Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saada introvertti ystävä ulos kuorestaan?

Vierailija
06.11.2015 |

Minulla on rakas ystävä, joka on hiljainen ja ujo introvertti joka ei pidä huomioista. Epäilen olevani hänen ainoita ystäviään.
Mutta nyt olen muuttamassa kauas työkuvioiden takia ja mietin mistä tämä hiljainen ystävä löytäisi uutta seuraa.
Hänellä on synttärit tulossa, mietin että yllätysjuhlat hänelle olisi se sysäys uuteen sosiaaliseen elämään mitä hän tarvitsee. Saisin hänen äidiltään vara-avaimen hänen asuntoon ja oltaisiin kaikki häntä odottamassa. Ajattelin kutsua työkavereita ja sukulaisia yms. Mitä mieltä olisitte?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Kallistun kyllä edelleen yllätysbileiden puolelle, koska en usko että mitään juhlia muuten saadaan aikaan. Tähän on mukaan lähdössä ystävän äiti (aivan innoissaan yllätysjuhlista) joka itseasiassa omistaa asunnon joten nämä poliisijutut voidaan unohtaa. Mun mielestä ihminen on vähemmän huomionkeskipisteenä kun on enemmän porukkaa, niin ihmisistä on myös toisilleen seuraa. Yllätysjuhlissa on sekin hyvä puoli että juhlittavan ei tarvitse osallistua järjestelyihin itse :)

Edelleen, EI. Jos välttämättä haluat järjestää juhlat, järjestä ne ainakin jossain muualla kuin ystävän kodissa (se muuten kuuluu kotirauhan piiriin vaikka hänen äitinsä omistaisikin asunnon, edellyttäen ettei äiti itse asu ko. asunnossa).

Vierailija
42/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta, jos oma äitikään ei hyväksy introverttiä sellaisena kuin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Kallistun kyllä edelleen yllätysbileiden puolelle, koska en usko että mitään juhlia muuten saadaan aikaan. Tähän on mukaan lähdössä ystävän äiti (aivan innoissaan yllätysjuhlista) joka itseasiassa omistaa asunnon joten nämä poliisijutut voidaan unohtaa. Mun mielestä ihminen on vähemmän huomionkeskipisteenä kun on enemmän porukkaa, niin ihmisistä on myös toisilleen seuraa. Yllätysjuhlissa on sekin hyvä puoli että juhlittavan ei tarvitse osallistua järjestelyihin itse :)

Ei äitikään saa mennä asuntoon ilman lupaa jos hän ei asu siellä. Luuletko että vuokranantaja saa hiippailla asuntoon milloin huvittaa?

Itse tekisin rikosilmoituksen jos minulle noin tehtäisiin.

Vierailija
44/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ei se esimerkiksi vuokranantaja yleensäkään sitä rikosilmoitusta tee, vaan vuokralainen, asukas, joka sillä hetkellä asuu asunnossa. Tarviitko vielä rautalankaa?

Äiti omistaa asunnon, tyttärellä ei ole siihen mitään vuokrasuhdetta vaan asuu siellä muuten vaan. Tämä on viimeinen kerta kun kommentoin mitään näitä rikosjuttuja, säästäkää aikaanne älkääkä enää kirjoittako mitään tähän liittyvää. AP.

Vierailija
45/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, EI. Jos välttämättä haluat järjestää juhlat, järjestä ne ainakin jossain muualla kuin ystävän kodissa (se muuten kuuluu kotirauhan piiriin vaikka hänen äitinsä omistaisikin asunnon, edellyttäen ettei äiti itse asu ko. asunnossa).

Samaa mieltä, että järjestä ne juhlat jossain muualla kuin kaverin kodissa. Jos on yhtään tyypillinen introvertti kyseessä, niin hän haluaa lähteä ennen vieraiden poistumista kotiin. Tämä pakeneminen omaan rauhaan ei kuitenkaan onnistu jos hänen kotiinsa menette, ja hän todennäköisesti alkaa vilkuilemaan nopeasti kelloa ja toivomaan mielessään, että lähtisivätpä nämä ihmiset jo.

Vierailija
46/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ei se esimerkiksi vuokranantaja yleensäkään sitä rikosilmoitusta tee, vaan vuokralainen, asukas, joka sillä hetkellä asuu asunnossa. Tarviitko vielä rautalankaa?

Äiti omistaa asunnon, tyttärellä ei ole siihen mitään vuokrasuhdetta vaan asuu siellä muuten vaan. Tämä on viimeinen kerta kun kommentoin mitään näitä rikosjuttuja, säästäkää aikaanne älkääkä enää kirjoittako mitään tähän liittyvää. AP.

Eli on asunnossa kirjoilla. Silloin se kuuluu siihen kotirauhan piiriin. Ihan sama vaikka asunnon omistaisi itse presidentti, ei hänellä ole oikeutta mennä sinne jos asunnossa asuu kirjoilla joku, oli soppari tai ei. 

Vierailija
47/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksen toteuttaminen luultavasti aiheuttaisi kitkaa myös ystävän ja hänen äitinsä välille, jos äidin kerran on tarkoitus antaa vara-avain. Itse en tykkäisi ollenkaan kotonani järjestettävistä yllätysjuhlista ja ottaisin vara-avaimen pois henkilöltä joka antaa sen toiselle kysymättä minulta lupaa.

