vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt
Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?
Kommentit (371)
No käytin lääkärissä mutta en uskaltanut kertoa ravistelleeni itse. Olen nössö tiedän.
Ap
Hei nyt nainen keräät itsesi. Olet tässäkin ketjussa jahkaillut jo monta päivää, eikä tätä asiaa kannattaisi enää pitkittää, sitä huonommaksi se vain menee kaikkien kannalta. Kaikkein eniten vauvan, ja sitähän et toivottavasti halua. Varaat ajan lääkäriin, kerrot ihan rehdisti että vauvaa on ravisteltu ja nuo oireet mitä vauvalla on nyt ollut.
Viesteistäsi välittyy se, että rakastat vauvaa yli kaiken, ja olet huolissasi. Nyt sinun täytyy olla aikuinen ja vastuullinen äiti, ja viedä vauva vielä lääkäriin. Ja olla rehellinen siellä! Olet tämän velkaa vauvallesi ja itsellesi.
En usko että lastasi viedään sinulta pois vielä tuon perusteella. Ja jos viedäänkin, ei se tule kestämään ikuisesti, vaan saat kyllä vauvasi vielä takaisin.
Pliis, mene nyt vaan sinne lääkäriin :(
Vierailija kirjoitti:
No käytin lääkärissä mutta en uskaltanut kertoa ravistelleeni itse. Olen nössö tiedän.
Ap
Jaa että alle tunnissa viikonloppu-iltana? Toivottavasti nyt olit rehellinen etkä vain kirjoittanut sitä tänne lopettaaksesi lynkkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa että alle tunnissa viikonloppu-iltana? Toivottavasti nyt olit rehellinen etkä vain kirjoittanut sitä tänne lopettaaksesi lynkkauksen.
Vaataukseni oli tarkoitettu viestiin jossa luki "käytithän lääkärissä vai mitä nuo tutkimukset olivat". Näköjään poistui se viesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaataukseni oli tarkoitettu viestiin jossa luki "käytithän lääkärissä vai mitä nuo tutkimukset olivat". Näköjään poistui se viesti.
Ap
Eipä poistunutkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari ehdotusta ja kysymystä.
Oletko myös huutanut, ollut tyly, hoitanut mekaanisesti tai kovakouraisesti vai vain yksi (todellakin liikaa) ravistelu? Onko vauvalla kummia, isovanhempaa tms joka voisi nyt olla tosi paljon vauvan kanssa?
Vauvalla on koliikki? Voi myös nukkua kipujensa vuoksi, koska ei uskalla huutaa enää ja on muutenkin menettänyt toivonsa apuun.
Vauvat huonoissa lastenkodeissa nukkuvat tai kököttävät flegmaattisina, koska tarpeisiin ei voida vastata. Sun vauvalle olis tärkeää saada kosketusta, turvaa, lempeitä sanoja, syliä. Vauvaa voisi pitää päivällä nukkuessaankin sylissä, jotta tuntee toisen hengityksen ja sydämenlyönnit ja vauvaa pitäisi silitellä ja jutella tai laulella lempeästi. Anna jonkun toisen tehdä, jos sulla vaara menettää hermot. Yöllä voisi laittaa unipussiin, se tuo fyysistä turvaa.
vauvaa on muuten hoidettu todella hyvin ja rakastavaisesti. Tämä säikäytti ihan kamalasti. Muuttui selvästi tuon jälkeen unisemmaksi ja vaisummaksi. Katsekontaktinkin puuttuminen huolestuttaa. Aikaisemmin selvästi otti enemmän kontaktia. En saa öisin edes nukuttua tämän takia. :(
Ap
Onko vauvasi saanut mahdollisesti rokotuksia? Nekin voivat väsyttää vauvaa. 2kk ikäinen kyllä nukkuu vielä paljon, ja voi myös olla että koliikki on hellittänyt, ja sen takia nukkuu paremmin. Uskon, että olet hyvä äiti. Pidä vauvaa paljon sylissä ja juttele ja silitä, hän kyllä kokee että rakastat häntä! Kaikki me teemme virheitä, mutta niistä voi oppia!
Sai vasta rota rokotteen mutta tätä oli kyllä jo ennen sitäkin joten ei ole siitäkään kyse.
Ap
Ravistelun jälkeen siis tämä alkoi eli selvästi liittyy siihen.
