ihminen pitää, mutta ei hyvänen aika toisen kotiin mitään yllärijuttuja, niistä nyt ahistuisi kuka tahansa. 

Vierailija

Minä en tajua miksi jotkut luulee, että introverttius olisi niin kuin joku tulppa päässä. Että sen kun saa auki, poks vaan niin alkaa puhe pulppuamaan. Kun ei se vaan niin toimi. Introvertilla ei ole tarvetta sosiaaliseen elämään samalla tavalla kuin ns. normi ihmisellä.

Vierailija

Ei hän halua kuorestaan, siellä hänellä on paras olla. Älä nyt suutu, mutta hän saattaa malttamattomana odottaa, että muutat. 

Vierailija

Järjestä mieluummin itse illanvietto, johon kutsut ystäväsi vieraana. Jos hän ei halua käyttää hyväkseen järjestämääsi tilannetta uusien sosiaalisten suhteiden luomiseen, niin sitten ei halua. Ja itsekin introverttina ymmärrän hyvin jos ei halua.

Vierailija

Introvertti ystävämieheni hehkutti kauan jälkeenpäin, kun hänen vaimonsa järjesti hänelle pienet yllätyssynttärit. Itsekin olin siellä ja oli tosi mukavaa, meitä oli ehkä 7 ihmistä ja pelasimme lautapelejä jne. Tämä henkilö siis piti siitä, että hänen ystävänsä muistivat häntä tuolla tavalla. Tuo on aika kaksiteräinen miekka, että saatat onnistua tai epäonnistua, riippuu niin paljon ystävästäsi. Mutta älä missään nimessä kutsu paljoa ihmisiä tai ketään puolituttuja. Et voi väkisin käskeä tutustumaan muihin.

Vierailija

Joo, ei yllätyksiä missään nimessä. Ei ei ei ja vielä kerran ei. Jos jotain on pakko järjestää, niin ihan suunnitellusti, ja ystäväsi ehdoilla. Eikä liikaa ihmisiä, ainakaan tuntemattomia ja ystävällesi epämieluisia. Tunnetko/tiedätkö esim. kuinka läheinen on sukulaistensa kanssa?

Joku toiminnallinen juttu saattaisi tietysti olla yksi ihan hyvä vaihtoehto.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat