Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saada introvertti ystävä ulos kuorestaan?

Vierailija
06.11.2015 |

Minulla on rakas ystävä, joka on hiljainen ja ujo introvertti joka ei pidä huomioista. Epäilen olevani hänen ainoita ystäviään.
Mutta nyt olen muuttamassa kauas työkuvioiden takia ja mietin mistä tämä hiljainen ystävä löytäisi uutta seuraa.
Hänellä on synttärit tulossa, mietin että yllätysjuhlat hänelle olisi se sysäys uuteen sosiaaliseen elämään mitä hän tarvitsee. Saisin hänen äidiltään vara-avaimen hänen asuntoon ja oltaisiin kaikki häntä odottamassa. Ajattelin kutsua työkavereita ja sukulaisia yms. Mitä mieltä olisitte?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään yllätysjuhlia, jos kerran ujo on. Menkää vaikka zumbaan.

Vierailija
2/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei pidä huomiosta ja meinaat järjestää yllätysjuhlat? Jätä väliin, oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä sanon tämän, ei ikinä, _IKINÄ_ mitään yllätysjuhlia suurella ihmisjoukolla. Ahdistuisin takuulla. Lue vähän enemmän introverttiudesta ennenkuin mietit tuollaisia. 

Vierailija
4/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en tunne ystävääsi. Saattaa olla tosi kiva yllätys, mutta toisaalta saattaa ahdistaa häntä. Ehkä voisit pitää juhlat, joihin tulee vain vähän ihmisiä? Minä en ainakaan introverttina tykkää olla juhlissa, joissa on paljon väkeä.

Vierailija
5/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei. Ei.

Vierailija
6/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introvertti halua missään nimessä olla minkään tapahtuman saati juhlien keskipiste!

Vierailija
7/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Hirveää. Mistä sä päättelet että se yleensä haluaa "pois kuorestaan"? Ihan vain sulle tiedoksi, että monikaan introvertti ei edes halua olla toisenlainen, eikä kaipaa mitään muutosta elämäänsä. Minä olen täysin onnellinen introverttina, ja suutun jos joku noin selkeästi ajattelee, että minussa on jotain vikaa. Onko sun mielestä introverttiys joku vika, joka sinunlaistesi pitää yrittää parantaa?

Vierailija
8/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisitkö itse, jos poissaollessasi sun kotiin mentäisiin? Et olisi valmistautunut, siivonnut tms.

Vierailija
9/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun en tunne ystävääsi. Saattaa olla tosi kiva yllätys, mutta toisaalta saattaa ahdistaa häntä. Ehkä voisit pitää juhlat, joihin tulee vain vähän ihmisiä? Minä en ainakaan introverttina tykkää olla juhlissa, joissa on paljon väkeä.

Pienet juhlat olisikin EHKÄ ok, jos niistä ihminen pitää, mutta ei hyvänen aika toisen kotiin mitään yllärijuttuja, niistä nyt ahistuisi kuka tahansa. 

Vierailija
10/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua miksi jotkut luulee, että introverttius olisi niin kuin joku tulppa päässä. Että sen kun saa auki, poks vaan niin alkaa puhe pulppuamaan. Kun ei se vaan niin toimi. Introvertilla ei ole tarvetta sosiaaliseen elämään samalla tavalla kuin ns. normi ihmisellä.

Vierailija
11/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän halua kuorestaan, siellä hänellä on paras olla. Älä nyt suutu, mutta hän saattaa malttamattomana odottaa, että muutat. 

Vierailija
12/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä mieluummin itse illanvietto, johon kutsut ystäväsi vieraana. Jos hän ei halua käyttää hyväkseen järjestämääsi tilannetta uusien sosiaalisten suhteiden luomiseen, niin sitten ei halua. Ja itsekin introverttina ymmärrän hyvin jos ei halua.

Vierailija
13/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ystävämieheni hehkutti kauan jälkeenpäin, kun hänen vaimonsa järjesti hänelle pienet yllätyssynttärit. Itsekin olin siellä ja oli tosi mukavaa, meitä oli ehkä 7 ihmistä ja pelasimme lautapelejä jne. Tämä henkilö siis piti siitä, että hänen ystävänsä muistivat häntä tuolla tavalla. Tuo on aika kaksiteräinen miekka, että saatat onnistua tai epäonnistua, riippuu niin paljon ystävästäsi. Mutta älä missään nimessä kutsu paljoa ihmisiä tai ketään puolituttuja. Et voi väkisin käskeä tutustumaan muihin.

Vierailija
14/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei yllätyksiä missään nimessä. Ei ei ei ja vielä kerran ei. Jos jotain on pakko järjestää, niin ihan suunnitellusti, ja ystäväsi ehdoilla. Eikä liikaa ihmisiä, ainakaan tuntemattomia ja ystävällesi epämieluisia. Tunnetko/tiedätkö esim. kuinka läheinen on sukulaistensa kanssa?

Joku toiminnallinen juttu saattaisi tietysti olla yksi ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
15/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ajatuskin että iso ihmusjoukko tunkeutuisi mun asuntoon ilman mun lupaani.

Vierailija
16/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot niitä ihmisiä jotka työpaikan kahvihuoneessakin yrittää pakottaa hiljaisempia ihmisiä puhumaan ja "reipastumaan". Ole hyvä ja lopeta, anna ihmisten olla sellaisia kuin ovat. 

Vierailija
17/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaveri yrittäisi mua "sysätä uuteen sosiaaliseen elämään" puhumatta mulle aikeistaan, siitä tulisi varmaan entinen kaveri.

Vierailija
18/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, toteuta!! Mutta mene silleen itse edeltä vaikka laittamaan vähän paikkoja kuntoon ettei sitten vieraiden kanssa tule noloja tilanteita. Katso että vessa on puhdas yms, yleensä introvertit eivät ole niin tarkkoja kodin siisteydestä kun ei heillä vieraita pahemmin käy. Tämä voi hyvinkin olla ensi askel uuteen sosiaaliseen elämään, kiva lukea että jotkut ovat valmiita näkemään vaivaa ystäviensä eteen.

Vierailija
19/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa ajatuskin että iso ihmusjoukko tunkeutuisi mun asuntoon ilman mun lupaani.

Niinpä. Ajattelepa jotkut siellä naureskelemassa sun tavaroille, sisustukselle jne. silloin kun et vielä itse ole saapunut paikalle.

Vierailija
20/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saadaan etrovertti pysymään kuoressaan?