Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt

Vierailija
05.11.2015 |

Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?

Kommentit (371)

Vierailija
101/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ylipäätään ravistelee vauvaa? Siis ravistelee? Mitä vittua?

Vierailija
102/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka täällä kivitätte Ap:tä ja huudatte että ette ymmärrä miksi kukaan ravistelee vauvaa... Kerron teille miten se meillä melkein tapahtui.

Meillä oli vauva, joka huusi AINA. Vauva ei nukkunut koskaan yli 45 min pätkiä, mikä tarkoittaa sitä että minä en nukkunut koskaan, korkeintaan torkahtelin muutamaksi minuutiksi.

Kun tätä oli jatkunut useampi kuukausi, tuli yö jolloin tuijotin pinnasängyssä makaavaa vauvaa varmana siitä, että se ei ole oikeasti ihminen vaan demoni. Huuto vain jatkui ja jatkui. Tartuin vauvaan kiinni ja karjuin, puristin niin lujaa että varmasti sattui. Ajattelin vain, että "OLE HILJAA!".

Ja sitten äkkiä tajusin, mitä olin tekemässä. Luojan kiitos, ennenkuin ravistin vauvaa. Lähdin lastenhuoneesta ja menin kylppäriin huutamaan. Vauva huusi sängyssä ja minä kylppärissä. 

En siis loppupeleissä ravistellut vauvaa, mutta pointti oli se että ymmärrän miten niin voi päästä tapahtumaan. On onni, että tajusin  viime tingassa mitä olin aikeissa tehdä, ja hain apua väsymykseeni.

Ap, jos et vielä kertonut lääkärille että ravistelit vauvaa, niin sinun täytyy tehdä se. Muuten sinua ja lastasi ei osata auttaa kunnolla. Et ole paha ihminen tai huono äiti tämän takia, mutta jos et nyt tee kaikkeasi auttaaksesi lastasi ja itseäsi, niin tapaus voi toistua. Ole rehellinen lääkärille ja kerro neuvolassa totuus väsymyksestä ja ravisteluun johtaneista tapahtumista.

Toivon, että vauvasi on kunnossa ja saatte apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin toki ymmärrän turhautumisen siihen huutoon, mutta ravistelu... Minä ainakin löisin nyrkillä tenavaa pataan. Mitä helvetin ravistelua? Pistä se vauva kuivausrumpuun, jos se ravistelua kaipaa.

Vierailija
104/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka täällä kivitätte Ap:tä ja huudatte että ette ymmärrä miksi kukaan ravistelee vauvaa... Kerron teille miten se meillä melkein tapahtui.

Meillä oli vauva, joka huusi AINA. Vauva ei nukkunut koskaan yli 45 min pätkiä, mikä tarkoittaa sitä että minä en nukkunut koskaan, korkeintaan torkahtelin muutamaksi minuutiksi.

Kun tätä oli jatkunut useampi kuukausi, tuli yö jolloin tuijotin pinnasängyssä makaavaa vauvaa varmana siitä, että se ei ole oikeasti ihminen vaan demoni. Huuto vain jatkui ja jatkui. Tartuin vauvaan kiinni ja karjuin, puristin niin lujaa että varmasti sattui. Ajattelin vain, että "OLE HILJAA!".

Ja sitten äkkiä tajusin, mitä olin tekemässä. Luojan kiitos, ennenkuin ravistin vauvaa. Lähdin lastenhuoneesta ja menin kylppäriin huutamaan. Vauva huusi sängyssä ja minä kylppärissä. 

En siis loppupeleissä ravistellut vauvaa, mutta pointti oli se että ymmärrän miten niin voi päästä tapahtumaan. On onni, että tajusin  viime tingassa mitä olin aikeissa tehdä, ja hain apua väsymykseeni.

Ap, jos et vielä kertonut lääkärille että ravistelit vauvaa, niin sinun täytyy tehdä se. Muuten sinua ja lastasi ei osata auttaa kunnolla. Et ole paha ihminen tai huono äiti tämän takia, mutta jos et nyt tee kaikkeasi auttaaksesi lastasi ja itseäsi, niin tapaus voi toistua. Ole rehellinen lääkärille ja kerro neuvolassa totuus väsymyksestä ja ravisteluun johtaneista tapahtumista.

Toivon, että vauvasi on kunnossa ja saatte apua. 

Kiitos! Ei auta kun toivoa parasta.

Ap

Vierailija
105/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvan luotettavuutta vaan tässä mietiskelen. Netissä lukee niin ristiriitaista tietoa asiasta että voiko luottaa vai ei.

Ap

Vierailija
106/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko toteuttanut näitä täällä kerrottuja vinkkejä?? Ihokontakti, turvallinen hoitaja, hymyileminen yms

Vierailija
107/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko toteuttanut näitä täällä kerrottuja vinkkejä?? Ihokontakti, turvallinen hoitaja, hymyileminen yms

Olen. Ei ainakaan vielä ole muutosta tapahtunut.

Ap

Vierailija
108/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto on varmaan ne uudet kuvat.