Tämä. Puolison veljellä oli vara-avain meille, siihen oli syynsä, vaikka ei asunut paikkakunnalla. Eli asuimme lähellä sairaalaa ja hän joutui lapsensa kanssa käymään siellä usein joten pääsi meille lepäämään vaikka olimme itse töissä. Kyllä mulla keitti kun kerran oli yllätyksenä tupa täynnä väkeä kun tulin töistä. Sen jälkeen kun koko taloyhtiössä vaihtui lukot sanoin miehelle, että nyt niitä avaimia et anna kellekään enää, minä en halua tänne väkeä tietämättäni. Onneksi mies ymmärsi, kun olin tiukkana. 

Vierailija
48/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ajattelevat aina pahinta? Itse uskon että APn ystävälle tämä voisi olla mieluinen yllätys kun näkee että miten ihmiset ovat nähneet vaivaa hänen vuoksi ja tulleet juhlistamaan. Voi olla se sysäys pois yksinäisuudestä, mielestäni se on riskien arvoista.

Vierailija
49/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina voin kertoa, että tuollaiset yllätys"juhlat" olisivat melkein hirvein tilanne, mihin voisin joutua. En pysty ollenkaan ennustamaan, miten reagoisin. Saattaisin alkaa itkeä tai lähteä karkuun. Voi olla etten koskaan enää puhuisi "ystävälle", joka menisi moista järjestämään.

Tulen kyllä ihan itse ulos kuorestani, kun seura on oikeanlaista. Se voi tapahtua esimerkiksi työn tai harrastusten puitteissa.

Vierailija
50/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttina voin kertoa, että tuollaiset yllätys"juhlat" olisivat melkein hirvein tilanne, mihin voisin joutua. En pysty ollenkaan ennustamaan, miten reagoisin. Saattaisin alkaa itkeä tai lähteä karkuun. Voi olla etten koskaan enää puhuisi "ystävälle", joka menisi moista järjestämään.

Tulen kyllä ihan itse ulos kuorestani, kun seura on oikeanlaista. Se voi tapahtua esimerkiksi työn tai harrastusten puitteissa.

Näin.

Olen itsekin introvertti ja olisi takuuvarmaa että juhliin en jäisi.

Vierailija
51/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ajattelevat aina pahinta? Itse uskon että APn ystävälle tämä voisi olla mieluinen yllätys kun näkee että miten ihmiset ovat nähneet vaivaa hänen vuoksi ja tulleet juhlistamaan. Voi olla se sysäys pois yksinäisuudestä, mielestäni se on riskien arvoista.

Mutta onko ystävä yksinäinen? Introvertit nimenomaan viihtyvät yksin eivätkä tarvitse isoa määrää ihmissuhteita.

Vierailija
52/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle info-kuva.

http://i.imgur.com/76HUN.jpg

Vierailija
53/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että ap:n ystävä tuntisi itsensä yksinäiseksi?

Vierailija
54/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä, itse olen introvertti mutta ilahtuisin kyllä kovasti jos mulle järkättäisiin yllätysjuhlat.

Vaikutat itse ystäväsi vastakohdalta ja osaisit varmaan ottaa tilanteen sillä tavalla haltuun, ettei tämän introvertin tarvitsisi olla juhlissaan se seremoniamestari ja tunnelman ylläpitäjä, joka pitää huolta vieraitten viihtyvyydestä, joten uskoisin ystävälläsi olevan hauskaa juhlissaan.

Go for it!

Vierailija
55/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ihan pakko järkätä bileet niin sitten muualla kuin ystäväsi kodissa (jo pelkästään senkin takia että on rikos mennä ilman lupaa sinne). Onpahan kaverilla pakopaikka jos ja/tai eivät miellytä.

Vierailija
56/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos pitäisit illanvieton omassa asunnossasi. Ilmoittaisit introvertille, että pidät pienet illanistujaiset ennenkuin lähdet pois. Paikalle tulee Maija, Jaana ja Silja. Syödään, katsotaan leffaa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
57/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos pitäisit illanvieton omassa asunnossasi. Ilmoittaisit introvertille, että pidät pienet illanistujaiset ennenkuin lähdet pois. Paikalle tulee Maija, Jaana ja Silja. Syödään, katsotaan leffaa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
58/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Remember, introverts get lonely too", eli tämäkin kannustaa järjestämään juhlat. Anna mennä vain AP, kerran tässä eletään.

Vierailija
59/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää juhlat sinun luonasi ap jos on pakko pitää ne! Varsinkin jos vieraat eivät ole ystävällesi niin tuttuja.

Yllätykset ovat kivoja kunhan ne ovat kivoja yllätyksiä. Minä olen myös introvertti mutta tykkäsin kun kolme kaveriani järjesti yllätyspiknikin syntymäpäivänäni. Mutta jos he olisivat kutsuneet esim. koko luokkamme minun kotiini niin se olisi enemmänkin kurja yllätys.

Vierailija
60/77 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Remember, introverts get lonely too", eli tämäkin kannustaa järjestämään juhlat. Anna mennä vain AP, kerran tässä eletään.

Joko luit vain tuon yhden lauseen tai sitten et ymmärtänyt lukemaasi. Se, että introvertitkin joskus kaipaavat seuraa, ei ole erityisen hyvä syy kutsua salaa introvertin kotiin ihmisjoukkoa.