Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mistä viattomista jutuista tunsitte lapsena huonoa omaatuntoa?

Vierailija
06.11.2015 |

Tästä on ollut aloitus demissäkin mutta sinne ei kukaan enää vastaa. aloitan:

6-vuotiaana vapautin naapurin tytön purkkiin pyydystetyt sammakot takaisin lampeen ja 8-vuotiaana hautasin kaverin kellarissa olleen sähköjohdonpätkän heidän pihalleen kun kaveri kertoi että heitä lyödään sillä jos tekevät jotain tuhmaa.

11-vuotiaana katsoin vahingossa ennen joulua kauppakassiin kun vanhemmat tulivat kaupasta ja näin lahjaksi tarkoitettuja tavaroita. Jouluna yrtin teeskennellä yli-innostunutta kun avasin paketit :D Läpi meni.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin ekaluokalla kaverin kanssa vahingossa 20 pennin tikkarin karkkikaupasta. Oltiin katseltu niitä ja kaveri oli epähuomiossa laittanut sen taskuunsa. Olimme aivan kauhuissamme, että olemme nyt RIKOLLISIA. Heitimme tikkarin roskiin ja vannoimme ettemme koskaan kerro kenellekään. Pelkäsin tosi kauan kun näin jossain poliisin, että se tulee hakemaan mua vankilaan.

Vierailija
22/58 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ois kiva lukea lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn 22:seen! Lisää :)

Vierailija
24/58 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin alle 10v poikana naapurin tytön pimppiä teelusikalla, sitten sitä samaa teelusikkaa käytettiin myös hammaslääkärileikeissä peilinä. Harmittaa, kun en tajunnut pestä sitä lusikkaa välillä.

Vierailija
25/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella löysin pihalta vanhan pesismailan ja aloin huiskia sillä lumipenkkoja, mutta epähuomiossa osuinkin parhaan ystäväni polveen. Hänelle tuli tosi kipeää ja hän lähti opettajanhuoneeseen kertomaan asiasta. Olin ihan varma, että vanhemmilleni soitetaan. En kuitenkaan joutunut sen kummemmin vastuuseen teostani, vahinkohan se vain oli, mutta yläasteella samainen ystäväni joutui polvileikkaukseen samasta polvesta johon olin lyönyt. Omatunto soimaa vieläkin.

Vierailija
27/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin seurakunnan päiväkerhossa pienenä alle kouluikäisenä. Jostain syystä olin siellä aika yksinäinen eikä minua hyväksytty leikkeihin mukaan. Välillä saimme riehua seurakuntatalon jumppasalissa jossa oli kaikenlaisia patjoja, puolapuita ja niitä sellaisia katosta roikkuvia naruja joiden päissä oli puiset renkaat. Roikun sellaisissa renkaissa ja yksi ryhmän suosittu tyttö juoksu vahingossa minua päin. Tyttö alkoi itkemään hysteerisesti ja sai kaikki ohjaajat lohduttamaan häntä. Minä podin järkyttävän huonoa omaatuntoa tapahtuneesta vaikka en ollut tehnyt mitään väärää.

Vierailija
28/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isältäni punaisen kynän, ei siis mikään superhieno, oli vienyt sen tyopaikaltaan. Istuin tienvarressa kivellä kaverini kanssa ja kynä putosi kädestäni ja vieri tielle, juuri kun auto ajoi ohi. Kynä sitten murskaantui. Olin ihan paniikissa ja menin itkua vääntäen kertomaan isälleni. Ajattelin, että nyt varmaan joudun arestiin, joulupukki ei tule jne. No isä tietenkin vain naurahti että ei se mitään. Ihan kuin olisin saanut jonkun eeppisen synninpääston. 

