Jos olisi mahdollisuus tuhota kiusaajasi elämän
tekisitkö sen? Olen joutunut erään henkilön kiusaamaksi pidemmän ajan ja mulla on eräs valttikortti "hihassa" josta kys. hlö ei tiedä mitään. Mietin käytänkö sitä vai annanko olla? Jos veisin asian eteenpäin pahin skenaario olisi potkut tai ainakin maineen menetys johdon silmissä, luultavasti jälkimmäinen. Kyseessä ei ole mitään tekaistua mun puolelta vaan selkeä todiste yhdestä jutusta. Luultavasti en tee mitään, mutta haluaisin mielipiteitä miten muut tekisivät.
Kommentit (46)
mun kiusaajien elämä on aika riekaleina jo nyt. Jos olis menestyneitä niin harkitsisin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika pöyristynyt tästä kostonhimosta, suorastaan murhanhimosta. Minkä ihmeen takia mä olin ilahtunut ja liikuttunut kun huomasin entisen kiusaajani asuvan samoilla nurkilla?
Et säkään ihan terveeltä vaikuta.
Ap, voitko kertoa mikä tämä juttu on? :) Tai siis minkä tyyppinen? Tiedätkö henkilön huijanneen jotain tai varastaneen tms? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.
Ymmärrän tuon tyydytyksen. Ajatelkaa kuitenkin, olen kohta 60-v, vasta ikäihmisenä ymmärsin kaiken vyörytyksen, järjestelmällisesti estettiin saamasta töitä kun lopulta sain, kiusaamista. Koska minut sekoitettiin sukulaiseen joka huomattavasti näköiseni. Rukoilen vihamiesteni edestä, enkä soisi kenenkään kokevan samanlaista kauheaa erehdystä.
Sain paljon rehellistä tunnustusta että tein työni hyvin, mutta viha ei loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aika pöyristynyt tästä kostonhimosta, suorastaan murhanhimosta. Minkä ihmeen takia mä olin ilahtunut ja liikuttunut kun huomasin entisen kiusaajani asuvan samoilla nurkilla?
Et säkään ihan terveeltä vaikuta.
No voi olla näin, mutta en ole katkera. Olen kyllä kokenut elämässäni ihan yhtä katkeria fiiliksiä kuin jotkut tähän ketjuun kirjoittaneet. Mutta aito anteeksianto on parasta mitä tiedän. Oletteko kokeneet sitä vapautta ja iloa?
Minä olen kiusattujen puolta. Kiusattujen igoni olkoon Pekka Eric Auvinen. Olen valaistunut näillä sivuilla, saannut korkeamman käsityksen siitä, miten vihaa suositaan.
Ymmärrän Auvista hyvin, olivathan hänen uhrinsakin samanlaisia aliihmisiä, kuin nämä hänen kiusaajat tai vaikenijat. Myös ne kiusatut, vetelykset jotka massapsykoosissaan kokivat "eheytymisen voiman", kuin lestadiolainen naisen hakkaaja. Uskon asioista ei sovi kiistellä. Lestadiolainen ei lyö, se opettaa. kiusattu ja "kiusattu" ei ole aikuisiälläänkään monesti se marttyyri, vaan syyllistyy "viharikokseen".
Uskon että pakastajaäidit ja muut perhesuurmaajat seurasivat/seuraavat mm vauva.fi, iltasanomat ja suomi24 keskustelupalstoja.
Elämä antaa takaisin kiusaajille enemmin tai myöhemmin joka tapauksessa mutta tee kuten parhaaksi näet.
Onpa tänne tullut runsaasti vastauksia ja myös kysymyksiä joissa halutaan tietää mikä tapahtuma on kyseessä mikä saa minut ajattelemaan ns. kostonhimoisesti. Kyseessä ei ole yksittäistahtuma vaan ex-miehestä joka on tehnyt kiusaa lasten ja sukulaisten kautta jo pidemmän aikaa ja lasteni hyvinvointi on vaakalaudalla kyseisen toiminnan vuoksi kun henkinen paine isän aiheuttamasta aivopesusta käy heille välillä ylivoimaiseksi. Nyt olen saanut tietooni ystäväni kautta exää raskauttavan asian ja jos toisin asian julki, voisi menettää jopa työnsä tai ainakin vaikeuttaisi työssä olemista. Toiveissa onkin että jos näin kävisi, häpeä aiheuttaisi paikkakunnalta poismuuton ja elämämme rauhoittuisi. Motiivina on siis puhtaasti lasteni hyvinvointi eikä kostonhimo itsessään. Haluaisin että exä itse ymmärtäisi lopettaa, mutta jos ei sitä tee jääkö vaihtoehtoja? Ap
En. En halua alentua samalle tasolle kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tänne tullut runsaasti vastauksia ja myös kysymyksiä joissa halutaan tietää mikä tapahtuma on kyseessä mikä saa minut ajattelemaan ns. kostonhimoisesti. Kyseessä ei ole yksittäistahtuma vaan ex-miehestä joka on tehnyt kiusaa lasten ja sukulaisten kautta jo pidemmän aikaa ja lasteni hyvinvointi on vaakalaudalla kyseisen toiminnan vuoksi kun henkinen paine isän aiheuttamasta aivopesusta käy heille välillä ylivoimaiseksi. Nyt olen saanut tietooni ystäväni kautta exää raskauttavan asian ja jos toisin asian julki, voisi menettää jopa työnsä tai ainakin vaikeuttaisi työssä olemista. Toiveissa onkin että jos näin kävisi, häpeä aiheuttaisi paikkakunnalta poismuuton ja elämämme rauhoittuisi. Motiivina on siis puhtaasti lasteni hyvinvointi eikä kostonhimo itsessään. Haluaisin että exä itse ymmärtäisi lopettaa, mutta jos ei sitä tee jääkö vaihtoehtoja? Ap
Mitä jos ottaisit puheeksi tietosi exäsi kanssa?
