Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisi mahdollisuus tuhota kiusaajasi elämän

Vierailija

tekisitkö sen? Olen joutunut erään henkilön kiusaamaksi pidemmän ajan ja mulla on eräs valttikortti "hihassa" josta kys. hlö ei tiedä mitään. Mietin käytänkö sitä vai annanko olla? Jos veisin asian eteenpäin pahin skenaario olisi potkut tai ainakin maineen menetys johdon silmissä, luultavasti jälkimmäinen. Kyseessä ei ole mitään tekaistua mun puolelta vaan selkeä todiste yhdestä jutusta. Luultavasti en tee mitään, mutta haluaisin mielipiteitä miten muut tekisivät.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tekisi mitään tuollaista, sillä ymmärtäisin, että vikaa on aina myös kiusattavassa.

Näin sanoo kiusaaja!

Vierailija

Tuo elämän tuhoaminen kuulostaa vähän ylidramaattiselta. Mutta en tiedä käyttäisinkö tietojani toisen elämän vaikeuttamiseen, vaikka tämä olisi joskus kiusannut minua. Saisinko siitä jotenkin oloni paremmaksi, en usko. Jos kyseessä olisi rikos, jonka kiusaajani olisi tehnyt ja sen paljastaminen, niin en tiedä sittenkään. Riippuu rikoksesta. 

Vierailija

Tottakai teet.

Oli mun elämäni varmaan parhaita hetkiä kun olin päätynyt tilanteeseen jossa piti palkata henkilö.. Tuttu nimi tuli vastaan. Katoin CV:n ja ei ollut mennyt hyvin. Kutsuin haastatteluun ja tuttu tyyppihän sieltä tuli vastaan. Juteltiin mukavia ja annoin tyypille vähän köyttä, vihjailin että saattaa vihdoinkin päästä takas työelämään tälleen hyvä-veli kaupoilla.

Lopulta päädyin että julmin tapa oli se täysin valmiiksi kirjoitettu ja persoonaton: "valitettavasti valintamme ei osunut tällä kertaa sinuun.."-sähköposti.

Et kuule usko edes kuinka tyydyttävä tämä tilanne oli. Anna mennä, täysillä, toivo potkuja, maineen menetyskin on ihan siedettävä kuitenkin.

Vierailija

En ole kauhean kiinnostunut kiusaajieni aivoituksista. Ilmeisesti heillä on jonkinlainen tukahdutettu raiskausvietti.

Vierailija

Muuten kyllä, mutta se on mennyt saamaan lapsen ja en halua vaikeuttaa sen lapsen elämää. Ilmeisesti menneisyyden perseilystä ja törttöilystä huolimatta on ihan hyvä äiti, joten vaikka tilaisuus tulisi varmaan nielisin sen lapsen takia kiukkuni vaikka se ihminen mua kohtaan olikin aivan kauhea (parina esimerkkinä koetti sytyttää mun hiukset tuleen ja tuhosi mun koulukirjat ja rikkoi mun makuuhuoneen ikkunan).

Vierailija

Varaudu menettämään myös oma maineesi.

Minua vainosi ja häiriköi eräs ihminen vuosikausia. Tämä on aihettanut minulle pelkoa oman mielenterveyden menettämisestä, pelkotiloja (välttelen tiettyjä paikkoja jossa häneen saattaisin törmätä), opintojeni pitkittymisen, alanvaihdon (ei mikään pieni juttu, mutta en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan). Pahinta on kuitenkin se, että läheinen ystävä käänsi minulle selkänsä, täysin. Hän ei uskonut minua, vaan epäili, että sairastan skitsofreniaa ja kaikki on mielikuvitukseni tuotetta.

Päätin jättää asian sikseen. Rikossyytettä en voi nostaa, koska minulla ei ole mitään muuta todistetta kuin oma sanani. Jos tuon asian jollakin tapaa ilmi, menetän maineeni lopullisesti. Huhuja varmasti liikkuu jo. Ja tosiaan, minä en ole tehnyt muuta kuin elänyt omaa elämääni. En pyytänyt tulla vainotuksi, en provosoinut hänen käytöstään tietoisesti. Pysyvä haitta on se, että elän hyvin eristäytynyttä elämää, en liiku paljon kotialueeni ulkopuolella. Ja pelkään.

Vierailija

Varmasti tekisin. Kiusaajat tuhosivat lapsuuteni ja nuoruuteni. Työn menettäminen ei olisi tarpeeksi mutta parempi kun ei mitään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottakai teet.

Oli mun elämäni varmaan parhaita hetkiä kun olin päätynyt tilanteeseen jossa piti palkata henkilö.. Tuttu nimi tuli vastaan. Katoin CV:n ja ei ollut mennyt hyvin. Kutsuin haastatteluun ja tuttu tyyppihän sieltä tuli vastaan. Juteltiin mukavia ja annoin tyypille vähän köyttä, vihjailin että saattaa vihdoinkin päästä takas työelämään tälleen hyvä-veli kaupoilla.

Lopulta päädyin että julmin tapa oli se täysin valmiiksi kirjoitettu ja persoonaton: "valitettavasti valintamme ei osunut tällä kertaa sinuun.."-sähköposti.

Et kuule usko edes kuinka tyydyttävä tämä tilanne oli. Anna mennä, täysillä, toivo potkuja, maineen menetyskin on ihan siedettävä kuitenkin.

Ahaa, toisen elämän tuhoaminen tarkoittaa tällaista. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä, mutta se on mennyt saamaan lapsen ja en halua vaikeuttaa sen lapsen elämää. Ilmeisesti menneisyyden perseilystä ja törttöilystä huolimatta on ihan hyvä äiti, joten vaikka tilaisuus tulisi varmaan nielisin sen lapsen takia kiukkuni vaikka se ihminen mua kohtaan olikin aivan kauhea (parina esimerkkinä koetti sytyttää mun hiukset tuleen ja tuhosi mun koulukirjat ja rikkoi mun makuuhuoneen ikkunan).

Kutsu se ravintolaillalliselle. Puhutte asiat ja laitat laskun mulle? :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teet.

Parempi kuin ei mitään. Jos olisin voinut varmistaa että kyseinen ihminen ei koko elämänsä aikana olisi pystynyt enää työskentelemään ikinä tai olisi vaikka joutunut pyörätuoliin, tai hemmetti vaikka olisin voinut varmistaa että olisi saanut neliraajahalvauksen niin oisin ottanut tilaisuuden vastaan ja käyttänyt sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teet.

Parempi kuin ei mitään. Jos olisin voinut varmistaa että kyseinen ihminen ei koko elämänsä aikana olisi pystynyt enää työskentelemään ikinä tai olisi vaikka joutunut pyörätuoliin, tai hemmetti vaikka olisin voinut varmistaa että olisi saanut neliraajahalvauksen niin oisin ottanut tilaisuuden vastaan ja käyttänyt sen.

Karmeaa. 

Olisi kiva jos ap tarkentaisi, mitä otsikollaan varsinaisesti tarkoitti? Oikeastiko tuhoamista, vai jotain lievempää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai teet.

Karmeaa. 

Olisi kiva jos ap tarkentaisi, mitä otsikollaan varsinaisesti tarkoitti? Oikeastiko tuhoamista, vai jotain lievempää.

Häpeälliset potkut ja juorut sen jälkeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat