Miksi vauva-arjesta maalataan kuva ihanana aikana, vaikka oikeasti se on
... uuvuttavaa ja sottaista. Univaje, koti kaaoksessa, jatkuva huoli jne jne. Ja sitten somessa ollaan "onnesta sekaisin". Miksi ei voi vaan olla totuudenmukainen? Miksi pitää kaunistella ja esittää että kaikki on ihanaa ja ruusunpunaista? En ymmärrä.
Kommentit (35)
Kyllä minä itkin onnesta imettäessäni sekaisesta kodissa esikoista, kaikki viherkasvit olivat kuolleet, kaikki vaatteeni olivat likaisia tai roikkuivat päälläni tai olivat vyötäröltä liian pieniä., hiukset oli kampaamatta ja muutenkin kroppa ihan vieras.
Sempä takia ollaan vanhenpainvapaalla ja sen jälkee voi vielä jäädä hoitovapaalle kunnes muksu täyttää 3.
Emmä jaksais töissä olla, univaje sen verra paha kyllä! Muutenki unettomuutta takana. Pitää myös osata olla lempeä itteään kohtaan, ei sen kodin tartte näyttää tiptopilta. Eikä mukulan kanssa tartte käydä joka hemputin kerhos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä itkin onnesta imettäessäni sekaisesta kodissa esikoista, kaikki viherkasvit olivat kuolleet, kaikki vaatteeni olivat likaisia tai roikkuivat päälläni tai olivat vyötäröltä liian pieniä., hiukset oli kampaamatta ja muutenkin kroppa ihan vieras.
Hyi helvetti. Olitko yh vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Olitko yh vai mitä ihmettä?
Hyi helvetti, miten rumasti kommentoit. Mikä sinua vaivaa?
Eri
Tätä minäkin ihmettelen. Se on myös valheellista niitä kohtaan, jotka vasta suunnittelevat lasten hankkimista.
Kaksi ekaa tuli 1v3kk ikäerolla, eikä se mitenkään kamalaa ollut. Ei mulla mitään jatkuvaa huolta ollut jostain. Iltatähti syntyi reilu 10v myöhemmin ja voin todeta, että kotonaolo oli kuin lomaa. Ei tietoakaan mistään univajeesta tms.
Univaje, ui ui ui hellanlettas jos jonkun vuoden joutuu vetämään vähän ohuella unella. Voi voi.
On ihmisten elämä pienestä kiinni.
T. Kymmenen vuotta 3h yöunilla
Vierailija kirjoitti:
Univaje, ui ui ui hellanlettas jos jonkun vuoden joutuu vetämään vähän ohuella unella. Voi voi.
Hyi saatana. Minä olin jo kahden viikon jälkeen osastolla nukkumassa. Mahdatkothan liioitella?
Sehän riippuu niin monesta asiasta, varsinkin siitä, onko vauvalla koliikki vai ei. Meidän lapset ovat olleet terveitä ja siksi vauva-aika oli ihanaa, helppoa. Vauva nukkui, söi, putsattiin ja taas unille. Syötöt kerran yössä jatkuivat noin 4 kuukauden ajan. Sitten riitti syöttö n.klo.22 ja seuraava n.klo6.
Miksi koti olisi kaaoksessa? Musta tuntuu, että juuri vauva-aikana oli kaikkein siisteintä, kun olin kotona ja aikaa oli ruhtinaallisesti. Meillä mies on aina hoitanut aamiaiset ja imuroinnin.
Vauvat on erilaisia. Mulla oli esikoinen hyväntuulinen ja hyvin nukkuva vauva. Elämäni onnellisimpia aikoja. Kuopus oli vaativa ja vähäuninen vauva. Oli rankka vvuosi. Molemmista puhuin ihan totuudenmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sempä takia ollaan vanhenpainvapaalla ja sen jälkee voi vielä jäädä hoitovapaalle kunnes muksu täyttää 3.
Emmä jaksais töissä olla, univaje sen verra paha kyllä! Muutenki unettomuutta takana. Pitää myös osata olla lempeä itteään kohtaan, ei sen kodin tartte näyttää tiptopilta. Eikä mukulan kanssa tartte käydä joka hemputin kerhos.
Yleinen olettamus on, että lapsen saanut alkaa sisustamaan kotiaan kuin olisi influensseri ja sen lisäksi tekee kaikki ruoat alusta loppuun ja huvikseen vielä silittää kaikki pestyt vaatteet sukkia ja alusvaatteita myöten. Osa olettaa, että kotona vauvaa hoitava myös leipoo ja tarjolla on aina tuoretta leipomusta.
Minulle kävi kerran noin, että puolison sukulainen oli luvannut lapsilleen että meiltä saa tuoretta pullaa tai mokkaruutua. Lapset alkoivat itkeä ja kiukutella kun en voinut tehdä muuta kuin tarjota korppuja ja voileipiä kaakaon kanssa. Olin mielessäni todella ärtynyt tuolle sukulaiselle ja pidin hänen lupaamisiaan tyhmänä käytöksenä.
Minua ihmetytti se, että vauvoja halutaan käydä katsomassa. Siinä vaiheessa kun lapsi haluaisi ja pystyisi juttelemaan muiden kanssa sekä tykkäisi kun hänen kanssaan luettaisiin yhdessä, ei vieraita enää tulekaan tai jos tulee niin eivät jaksa lukea lapsille. Siinähän he istuivat sohvalla ja olisivat voineet kahvia odottaessaan lukea lyhyen sadun lapselle/lapsille.
Toivottavasti olen itse fiksumpi ja inhimillisempi aikuinen kun pohdin noita vanhemmille asetettuja järjettömiä vaatimuksia.
Some kyllä aiheuttaa epärealistisia odotuksia ja isoja pettymyksiä, kun kuvitellaan että se oikea elämä on sellaista kuin vaikuttajien lavastetuissa kuvissa. Ihan kaikessa, ei vaan vauva-arjessa. Erityisesti nuorista olen huolissaan tämän vuoksi. Että odottavatko elämältä pelkkää glamouria ja yltiöonnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Univaje vaikuttaa terveyteen ja järkeen huonontavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Se on myös valheellista niitä kohtaan, jotka vasta suunnittelevat lasten hankkimista.
Tosi moni kokee aidosti vauvavuoden ja taaperoajan ihanana ja helpponakin. Miksi silloin pitäisi ajatella muita ja nostaa esiin negatiivisia kokemuksia varmuuden vuoksi.
Minä nautin joka hetkestä kotona ollessani lasten kanssa. Kaikki muu oli todellakin siedettävää ja tosi ok. Ei pidä tehdä lapsia, jos ei ole valmis kasvatusvastuuseen myös muiden mielestä rankkoine juttuineen.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet saanut lapsenkin aikaiseksi, jos olet niin hölmö, ettet tajua ettei kaikilla ole sama elämä?
Onko se reisien levitys sitten niin vaikeaa muka vähä-älyisellekään, etteikö sitä vähän hölmömpikin osaisi tehdä?
Koska se on ihanaa kaikesta vaivasta huolimatta ja se kuuluu elämään. Lapset kasvavat ja kehittyvät nopeasti ja sekin on ihanaa.
Lapsettomat eivät tätäkään ymmärrä. Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ihanaa kaikesta vaivasta huolimatta ja se kuuluu elämään. Lapset kasvavat ja kehittyvät nopeasti ja sekin on ihanaa.
Lapsettomat eivät tätäkään ymmärrä. Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki laiskuudesta.
EI OLE !!! PERSUT VOIVAT TEHDÄ LAPSIA TÄHÄN KÖYHYYTEEN NIIN PALJON KUN PERSE KESTÄÄ... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ap on lapseton ja provosoi keskustelua, mihin hänellä ei ole oikeasti mitään kosketusta.
Lapsettomuus nopeuttaa vanhenemista ja lisää syöpiä naisilla. Tällä evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta.
Miten sinä olet saanut lapsenkin aikaiseksi, jos olet niin hölmö, ettet tajua ettei kaikilla ole sama elämä?