Itse tein todella paljon hallaa kummityttöni kiusaajille.
Hän on käynyt koulut loppuun, kiussajat eivät muuttaneet pakkakuntaa ja pahimman kiusaajan kummankin mineet ovat kylässämdnneet.
Kummityttöni kertoi tietenkin minulle vain pintaraapaisun aiheesta, joten todellakin paha sai palkkansa.
Lisäksi asiastakirjoitti paikallislehtikin.
Kun kiusaaja joskus hakeetöihin, maine seuraa somessa mukana ikuisuuden
En katunutyhtään ekä kadu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ottaisit puheeksi tietosi exäsi kanssa?
En uskalla käyttää valttikorttia ns. etukäteen sillä silloin hänelle jäisi aikaa miettiä ratkisuja ja exän luonteella osaa luikerrella itsensä tilanteesta ulos jos on ehtinyt keksiä selityksiä etukäteen ja lopulta kostaisi entistä pahemmin kun on selvinnyt tilanteesta. Mietin vielä mitä teen asian suhteen ja keskustelen ystävieni kanssa tilanteesta. Ap
Sanoisin vaan kiusaajalle "; Hauku vaikka katkeraksi :-)".
Sehän vaan nostaisi hänen surkeaa itse tuntoaan! :-)
J.lle tuo ainakin tehoaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin vaan kiusaajalle "; Hauku vaikka katkeraksi :-)".
Sehän vaan nostaisi hänen surkeaa itse tuntoaan! :-)
J.lle tuo ainakin tehoaa :-)
Ja mitähän yritit sanoa?
Ei mun tarvitse kostaa. Enää.
Toinen kiusaajista on tätänykyä lestadiolainen 8 lapsen riutunut äiti, toinen kiusaaja kuoli nuorena munasarjasyöpään. Karma kyllä kohtelee kaikkia ansaitusti, näin uskon. Siksi kannattaakin elää elämänsä "hyvin" ja olla kanssaihmisilleen AINA mukava.
Usein pelkkä uhkaus oikeuteen viemisestä riittää. Pilaat oman maineesi ennemmin. Oli itsellänikin tuttava joka kymmenien vuosien jälkeen yritti mustamaalata käyttäen hyväksi ystäviään, kyllä he minua uskoivat kuitenkin että puhuin totta.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kiusaajista on tätänykyä lestadiolainen 8 lapsen riutunut äiti, toinen kiusaaja kuoli nuorena munasarjasyöpään. Karma kyllä kohtelee kaikkia ansaitusti, näin uskon. Siksi kannattaakin elää elämänsä "hyvin" ja olla kanssaihmisilleen AINA mukava.
Olen samaa mieltä, mutta äidin on myös ajateltava lapsiaan, se menee kaiken muun edelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Usein pelkkä uhkaus oikeuteen viemisestä riittää. Pilaat oman maineesi ennemmin. Oli itsellänikin tuttava joka kymmenien vuosien jälkeen yritti mustamaalata käyttäen hyväksi ystäviään, kyllä he minua uskoivat kuitenkin että puhuin totta.
Narsistiexiin ei oikeudella uhkaillut tehoa, ymmärrän ap:ta sillä oon kokenut samoja mut kauan sit nyt lapset jo aikuisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kiusaajista on tätänykyä lestadiolainen 8 lapsen riutunut äiti, toinen kiusaaja kuoli nuorena munasarjasyöpään. Karma kyllä kohtelee kaikkia ansaitusti, näin uskon. Siksi kannattaakin elää elämänsä "hyvin" ja olla kanssaihmisilleen AINA mukava.Olen samaa mieltä, mutta äidin on myös ajateltava lapsiaan, se menee kaiken muun edelle. Ap
Puhtaasta kostonhimosta jotain menneisyydessä tapahtunutta kohtaan en viitsisi vaivautua. Mutta jos tämä vieläkin häiritsee niin silloin näen että voin "puolustautua".