Ap

Vierailija
109/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennättänyt lukea kuin ensimmäisen sivun. Vauva on voinut saada vaurioita, sillä kaikki aivovammat eivät edes näy magneettikuvissa. Kuvantamistutkimukset eivät ole varmoja aivovamman poissulkututkimuksia. Vauvasi oireethan sopivat aivovammaan.

lääkäri

Vierailija
110/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi vielä epäselväksi että kerroitko siellä lääkärissä oikeasti ravistelleesi vauvaa? Ilmeisesti et, kun et ole tähän kysymykseen vastannut vaikka sitä on kysytty pariin otteeseen.

Vierailija
111/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt menisit lääkäriin ja kertoisit nämä kaikki lapsen oireet. Ei sinun tehtävänä ole ahdistuneilla ja stressaantuneilla aivoilla miettiä hoitosuunnitelmaa lapselle, kyllä lääkäri tietää miten reagoida ja mitä toimenpiteitä tulee tehdä. On tärkeää kertoa omat tuntemukset lapsen olosta, äiti on kuitenkin aina pienen lapsensa asiantuntija. Jonkinlainen kriisiapu sinulle voisi olla paikallaan, olet ymmärrettävästi sekaisin ja tarvitset nyt aktiivista tukea ja kuuntelevia korvia.

- kätilö

Vierailija
112/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaihtoehto on varmaan ne uudet kuvat.

Ap

Siis ei mahdollisissa uusissakaan kuvissa välttämättä näkyisi mitään, ja se ei poissulje aivovammaa. Ravistelussa voi syntyä mm. diffuuseja aksonivaurioita, jotka eivät näy normaalissa magneettikuvantamisessa.

On ehdottoman tärkeää, että sinä kerrot tarkasti lääkärille mitä teit. Mahdollisen aivovamman ennustetta saatetaan voida parantaa - mutta vain, jos vain lääkäri tietää tapahtuneesta.

110

Vierailija
113/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ennättänyt lukea kuin ensimmäisen sivun. Vauva on voinut saada vaurioita, sillä kaikki aivovammat eivät edes näy magneettikuvissa. Kuvantamistutkimukset eivät ole varmoja aivovamman poissulkututkimuksia. Vauvasi oireethan sopivat aivovammaan.

lääkäri

Voi ei. Kai kuitenkin vakavimmat vammat olisi näkyneet? Ainakin voisi kuvitella näin. Vai voiko olla vakavakin vamma vaikka se ei kuvassa näy?

Ap

Vierailija
114/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitenkä niitä vammoja voi sitten todeta jos ne ei näy kuvissa?

Ap

Vierailija
115/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vie nyt tänään se lapsi jonnekkin sosiaaliviranomaisen huostaan, jätä vaikka lääkääriin ja lähde pois. Tulet vielä tappamaan sen lapsen, koska et kestä sitä lapsen tulevaa käytöstä, jonka ravistelusi aiheutti. Tee se tänään, kyllä lapsia adoptoidaan, vaikka niillä on joku äidin aiheuttama elinikäinen vamma.

Vierailija
116/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on omat menetelmät ja keinot todeta vammoja. Tärkeintä on vain nyt mennä lääkäriin.

Vierailija
117/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvan luotettavuutta vaan tässä mietiskelen. Netissä lukee niin ristiriitaista tietoa asiasta että voiko luottaa vai ei.

Ap

Unohda nyt se jankkaaminen magneettikuvista! Olet kertonut, että vauva on haluton syömään ja vaisumpi tapahtuman jälkeen! Näethän seuraukset, kun katsot vauvaasi! Oletko nyt vain pelokas seuraamuksisista? Että lääketieteellistä faktaa ja näyttöä ei ole olemassa kun tutkimukset on puhtaat, pääset itse ilman sanktioita, vai mistä tämä jankuttaminen nyt johtuu??

Vierailija
118/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mitenkä niitä vammoja voi sitten todeta jos ne ei näy kuvissa?

Ap

Katsomalla sitä vauvaa!! J muutoksi käyttäytymisessä ennen ravistelua ja ravistelun jälkeen! Nyt ei voi enää enempää rautalangasta vääntää... taitaa olla provo koko juttu.

Vierailija
119/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Unohda nyt se jankkaaminen magneettikuvista! Olet kertonut, että vauva on haluton syömään ja vaisumpi tapahtuman jälkeen! Näethän seuraukset, kun katsot vauvaasi! Oletko nyt vain pelokas seuraamuksisista? Että lääketieteellistä faktaa ja näyttöä ei ole olemassa kun tutkimukset on puhtaat, pääset itse ilman sanktioita, vai mistä tämä jankuttaminen nyt johtuu??

Vauvan voinnista tämä jankkaamine johtuu. Olen niin huolissani.

Ap

Vierailija
120/371 |
07.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vauvan voinnista tämä jankkaamine johtuu. Olen niin huolissani.

Ap

Kerroitko lääkärissä että ravistelit vauvaa kaunistelematta?