AP
Sun pitää kertoa siellä lääkärissä, että olet ravistellut. Se on ainoa tapa saada vauvalle oikeat kohdennetut kokeet ja tutkimukset. Eikä mahd. vammat silti välttämättä selviä. Mutta eihän ne voi edes tietää mitä tutkia, jos et anna oikeita esitietoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vastuuton sä olet. Et tunnu paljon katuvan jos et voi edes rehellisesti asianlaitaa kertoa, jotta lapsesi saisi oikeanlaiset tutkimukset? Ketä sitten syytit? Jotain muuta joka voi tästä rikosilmoituksen saada niskoilleen lain mukaan?
Sä vahingoitat vauvaa jatkuvasti lisää sillä että lykkäät lääkäriin viemistä ja rehellistä puhetta siellä.
Ap kulta pieni. Jos olet tosissasi, eikä tämä ole provo, mä kerron sulle mitä sun pitää tehdä. Sun pitää kertoa lääkärissä, että ravistit lastasi, ja epäilet oireiden johtuvan siitä. Kerro, että olit väsynyt, epätoivoinen, kadut ja häpeät tekoasi. Pyydä pääseväsi esim psyk.sh:n juttusille.
Sun lasta ei oteta automaattisesti pois, mutta hän tarvitsee nyt apua, ja paras apu tulee vain, jos hoitajat tietävät mikä häntä mahd. vaivaa! Ymmärräthän sinä sen`?
Voimia ja rohkeutta!
Jos vauvasi on saanut ravistelusta vammoja, niin neuvolalääkäri kyllä huomaa ne tutkimuksessaan. Vammat tulevat ennen pitkää esille jollain tavalla ja asiaa ruvetaan selvittelemään viimeistään silloin. Ravisteluvammat on myös helppo tunnistaa silloin oirekuvasta ja tutkimuksista. Vauva pitäisi viedä heti nyt hoitoon ja kertoa ravistelusta, sillä mahdollisen vamman etenemiseen saatetaan voida vaikuttaa. Tosin luulen kyllä tämän olevan provo.
Vierailija kirjoitti:
Ap kulta pieni. Jos olet tosissasi, eikä tämä ole provo, mä kerron sulle mitä sun pitää tehdä. Sun pitää kertoa lääkärissä, että ravistit lastasi, ja epäilet oireiden johtuvan siitä. Kerro, että olit väsynyt, epätoivoinen, kadut ja häpeät tekoasi. Pyydä pääseväsi esim psyk.sh:n juttusille.
Sun lasta ei oteta automaattisesti pois, mutta hän tarvitsee nyt apua, ja paras apu tulee vain, jos hoitajat tietävät mikä häntä mahd. vaivaa! Ymmärräthän sinä sen`?
Voimia ja rohkeutta!
Täysi peesi. Nyt pikaisesti toimintaa ap!
Se että vauva saisi hirveän herkästi aivovaurion ravistamisesta on uskomus, eikä mikään tieteelliseen tutkimukseen perustuva tieto. Putoamisten ym. aiheuttamia vammoja on tulkittu ravistelun aiheuttamiksi. Tässä luultavasti ap:n oma psyykkinen tila saa kuvittelemaan vauvalle oireita, kun tutkimuksissakaan ei ole löytynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
No se otetaan minulta pois heti. En halua menettää pientä ja en kestä jos niin käy. Mutta se riski on varmaan otettava että saadaan pieni kuntoon.
Ap
Mieluummmin leikit lapsen hengellä ?? Olet kyllä melkoinen ihmis paska, etkä ansaitse lastasi millään tavalla, tappamaan kyllä tulet vielä, ota saatanan tissiposki vastuu teostasi ja vie lapsi LÄÄKÄRIIN ja kerto mitä olet tehnyt !! Saatetaan saada edes yksi ihmishenki pelastettua !!
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitä sä sille lääkärille sitten kerroit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo mitä sä sille lääkärille sitten kerroit?
Kerroin että tämmösiä oireita on ja epäilen että joku olisi ravistellut lasta.
Ap
Ootko nyt aikeissa mennä lääkäriin ja sanoa rehellisesti että lasta on ravisteltu? Oletko sä nyt huolissasi lapsestasi vai itsestäsi?
Veithän sinä lääkäriin! Vai mitä ne jutut tutkimuksista oli?