Vierailija
29/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/58 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oletteko naisia? -5

Vierailija
31/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta osui sattumalta Googlessa silmään. Minä sain 6-vuotiaana luvan pomppia naapureiden trampoliinilla silmä välin kun he olivat lomamatkalla. Löysin heidän puhaltaa kuulapyssyn kuulan. Otin sen itselleni (en edes omistanut kuulapyssyä. Seuraavana yönä nukuin ehkä pari tuntia kun mietin ja kaduilla tätä mielestäni kauheaa tekoa :D heti seuraavana aamuna palautin kuulan samaan paikkaan.

Vierailija
32/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 6-vuotias kun leikkiessä katkaisi vahingossa kaverin barbin käden. Se vääntyi jotenkin lipaston laatikon väliin. Ei kaveri ollut siitä millänsäkään mutta minä koin hirveää syyllisyyttä. Askartelimme muovailuvahasta barbille "kipsin" Ja se barbi sai nimekseen Amputa :D käytiin lähes kaikki taskurahani ja ostin kaverille vielä uuden barbin.

Vierailija
33/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hellyttäviä juttuja. Itse en valitettavasti muista mitään tällaista. Kyllä minulla omatunto on, mutta joko olen ollut superkiltti, tai sitten en vain muista.

Vierailija
34/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotti joskus ekaluokkalaisen nakin lattialle, vahingossa tietty,. Kaverin 2-vuotias pikkusisko ehti haukata siitä palan. Luulin jostain syystä että nakit ovat jotenkin vaarallisia pikkulapsille. Pelosta täristen menin kertomaan kaverin isälle. Hän kuittasi sen vaan "no eihän se nyt niin vaarallista ole"

Vierailija
35/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudotti joskus ekaluokkalaisen nakin lattialle, vahingossa tietty,. Kaverin 2-vuotias pikkusisko ehti haukata siitä palan. Luulin jostain syystä että nakit ovat jotenkin vaarallisia pikkulapsille. Pelosta täristen menin kertomaan kaverin isälle. Hän kuittasi sen vaan "no eihän se nyt niin vaarallista ole"

*Pudotin

Vierailija
36/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uskonnollisessa päiväkodissa. Ennen päiväunia piti lukea rukous ja laittaa kädet ristiin. Kerran kuiskasin kaverille "laitetaan kädet peiton alle muttei laiteta niitä ristiin" Seuraavana päivänä kuulin tämän tarhatädin sairastuneen. Ajattelin ties kuinka pitkään, että se oli minun ja kaverin vika että tarhatätimme oli sairastunut, koska emme laittaneet käsiä ristiin rukouksen aikana.

Vierailija
37/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mökillä ja aikani kuluksi menin autoon leikkimään. Kääntelin rattia ja se meni rattilukkoon. Olin ihan hädissäni että rikoin auton. Isä ehdotti seuraavana päivänä että käydään kylällä jätskillä ja minä ihan paniikissa että ei!

Olin lapsena kaikesta tuollaisesta hädissäni. En tiedä mistä se johtui, ei minulle koskaan mistään suututtu.

Vierailija
38/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helluntailaisesta perheestä enkä saanut syödä verilettuja uskonnon takia. Kuitenkaan sitä ei koulussa huomioitu mitenkän eli en saanut mitään muuta ruokaa. Kerran oli niin kova nälkä että söin. Luulin joutuvani helvettiin. T. Ammattivalittaja

Vierailija
39/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin perheessä kuului syödä koko omena, siis karaa myöten. Muistan kyllä että he olivat köyhiä. Silti en pystynyt syömään karaa tai siemeniä vaan pilotin ne kaverin perheen halkolaatikon pohjalle. Ja minulle aina väkisin työnnettiin se omena välipalaksi siellä kuitenkin.

Vierailija
40/58 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli karkkipäivä lauantaisin ja jotenkin ajattelin, että karkkia ei saa syödä muulloin. Kerran karkkipäivän karkkeja oli kuitenkin jäänyt yli ja minä söin ne salaa sunnuntaina. Tunsin pitkään kovaa syyllisyyttä ja pelkäsin, että vanhemmat saavat tietää jolloin seuraa ankara rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi